ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN
Descripción del Articulo
In the country it was thought that the scientific research it could make only certain people, presently is within reach of all. In the last years terminologies and definitions have been created that "assure" the validity the project and after the results; it caused that courses on investig...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología |
Repositorio: | ECIPERÚ |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.eciperu.net:article/154 |
Enlace del recurso: | https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/154 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Investigación, metodología, escolar, universitario. Investigation, methodology, student, and college student. |
id |
REVCEPRE_a034732366aa0bd6269046599982c7a1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.eciperu.net:article/154 |
network_acronym_str |
REVCEPRE |
network_name_str |
ECIPERÚ |
repository_id_str |
|
spelling |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓNIshiyama Cervantes, RaúlInvestigación, metodología, escolar, universitario.Investigation, methodology, student, and college student.In the country it was thought that the scientific research it could make only certain people, presently is within reach of all. In the last years terminologies and definitions have been created that "assure" the validity the project and after the results; it caused that courses on investigation were created, each one with its own methodology. The Concytec established the Scholastic Fair of Science and Technology with the purpose of waking up vocations by the investigation from the school. This work was made on base to the scholastic fairs interviewing to students and professors of schools; in addition to professors to courses of investigation in the universities and professionals who graduated with thesis. One was that the students of schools have interest by the investigation, the university students see it more complicated and consider to investigate is difficult by the detailed courses on methodology of the investigation that impose to them, those that graduate with thesis delayed in average a year in culminating it. Teaching to make the investigation in natural form and practice is pleasant for the students.En el país se creía que la investigación científica la podían hacer solamente determinadas personas, ahora está al alcance de todos. En los últimos años se han creado terminologías y definiciones que “aseguran” la validez del proyecto y luego de los resultados; esto hizo que se crearan cursos sobre investigación, cada uno con su propia metodología. El Concytec estableció la Feria Escolar de Ciencia y Tecnología con el fin de despertar vocaciones por la investigación desde la escuela. Este trabajo se realizó con base a las ferias escolares entrevistando a alumnos y profesores de colegios; además a profesores de cursos de investigación en las universidades y profesionales que se graduaron con tesis. Se encontró que los alumnos de colegios tienen interés por la investigación, los estudiantes universitarios lo ven más complicado y consideran que investigar es difícil por los cursos detallistas sobre metodología de la investigación que les imponen, los que se gradúan con tesis demoraron en promedio un año en culminarla. Enseñar a realizar la investigación en forma natural y practica es amena para los estudiantes.Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología (Ceprecyt)2019-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/15410.33017/RevECIPeru2004.0021/Revista ECIPerú; Vol. 1 Núm. 2 (2004); 31813-0194reponame:ECIPERÚinstname:Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnologíainstacron:CEPRECYTspahttps://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/154/147Derechos de autor 2004 Revista ECIPerúinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.eciperu.net:article/1542019-01-08T17:22:17Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN |
title |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN |
spellingShingle |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN Ishiyama Cervantes, Raúl Investigación, metodología, escolar, universitario. Investigation, methodology, student, and college student. |
title_short |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN |
title_full |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN |
title_fullStr |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN |
title_full_unstemmed |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN |
title_sort |
ENSEÑAR APRENDER LA CIENCIA COMO INVESTIGACIÓN |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ishiyama Cervantes, Raúl |
author |
Ishiyama Cervantes, Raúl |
author_facet |
Ishiyama Cervantes, Raúl |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Investigación, metodología, escolar, universitario. Investigation, methodology, student, and college student. |
topic |
Investigación, metodología, escolar, universitario. Investigation, methodology, student, and college student. |
description |
In the country it was thought that the scientific research it could make only certain people, presently is within reach of all. In the last years terminologies and definitions have been created that "assure" the validity the project and after the results; it caused that courses on investigation were created, each one with its own methodology. The Concytec established the Scholastic Fair of Science and Technology with the purpose of waking up vocations by the investigation from the school. This work was made on base to the scholastic fairs interviewing to students and professors of schools; in addition to professors to courses of investigation in the universities and professionals who graduated with thesis. One was that the students of schools have interest by the investigation, the university students see it more complicated and consider to investigate is difficult by the detailed courses on methodology of the investigation that impose to them, those that graduate with thesis delayed in average a year in culminating it. Teaching to make the investigation in natural form and practice is pleasant for the students. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-04 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/154 10.33017/RevECIPeru2004.0021/ |
url |
https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/154 |
identifier_str_mv |
10.33017/RevECIPeru2004.0021/ |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.eciperu.net/index.php/ECIPERU/article/view/154/147 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista ECIPerú info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2004 Revista ECIPerú |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología (Ceprecyt) |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología (Ceprecyt) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista ECIPerú; Vol. 1 Núm. 2 (2004); 3 1813-0194 reponame:ECIPERÚ instname:Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología instacron:CEPRECYT |
instname_str |
Centro de Preparación para la Ciencia y Tecnología |
instacron_str |
CEPRECYT |
institution |
CEPRECYT |
reponame_str |
ECIPERÚ |
collection |
ECIPERÚ |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845884610029813760 |
score |
13.377112 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).