A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación

Descripción del Articulo

The purpose of this paper is to research how Spanish fashion works. A case study of a Spanish fashion communication agency: Tal Cual Comunicación is meant to show the necessity and the importance of communication in fashion. Fashion is one of industries in Spain and needs to have a strategic plan of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Martín Cerro, Ruth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/198
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Communication Agency
Business Corporate Communication
Fashion Industry
Spain
Agencia de comunicación
Comunicación empresarial
Sector de moda
España
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spelling A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual ComunicaciónEl modelo de una agencia de comunicación de moda en España: Tal Cual ComunicaciónMartín Cerro, RuthCommunication AgencyBusiness Corporate CommunicationFashion IndustrySpainAgencia de comunicaciónComunicación empresarialSector de modaEspañaThe purpose of this paper is to research how Spanish fashion works. A case study of a Spanish fashion communication agency: Tal Cual Comunicación is meant to show the necessity and the importance of communication in fashion. Fashion is one of industries in Spain and needs to have a strategic plan of communication, which would be led by professional people who work either at a communication department or communication agency specialist in fashion. We can understand through this study case how this industry works and deal with a communication agency by working on a communication strategy plan. To sum up, we can see that both the objectives and the hypothesis match with the conclusions. This means that there is a necessity of a personal treatment from a communication agency to its clients.Este estudio se enfoca en el sector de la moda en España, a fin de transmitir la necesidad y la importancia de la comunicación en la moda. Esta es una industria que opera en España y posee un plan estratégico de comunicación, llevado a cabo por profesionales dentro del departamento de comunicación interno o bien mediante la contratación externa de una agencia de comunicación especializada en moda. Al analizarse un caso práctico, podemos entender cómo actúa diariamente una agencia en España y cómo lleva su plan estratégico de comunicación, el cual resulta vital, ya que responde a una necesidad de consultoría o asesoramiento personalizado de una agencia de comunicación hacia sus clientes.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2015-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/19810.24265/cian.2015.n5.06Correspondences & analysis; No. 5 (2015): Correspondences & analysis N°5 2015 (january - december); 123-136Correspondencias & análisis; Núm. 5 (2015): Correspondencias & análisis N°5 2015 (enero - diciembre); 123-1362304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198/172http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198/330Derechos de autor 2015 Ruth Martín Cerroinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1982025-01-17T16:35:10Z
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