From the formal and narrative characteristics to the artistic value of the fashion film: a proposal from the Fine Arts
Descripción del Articulo
The fashion film is an audiovisual creation that is actively used in the Fashion Industry with the purpose of serving as a brand communication strategy. It is considered as a piece of branded content and its definition and characteristics are being established in the scientific field. The main objec...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/437 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/437 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | fashion film moving plastic image artistic value branded content plastic arts language Fashion film imagen plástica en movimiento valor artístico imagen de marca lenguaje artes plásticas |
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From the formal and narrative characteristics to the artistic value of the fashion film: a proposal from the Fine ArtsDesde las características formales y narrativas hasta el valor artístico del fashion film: una propuesta desde las Bellas ArtesGarre Sánchez, CristinaGarre Sánchez, Cristinafashion filmmoving plastic imageartistic valuebranded contentplastic arts languageFashion filmimagen plástica en movimientovalor artísticoimagen de marcalenguaje artes plásticasThe fashion film is an audiovisual creation that is actively used in the Fashion Industry with the purpose of serving as a brand communication strategy. It is considered as a piece of branded content and its definition and characteristics are being established in the scientific field. The main objective of this literature review is to bring together the knowledge generated on the characteristics of the fashion film in terms of its formal and narrative features. The secondary objective is to express the artistic value of the fashion film from an artistic perspective. The fashion film is not only a moving image, but also a moving plastic image, which involves the artistic-plastic value of artistic creation and composition.El fashion film es una creación audiovisual que se emplea activamente en la Industria de la Moda con la finalidad de servir de estrategia de comunicación de marca. Se contempla como una pieza de branded content y su definición y características todavía se están estableciendo en los ámbitos científicos. El objetivo principal de esta revisión bibliográfica es aunar el conocimiento generado sobre los rasgos propios del fashion film en cuanto a sus características formales y narrativas. El objetivo secundario es plasmar el valor artístico del fashion film desde la perspectiva artística. El fashion film no solo es imagen en movimiento, sino que es imagen plástica en movimiento, ya que interviene el valor artístico-plástico propio de la creación y composición artística.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2023-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/xmlapplication/zipaudio/mpegaudio/mpeghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/43710.24265/cian.2023.n17.04Correspondences & analysis; No. 17 (2023): Correspondences & analysis N°17 2023 (january - june); 91-113Correspondencias & análisis; Núm. 17 (2023): Correspondencias & análisis N°17 2023 (enero - junio); 91-1132304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspaenghttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/437/891http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/437/901http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/437/918http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/437/919http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/437/940http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/437/941Derechos de autor 2023 Cristina Garre Sánchezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4372025-01-17T15:51:29Z |
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The fashion film is an audiovisual creation that is actively used in the Fashion Industry with the purpose of serving as a brand communication strategy. It is considered as a piece of branded content and its definition and characteristics are being established in the scientific field. The main objective of this literature review is to bring together the knowledge generated on the characteristics of the fashion film in terms of its formal and narrative features. The secondary objective is to express the artistic value of the fashion film from an artistic perspective. The fashion film is not only a moving image, but also a moving plastic image, which involves the artistic-plastic value of artistic creation and composition. |
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