Tell me with what you play and I’ll tell you who you will be. Analysis of Christmas Advertising Campaigns of children’s toys in broadcast television in Lima (2011-2012)

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This article presents research describing gender roles offered to boys and girls from Christmas toy advertising through broadcast television in Lima. These messages provide content that lead to the adoption of stereotypical gender roles from an early age, which are perpetuated throughout life. This...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mendoza Cuéllar, Héctor
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/237
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/237
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Christmas Toys
Advertising 2011-2012
Male and Female Roles in Advertising
Education and Gender in Advertising
Sexism
Feminism
Stereotypes
Publicidad
Juguetes
Navidad 2011-2012
Roles hombre y mujer en publicidad
Educación y género en publicidad
Machismo
Feminismo
Estereotipos
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spelling Tell me with what you play and I’ll tell you who you will be. Analysis of Christmas Advertising Campaigns of children’s toys in broadcast television in Lima (2011-2012)Dime con qué juegas y te diré quién serás. Análisis de campañas navideñas de juguetes para niños y niñas en televisión de señal abierta en Lima (2011-2012)Mendoza Cuéllar, HéctorChristmas ToysAdvertising 2011-2012Male and Female Roles in AdvertisingEducation and Gender in AdvertisingSexismFeminismStereotypesPublicidadJuguetesNavidad 2011-2012Roles hombre y mujer en publicidadEducación y género en publicidadMachismoFeminismoEstereotiposThis article presents research describing gender roles offered to boys and girls from Christmas toy advertising through broadcast television in Lima. These messages provide content that lead to the adoption of stereotypical gender roles from an early age, which are perpetuated throughout life. This article has been worked on a multidisciplinary approach and from a quantitative and qualitative perspective. Analysis was performed first toy market in Lima, the number of spots broadcast during the Christmas season, and then select the most emission spots and analyze how gender representations proposed. The different and complementary looks seek to understand this reality and how widespread evidence to bring these campaigns to propose new ways to build more equitable sexuality advertising.El presente artículo de investigación plantea describir los roles de género propuestos a niños y niñas desde la publicidad de juguetes en Navidad a través de la televisión de señal abierta en Lima. Estos mensajes establecen contenidos que llevan a la adopción de roles de género estereotipados desde edades muy tempranas, los cuales son perennizados a lo largo de la vida. Este artículo se ha trabajado bajo un enfoque multidisciplinario y desde una perspectiva cuantitativa y cualitativa. Se realizó el análisis del mercado de juguetes en Lima, el número de spots difundidos durante la campaña navideña, para luego seleccionar los spots con mayor emisión y analizar qué representaciones de género proponían. Las distintas y complementarias miradas buscan comprender esta realidad, así como evidenciar la forma generalizada de llevar estas campañas para proponer nuevos caminos en la construcción de una sexualidad más equitativa desde la publicidad.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2013-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/23710.24265/cian.2013.n3.06Correspondences & analysis; No. 3 (2013): Correspondences & analysis N°3 2013 (january - december); 133-161Correspondencias & análisis; Núm. 3 (2013): Correspondencias & análisis N°3 2013 (enero - diciembre); 133-1612304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/237/215http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/237/363Derechos de autor 2013 Héctor Mendoza Cuéllarhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2372025-01-17T19:05:21Z
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description This article presents research describing gender roles offered to boys and girls from Christmas toy advertising through broadcast television in Lima. These messages provide content that lead to the adoption of stereotypical gender roles from an early age, which are perpetuated throughout life. This article has been worked on a multidisciplinary approach and from a quantitative and qualitative perspective. Analysis was performed first toy market in Lima, the number of spots broadcast during the Christmas season, and then select the most emission spots and analyze how gender representations proposed. The different and complementary looks seek to understand this reality and how widespread evidence to bring these campaigns to propose new ways to build more equitable sexuality advertising.
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