La relación accionista-empresa en Internet: análisis desde el enfoque de confianza

Descripción del Articulo

During the last decade there has been a break of trust of the shareholders to the company. Several factors converge to bring this breakthrough on the one hand, certain abuses of the “creative” reflected in an excessive “make-up” of the financial information and on the other hand, poor practices amon...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Alonso Almeida, María del Mar
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad ESAN
Repositorio:ESAN-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.esan.edu.pe:20.500.12640/2572
Enlace del recurso:https://revistas.esan.edu.pe/index.php/jefas/article/view/299
https://hdl.handle.net/20.500.12640/2572
https://doi.org/10.46631/jefas.2008.v13n25.03
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Trust
Shareholder
Internet
Governance codes
Confianza
Accionistas
Código de buen gobierno
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:During the last decade there has been a break of trust of the shareholders to the company. Several factors converge to bring this breakthrough on the one hand, certain abuses of the “creative” reflected in an excessive “make-up” of the financial information and on the other hand, poor practices among some market players that have resulted in distrust and uncertainty about the present and the prospects for future. The aim of this paper is analyze trust between shareholders and companies and provide a model of communication via Internet to contribute to build confidence between them.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).