Development of Creative Advertising. Past and Present

Descripción del Articulo

In this article we try to perform a brief tour around the history of creativity up to the present. This research analyzes this concept from its very beginning focusing on its application to the advertising field, where the cited concept gets reinvented again and again in order to explore its new pos...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vázquez Gestal, Montse
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/278
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Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Development of Creative Advertising. Past and PresentDesarrollo de la creatividad publicitaria. Pasado y presenteVázquez Gestal, MontseCreativityAdvertising CreativityCreative IdeaConsumerCreatividadCreatividad publicitariaIdeaConsumidorIn this article we try to perform a brief tour around the history of creativity up to the present. This research analyzes this concept from its very beginning focusing on its application to the advertising field, where the cited concept gets reinvented again and again in order to explore its new possibilities and situations.En el presente artículo pretendemos hacer un breve recorrido por la historia de la creatividad. Desde las primeras apariciones del término hasta la actualidad, enlazándola con un campo de amplia aplicación como es el de la creatividad publicitaria, donde el término se reinventa una y otra vez para dar cabida a las nuevas posibilidades y situaciones.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2011-10-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/27810.24265/cian.2011.n1.11Correspondences & analysis; No. 1 (2011): Correspondences & analysis N°1 2011 (january - december); 175-190Correspondencias & análisis; Núm. 1 (2011): Correspondencias & análisis N°1 2011 (enero - diciembre); 175-1902304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/278/255Derechos de autor 2011 Montse Montsehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2782025-01-17T16:38:36Z
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Desarrollo de la creatividad publicitaria. Pasado y presente
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