Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign

Descripción del Articulo

10 April 2016 will be the presidential election in Peru. The media will cover the activities of the leading candidates and rummage in their resumes. In this process, the press will be tempted to use propaganda techniques, a category traditionally associated with political actors. For example, they m...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Hinojosa Navarro, Ghiovani
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/225
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/225
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Journalism
Propaganda
Political Marketing
Elections
Persuasion
Periodismo
Marketing político
Elecciones
Persuasión
id REVCOA_1b2b43a4ef205cee5dd062762b948a43
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/225
network_acronym_str REVCOA
network_name_str Correspondencias & Análisis
repository_id_str
spelling Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaignPeriodismo y propaganda en el Perú. Una relación compleja durante los procesos electoralesHinojosa Navarro, GhiovaniJournalismPropagandaPolitical MarketingElectionsPersuasionPeriodismoPropagandaMarketing políticoEleccionesPersuasión10 April 2016 will be the presidential election in Peru. The media will cover the activities of the leading candidates and rummage in their resumes. In this process, the press will be tempted to use propaganda techniques, a category traditionally associated with political actors. For example, they may appeal to stereotypes, express their opinion through seemingly independent sources and select facts to build an ideological discourse. For its part the press agents of candidates and political marketing experts are hunting for journalists.El 10 de abril del 2016 serán las elecciones presidenciales en el Perú. Los medios de comunicación cubrirán las actividades de los principales candidatos y hurgarán en sus hojas de vida. En este proceso la prensa estará tentada a usar técnicas propias de la propaganda, una categoría asociada tradicionalmente a los actores políticos. Por ejemplo, podrá apelar a estereotipos, expresar su opinión a través de fuentes aparentemente independientes y seleccionar hechos para construir un discurso ideológico. Por su lado, los agentes de prensa de los candidatos y los expertos en marketing político estarán a la caza de los periodistas.Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación2014-11-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/22510.24265/cian.2014.n4.13Correspondences & analysis; No. 4 (2014): Correspondences & analysis N°4 2014 (january - december); 259-281Correspondencias & análisis; Núm. 4 (2014): Correspondencias & análisis N°4 2014 (enero - diciembre); 259-2812304-22652224-235Xreponame:Correspondencias & Análisisinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttp://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/225/200http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/225/354info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2252025-01-17T16:36:29Z
dc.title.none.fl_str_mv Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
Periodismo y propaganda en el Perú. Una relación compleja durante los procesos electorales
title Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
spellingShingle Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
Hinojosa Navarro, Ghiovani
Journalism
Propaganda
Political Marketing
Elections
Persuasion
Periodismo
Propaganda
Marketing político
Elecciones
Persuasión
title_short Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
title_full Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
title_fullStr Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
title_full_unstemmed Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
title_sort Journalism and Propaganda in Peru. A complex relationship during election campaign
dc.creator.none.fl_str_mv Hinojosa Navarro, Ghiovani
author Hinojosa Navarro, Ghiovani
author_facet Hinojosa Navarro, Ghiovani
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Journalism
Propaganda
Political Marketing
Elections
Persuasion
Periodismo
Propaganda
Marketing político
Elecciones
Persuasión
topic Journalism
Propaganda
Political Marketing
Elections
Persuasion
Periodismo
Propaganda
Marketing político
Elecciones
Persuasión
description 10 April 2016 will be the presidential election in Peru. The media will cover the activities of the leading candidates and rummage in their resumes. In this process, the press will be tempted to use propaganda techniques, a category traditionally associated with political actors. For example, they may appeal to stereotypes, express their opinion through seemingly independent sources and select facts to build an ideological discourse. For its part the press agents of candidates and political marketing experts are hunting for journalists.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/225
10.24265/cian.2014.n4.13
url http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/225
identifier_str_mv 10.24265/cian.2014.n4.13
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/225/200
http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/225/354
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación
publisher.none.fl_str_mv Universidad San Martín de Porres. Escuela Profesional de Ciencias de la Comunicación. Instituto de Investigación
dc.source.none.fl_str_mv Correspondences & analysis; No. 4 (2014): Correspondences & analysis N°4 2014 (january - december); 259-281
Correspondencias & análisis; Núm. 4 (2014): Correspondencias & análisis N°4 2014 (enero - diciembre); 259-281
2304-2265
2224-235X
reponame:Correspondencias & Análisis
instname:Universidad de San Martín de Porres
instacron:USMP
instname_str Universidad de San Martín de Porres
instacron_str USMP
institution USMP
reponame_str Correspondencias & Análisis
collection Correspondencias & Análisis
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844267392592510976
score 12.798383
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).