America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty
Descripción del Articulo
The presence of beauty in society has now a leading role thanks to the relevance that social media has given it. There is a tendency to elaborate reality TV shows based on beauty. This article analyses the comments of the judges of America’s Next Top Model Season 19th to discover if the message in t...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2015 |
| Institución: | Universidad de San Martín de Porres |
| Repositorio: | Correspondencias & Análisis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/209 |
| Enlace del recurso: | http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/209 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Reality show Beauty Television America’s Next Top Model Belleza Televisión |
| id |
REVCOA_2b50d03961e829554cd97e2bc57271c0 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/209 |
| network_acronym_str |
REVCOA |
| network_name_str |
Correspondencias & Análisis |
| repository_id_str |
|
| spelling |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beautyAmerica’s Next Top Model: Análisis del potencial carácter formativo de un reality show de bellezaAtarama Rojas, TomásColoma Núñez, AlexandraReality showBeautyTelevisionAmerica’s Next Top ModelReality showBellezaTelevisiónAmerica’s Next Top ModelThe presence of beauty in society has now a leading role thanks to the relevance that social media has given it. There is a tendency to elaborate reality TV shows based on beauty. This article analyses the comments of the judges of America’s Next Top Model Season 19th to discover if the message in this show can be transmitted as a positive message in a time where reality shows are cataloged as low quality television. After a hard analysis of the season, we can say that the value of the beauty for the jury is the one learn during the contest.La belleza ha cobrado una mayor relevancia en la sociedad gracias al protagonismo que los medios de comunicación le han dado. La tendencia de los últimos años es crear programas de telerrealidad que estén relacionados con la belleza del hombre; en este marco, la presente investigación analiza los comentarios de los jueces de la temporada 19 del reality show America’s Next Top Model con la finalidad de descubrir si este formato relacionado con la belleza puede llegar a transmitir un mensaje formativo en una época en la que los reality shows son catalogados como televisión de baja calidad. A partir del análisis de los comentarios de los jueces se llega a la conclusión que en el programa se transmite una visión de la belleza que no se reduce al mero aspecto físico, sino que atiende también a la personalidad y actitud de las personas.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2015-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/20910.24265/cian.2015.n5.17Correspondences & analysis; No. 5 (2015): Correspondences & analysis N°5 2015 (january - december); 311-326Correspondencias & análisis; Núm. 5 (2015): Correspondencias & análisis N°5 2015 (enero - diciembre); 311-3262304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/209/185http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/209/338Derechos de autor 2015 Tomás Atarama Rojas, Alexandra Coloma Núñezinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2092025-01-17T16:35:10Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty America’s Next Top Model: Análisis del potencial carácter formativo de un reality show de belleza |
| title |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty |
| spellingShingle |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty Atarama Rojas, Tomás Reality show Beauty Television America’s Next Top Model Reality show Belleza Televisión America’s Next Top Model |
| title_short |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty |
| title_full |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty |
| title_fullStr |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty |
| title_full_unstemmed |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty |
| title_sort |
America’s Next Top Model: An analysis of the educational potential of a reality show about beauty |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Atarama Rojas, Tomás Coloma Núñez, Alexandra |
| author |
Atarama Rojas, Tomás |
| author_facet |
Atarama Rojas, Tomás Coloma Núñez, Alexandra |
| author_role |
author |
| author2 |
Coloma Núñez, Alexandra |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Reality show Beauty Television America’s Next Top Model Reality show Belleza Televisión America’s Next Top Model |
| topic |
Reality show Beauty Television America’s Next Top Model Reality show Belleza Televisión America’s Next Top Model |
| description |
The presence of beauty in society has now a leading role thanks to the relevance that social media has given it. There is a tendency to elaborate reality TV shows based on beauty. This article analyses the comments of the judges of America’s Next Top Model Season 19th to discover if the message in this show can be transmitted as a positive message in a time where reality shows are cataloged as low quality television. After a hard analysis of the season, we can say that the value of the beauty for the jury is the one learn during the contest. |
| publishDate |
2015 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2015-10-26 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/209 10.24265/cian.2015.n5.17 |
| url |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/209 |
| identifier_str_mv |
10.24265/cian.2015.n5.17 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/209/185 http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/209/338 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2015 Tomás Atarama Rojas, Alexandra Coloma Núñez info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2015 Tomás Atarama Rojas, Alexandra Coloma Núñez |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Correspondences & analysis; No. 5 (2015): Correspondences & analysis N°5 2015 (january - december); 311-326 Correspondencias & análisis; Núm. 5 (2015): Correspondencias & análisis N°5 2015 (enero - diciembre); 311-326 2304-2265 2224-235X reponame:Correspondencias & Análisis instname:Universidad de San Martín de Porres instacron:USMP |
| instname_str |
Universidad de San Martín de Porres |
| instacron_str |
USMP |
| institution |
USMP |
| reponame_str |
Correspondencias & Análisis |
| collection |
Correspondencias & Análisis |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846804112186802176 |
| score |
12.605999 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).