Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
Descripción del Articulo
OBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 student...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt |
Repositorio: | Revista ROOSEVELT - Visionarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.uroosevelt.edu.pe:article/41 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
2708-6372_6cc7f8dd4ac49c43b11f360c6f42e409 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.uroosevelt.edu.pe:article/41 |
network_acronym_str |
2708-6372 |
repository_id_str |
|
network_name_str |
Revista ROOSEVELT - Visionarios |
spelling |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo Técnicas de enseñanza en prótesis parcial removible, estudiantes de odontología de una universidad de HuancayoCueva Buendia , Luis AlbertonJesús Balbín, Evelyn JeannetBuendía Suazo , Juan JesúsBuendia Suazo, Raquel TeodosiaOBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 students in the seventh cycle of the Faculty of Dentistry Dental Prosthetics course of UPLA during 2011-2012, the sample was 97 students the same who were selected randomly. First teaching techniques discussed in Dentistry students at Peruvian Andes University, then the removable partial denture also applied to these students, for which a survey was used worked.The instrument used was a questionnaire of 15 closed questions. Data were analyzed both quantitatively and qualitatively. RESULTS: It was demonstrated that 95% of the sample agreed that teaching techniques help meet the removable partial denture. CONCLUSION: It has been determined that the use of teaching techniques, learning favorably affect the course of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University.OBJETIVOS: Determinar si el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes. MÉTODOS: La presente investigación de tipo descriptivo y nivel aplicativo, se realizó en una población de 130 estudiantes del VII ciclo de la Facultad de Odontología del curso de Prótesis Dental de la UPLA durante el período 2011-2012; la muestra fue 97 estudiantes los mismos que fueron seleccionados de manera aleatoria. Primero se analizaron las técnicas de enseñanza en estudiantes de Odontología de la UPLA, luego se trabajó la prótesis parcial removible también aplicados a dichos estudiantes, para lo cual se empleó una encuesta. El instrumento utilizado fue un cuestionario de 15 preguntas cerradas. Los datos se analizaron cuantitativamente y cualitativamente. RESULTADOS: Se evidenció que un 95% de la muestra está de acuerdo que las técnicas de enseñanza ayudan a conocer la prótesis parcial removible. CONCLUSIÓN: Se ha determinado que el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden favorablemente en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes.Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt2020-08-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/4110.47186/visct.v2i2.41Visionarios en ciencia y tecnología; Vol. 2 Núm. 2 (2017): Julio - Diciembre; 22-252708-63722308-2496reponame:Revista ROOSEVELT - Visionariosinstname:Universidad Privada de Huancayo Franklin Rooseveltinstacron:ROOSEVELTspahttps://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/52https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/118Derechos de autor 2020 Visionarios en ciencia y tecnologíainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-02T20:45:46Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo Técnicas de enseñanza en prótesis parcial removible, estudiantes de odontología de una universidad de Huancayo |
title |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo |
spellingShingle |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo Cueva Buendia , Luis Alberton |
title_short |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo |
title_full |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo |
title_fullStr |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo |
title_full_unstemmed |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo |
title_sort |
Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Cueva Buendia , Luis Alberton Jesús Balbín, Evelyn Jeannet Buendía Suazo , Juan Jesús Buendia Suazo, Raquel Teodosia |
author |
Cueva Buendia , Luis Alberton |
author_facet |
Cueva Buendia , Luis Alberton Jesús Balbín, Evelyn Jeannet Buendía Suazo , Juan Jesús Buendia Suazo, Raquel Teodosia |
author_role |
author |
author2 |
Jesús Balbín, Evelyn Jeannet Buendía Suazo , Juan Jesús Buendia Suazo, Raquel Teodosia |
author2_role |
author author author |
dc.description.none.fl_txt_mv |
OBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 students in the seventh cycle of the Faculty of Dentistry Dental Prosthetics course of UPLA during 2011-2012, the sample was 97 students the same who were selected randomly. First teaching techniques discussed in Dentistry students at Peruvian Andes University, then the removable partial denture also applied to these students, for which a survey was used worked.The instrument used was a questionnaire of 15 closed questions. Data were analyzed both quantitatively and qualitatively. RESULTS: It was demonstrated that 95% of the sample agreed that teaching techniques help meet the removable partial denture. CONCLUSION: It has been determined that the use of teaching techniques, learning favorably affect the course of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. OBJETIVOS: Determinar si el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes. MÉTODOS: La presente investigación de tipo descriptivo y nivel aplicativo, se realizó en una población de 130 estudiantes del VII ciclo de la Facultad de Odontología del curso de Prótesis Dental de la UPLA durante el período 2011-2012; la muestra fue 97 estudiantes los mismos que fueron seleccionados de manera aleatoria. Primero se analizaron las técnicas de enseñanza en estudiantes de Odontología de la UPLA, luego se trabajó la prótesis parcial removible también aplicados a dichos estudiantes, para lo cual se empleó una encuesta. El instrumento utilizado fue un cuestionario de 15 preguntas cerradas. Los datos se analizaron cuantitativamente y cualitativamente. RESULTADOS: Se evidenció que un 95% de la muestra está de acuerdo que las técnicas de enseñanza ayudan a conocer la prótesis parcial removible. CONCLUSIÓN: Se ha determinado que el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden favorablemente en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes. |
description |
OBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 students in the seventh cycle of the Faculty of Dentistry Dental Prosthetics course of UPLA during 2011-2012, the sample was 97 students the same who were selected randomly. First teaching techniques discussed in Dentistry students at Peruvian Andes University, then the removable partial denture also applied to these students, for which a survey was used worked.The instrument used was a questionnaire of 15 closed questions. Data were analyzed both quantitatively and qualitatively. RESULTS: It was demonstrated that 95% of the sample agreed that teaching techniques help meet the removable partial denture. CONCLUSION: It has been determined that the use of teaching techniques, learning favorably affect the course of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41 10.47186/visct.v2i2.41 |
url |
https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41 |
identifier_str_mv |
10.47186/visct.v2i2.41 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/52 https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/118 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Visionarios en ciencia y tecnología info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Visionarios en ciencia y tecnología |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt |
dc.source.none.fl_str_mv |
Visionarios en ciencia y tecnología; Vol. 2 Núm. 2 (2017): Julio - Diciembre; 22-25 2708-6372 2308-2496 reponame:Revista ROOSEVELT - Visionarios instname:Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt instacron:ROOSEVELT |
reponame_str |
Revista ROOSEVELT - Visionarios |
collection |
Revista ROOSEVELT - Visionarios |
instname_str |
Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt |
instacron_str |
ROOSEVELT |
institution |
ROOSEVELT |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701562999756554240 |
score |
13.871716 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).