Tell me with what you play and I’ll tell you who you will be. Analysis of Christmas Advertising Campaigns of children’s toys in broadcast television in Lima (2011-2012)
Descripción del Articulo
This article presents research describing gender roles offered to boys and girls from Christmas toy advertising through broadcast television in Lima. These messages provide content that lead to the adoption of stereotypical gender roles from an early age, which are perpetuated throughout life. This...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/237 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/237 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Christmas Toys Advertising 2011-2012 Male and Female Roles in Advertising Education and Gender in Advertising Sexism Feminism Stereotypes Publicidad Juguetes Navidad 2011-2012 Roles hombre y mujer en publicidad Educación y género en publicidad Machismo Feminismo Estereotipos |
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Tell me with what you play and I’ll tell you who you will be. Analysis of Christmas Advertising Campaigns of children’s toys in broadcast television in Lima (2011-2012)Dime con qué juegas y te diré quién serás. Análisis de campañas navideñas de juguetes para niños y niñas en televisión de señal abierta en Lima (2011-2012)Mendoza Cuéllar, HéctorChristmas ToysAdvertising 2011-2012Male and Female Roles in AdvertisingEducation and Gender in AdvertisingSexismFeminismStereotypesPublicidadJuguetesNavidad 2011-2012Roles hombre y mujer en publicidadEducación y género en publicidadMachismoFeminismoEstereotiposThis article presents research describing gender roles offered to boys and girls from Christmas toy advertising through broadcast television in Lima. These messages provide content that lead to the adoption of stereotypical gender roles from an early age, which are perpetuated throughout life. This article has been worked on a multidisciplinary approach and from a quantitative and qualitative perspective. Analysis was performed first toy market in Lima, the number of spots broadcast during the Christmas season, and then select the most emission spots and analyze how gender representations proposed. The different and complementary looks seek to understand this reality and how widespread evidence to bring these campaigns to propose new ways to build more equitable sexuality advertising.El presente artículo de investigación plantea describir los roles de género propuestos a niños y niñas desde la publicidad de juguetes en Navidad a través de la televisión de señal abierta en Lima. Estos mensajes establecen contenidos que llevan a la adopción de roles de género estereotipados desde edades muy tempranas, los cuales son perennizados a lo largo de la vida. Este artículo se ha trabajado bajo un enfoque multidisciplinario y desde una perspectiva cuantitativa y cualitativa. Se realizó el análisis del mercado de juguetes en Lima, el número de spots difundidos durante la campaña navideña, para luego seleccionar los spots con mayor emisión y analizar qué representaciones de género proponían. Las distintas y complementarias miradas buscan comprender esta realidad, así como evidenciar la forma generalizada de llevar estas campañas para proponer nuevos caminos en la construcción de una sexualidad más equitativa desde la publicidad.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2013-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/23710.24265/cian.2013.n3.06Correspondences & analysis; No. 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 133-161Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 133-1612304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/237/215http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/237/363Derechos de autor 2013 Héctor Mendoza Cuéllarhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2372025-01-17T19:05:21Z |
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This article presents research describing gender roles offered to boys and girls from Christmas toy advertising through broadcast television in Lima. These messages provide content that lead to the adoption of stereotypical gender roles from an early age, which are perpetuated throughout life. This article has been worked on a multidisciplinary approach and from a quantitative and qualitative perspective. Analysis was performed first toy market in Lima, the number of spots broadcast during the Christmas season, and then select the most emission spots and analyze how gender representations proposed. The different and complementary looks seek to understand this reality and how widespread evidence to bring these campaigns to propose new ways to build more equitable sexuality advertising. |
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