A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación
Descripción del Articulo
The purpose of this paper is to research how Spanish fashion works. A case study of a Spanish fashion communication agency: Tal Cual Comunicación is meant to show the necessity and the importance of communication in fashion. Fashion is one of industries in Spain and needs to have a strategic plan of...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/198 |
Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Communication Agency Business Corporate Communication Fashion Industry Spain Agencia de comunicación Comunicación empresarial Sector de moda España |
id |
REVCOA_4e87f99b03ae559f2b8fee8a9b0b3887 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/198 |
network_acronym_str |
REVCOA |
network_name_str |
Correspondencias & Análisis |
repository_id_str |
|
spelling |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual ComunicaciónEl modelo de una agencia de comunicación de moda en España: Tal Cual ComunicaciónMartín Cerro, RuthCommunication AgencyBusiness Corporate CommunicationFashion IndustrySpainAgencia de comunicaciónComunicación empresarialSector de modaEspañaThe purpose of this paper is to research how Spanish fashion works. A case study of a Spanish fashion communication agency: Tal Cual Comunicación is meant to show the necessity and the importance of communication in fashion. Fashion is one of industries in Spain and needs to have a strategic plan of communication, which would be led by professional people who work either at a communication department or communication agency specialist in fashion. We can understand through this study case how this industry works and deal with a communication agency by working on a communication strategy plan. To sum up, we can see that both the objectives and the hypothesis match with the conclusions. This means that there is a necessity of a personal treatment from a communication agency to its clients.Este estudio se enfoca en el sector de la moda en España, a fin de transmitir la necesidad y la importancia de la comunicación en la moda. Esta es una industria que opera en España y posee un plan estratégico de comunicación, llevado a cabo por profesionales dentro del departamento de comunicación interno o bien mediante la contratación externa de una agencia de comunicación especializada en moda. Al analizarse un caso práctico, podemos entender cómo actúa diariamente una agencia en España y cómo lleva su plan estratégico de comunicación, el cual resulta vital, ya que responde a una necesidad de consultoría o asesoramiento personalizado de una agencia de comunicación hacia sus clientes.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2015-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/19810.24265/cian.2015.n5.06Correspondences & analysis; No. 5 (2015): Correspondences & analysis N°5 2015 (january - december); 123-136Correspondencias & análisis; Núm. 5 (2015): Correspondencias & análisis N°5 2015 (enero - diciembre); 123-1362304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198/172http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198/330Derechos de autor 2015 Ruth Martín Cerroinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1982025-01-17T16:35:10Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación El modelo de una agencia de comunicación de moda en España: Tal Cual Comunicación |
title |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación |
spellingShingle |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación Martín Cerro, Ruth Communication Agency Business Corporate Communication Fashion Industry Spain Agencia de comunicación Comunicación empresarial Sector de moda España |
title_short |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación |
title_full |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación |
title_fullStr |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación |
title_full_unstemmed |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación |
title_sort |
A case study of a Spanish fashion Communication Agency: Tal Cual Comunicación |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Martín Cerro, Ruth |
author |
Martín Cerro, Ruth |
author_facet |
Martín Cerro, Ruth |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Communication Agency Business Corporate Communication Fashion Industry Spain Agencia de comunicación Comunicación empresarial Sector de moda España |
topic |
Communication Agency Business Corporate Communication Fashion Industry Spain Agencia de comunicación Comunicación empresarial Sector de moda España |
description |
The purpose of this paper is to research how Spanish fashion works. A case study of a Spanish fashion communication agency: Tal Cual Comunicación is meant to show the necessity and the importance of communication in fashion. Fashion is one of industries in Spain and needs to have a strategic plan of communication, which would be led by professional people who work either at a communication department or communication agency specialist in fashion. We can understand through this study case how this industry works and deal with a communication agency by working on a communication strategy plan. To sum up, we can see that both the objectives and the hypothesis match with the conclusions. This means that there is a necessity of a personal treatment from a communication agency to its clients. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-10-26 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198 10.24265/cian.2015.n5.06 |
url |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198 |
identifier_str_mv |
10.24265/cian.2015.n5.06 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198/172 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/198/330 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2015 Ruth Martín Cerro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2015 Ruth Martín Cerro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Correspondences & analysis; No. 5 (2015): Correspondences & analysis N°5 2015 (january - december); 123-136 Correspondencias & análisis; Núm. 5 (2015): Correspondencias & análisis N°5 2015 (enero - diciembre); 123-136 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
instacron_str |
USMP |
institution |
USMP |
reponame_str |
Correspondencias & Análisis |
collection |
Correspondencias & Análisis |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844267392509673472 |
score |
12.590331 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).