Transmedia Storytelling and Construction of Fictional Worlds: Aliados Series as Case Study
Descripción del Articulo
This paper explores the contributions of transmedia storytelling in the construction of fictional worlds, in an attempt to detect the narrative elements that strengthen the bond of the audience with the fictional world. The study shows that based on the solid construction of the poetics of a story,...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | inglés español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.ojs.correspondenciasyanalisis.com:article/314 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/314 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Narrativa transmedia Mundos ficcionales Guion Ficción Series de televisión Aliados |
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Transmedia Storytelling and Construction of Fictional Worlds: Aliados Series as Case Study Narrativas transmedia y la construcción de mundos ficcionales: La serie Aliados como caso de estudio |
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This paper explores the contributions of transmedia storytelling in the construction of fictional worlds, in an attempt to detect the narrative elements that strengthen the bond of the audience with the fictional world. The study shows that based on the solid construction of the poetics of a story, transmedia storytelling can enrich the engagement with a large audience. To prove this, we analyze the narrative elements and the transmedia strategies of the series Aliados, produced by Cris Morena Group and broadcasted in Latin America and countries in Europe |
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Correspondences & Analysis; No 9 (2019): Correspondences & analysis N°9 2019 (january - june) Correspondencias & análisis; Núm. 9 (2019): Correspondencias & análisis N°9 2019 (enero - junio) 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
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Transmedia Storytelling and Construction of Fictional Worlds: Aliados Series as Case StudyNarrativas transmedia y la construcción de mundos ficcionales: La serie Aliados como caso de estudioAtarama-Rojas, TomásNarrativa transmediaMundos ficcionalesGuionFicciónSeries de televisiónAliadosThis paper explores the contributions of transmedia storytelling in the construction of fictional worlds, in an attempt to detect the narrative elements that strengthen the bond of the audience with the fictional world. The study shows that based on the solid construction of the poetics of a story, transmedia storytelling can enrich the engagement with a large audience. To prove this, we analyze the narrative elements and the transmedia strategies of the series Aliados, produced by Cris Morena Group and broadcasted in Latin America and countries in Europe Esta investigación explora las contribuciones de las narrativas transmedia en la construcción de mundos ficcionales, con el objetivo de detectar los elementos narrativos que fortalecen la vinculación de la audiencia con el mundo ficcional. Los resultados muestran que, basados en una sólida construcción de la historia, la narrativa transmedia puede enriquecer la vinculación con una amplia audiencia. Para probar esto, en la investigación se analiza los elementos narrativos y las estrategias transmedia de la serie Aliados, producida por el Grupo Cris Morena (Argentina) y distribuida en Latinoamérica y EuropaUniversidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2019-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/epub+ziphttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/31410.24265/cian.2019.n9.02Correspondences & Analysis; No 9 (2019): Correspondences & analysis N°9 2019 (january - june)Correspondencias & análisis; Núm. 9 (2019): Correspondencias & análisis N°9 2019 (enero - junio)2304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPengspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/314/377http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/314/390http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/314/508/*ref*/Atarama-Rojas, T., Castañeda-Purizaga, L. & Frías-Oliva, L. (2017). 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