Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo

Descripción del Articulo

OBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 student...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cueva Buendia , Luis Alberton, Jesús Balbín, Evelyn Jeannet, Buendía Suazo , Juan Jesús, Buendia Suazo, Raquel Teodosia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt
Repositorio:Revista ROOSEVELT - Visionarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.uroosevelt.edu.pe:article/41
Enlace del recurso:https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2708-6372_6cc7f8dd4ac49c43b11f360c6f42e409
oai_identifier_str oai:revistas.uroosevelt.edu.pe:article/41
network_acronym_str 2708-6372
repository_id_str
network_name_str Revista ROOSEVELT - Visionarios
spelling Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo Técnicas de enseñanza en prótesis parcial removible, estudiantes de odontología de una universidad de HuancayoCueva Buendia , Luis AlbertonJesús Balbín, Evelyn JeannetBuendía Suazo , Juan JesúsBuendia Suazo, Raquel TeodosiaOBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 students in the seventh cycle of the Faculty of Dentistry Dental Prosthetics course of UPLA during 2011-2012, the sample was 97 students the same who were selected randomly. First teaching techniques discussed in Dentistry students at Peruvian Andes University, then the removable partial denture also applied to these students, for which a survey was used worked.The instrument used was a questionnaire of 15 closed questions. Data were analyzed both quantitatively and qualitatively. RESULTS: It was demonstrated that 95% of the sample agreed that teaching techniques help meet the removable partial denture. CONCLUSION: It has been determined that the use of teaching techniques, learning favorably affect the course of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University.OBJETIVOS: Determinar si el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes. MÉTODOS: La presente investigación de tipo descriptivo y nivel aplicativo, se realizó en una población de 130 estudiantes del VII ciclo de la Facultad de Odontología del curso de Prótesis Dental de la UPLA durante el período 2011-2012; la muestra fue 97 estudiantes los mismos que fueron seleccionados de manera aleatoria. Primero se analizaron las técnicas de enseñanza en estudiantes de Odontología de la UPLA, luego se trabajó la prótesis parcial removible también aplicados a dichos estudiantes, para lo cual se empleó una encuesta. El instrumento utilizado fue un cuestionario de 15 preguntas cerradas. Los datos se analizaron cuantitativamente y cualitativamente. RESULTADOS: Se evidenció que un 95% de la muestra está de acuerdo que las técnicas de enseñanza ayudan a conocer la prótesis parcial removible. CONCLUSIÓN: Se ha determinado que el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden favorablemente en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes.Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt2020-08-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/4110.47186/visct.v2i2.41Visionarios en ciencia y tecnología; Vol. 2 Núm. 2 (2017): Julio - Diciembre; 22-252708-63722308-2496reponame:Revista ROOSEVELT - Visionariosinstname:Universidad Privada de Huancayo Franklin Rooseveltinstacron:ROOSEVELTspahttps://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/52https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/118Derechos de autor 2020 Visionarios en ciencia y tecnologíainfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-02T20:45:46Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
Técnicas de enseñanza en prótesis parcial removible, estudiantes de odontología de una universidad de Huancayo
title Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
spellingShingle Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
Cueva Buendia , Luis Alberton
title_short Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
title_full Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
title_fullStr Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
title_full_unstemmed Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
title_sort Teaching techniques in removable partial dentures dental students of university of Huancayo
dc.creator.none.fl_str_mv Cueva Buendia , Luis Alberton
Jesús Balbín, Evelyn Jeannet
Buendía Suazo , Juan Jesús
Buendia Suazo, Raquel Teodosia
author Cueva Buendia , Luis Alberton
author_facet Cueva Buendia , Luis Alberton
Jesús Balbín, Evelyn Jeannet
Buendía Suazo , Juan Jesús
Buendia Suazo, Raquel Teodosia
author_role author
author2 Jesús Balbín, Evelyn Jeannet
Buendía Suazo , Juan Jesús
Buendia Suazo, Raquel Teodosia
author2_role author
author
author
dc.description.none.fl_txt_mv OBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 students in the seventh cycle of the Faculty of Dentistry Dental Prosthetics course of UPLA during 2011-2012, the sample was 97 students the same who were selected randomly. First teaching techniques discussed in Dentistry students at Peruvian Andes University, then the removable partial denture also applied to these students, for which a survey was used worked.The instrument used was a questionnaire of 15 closed questions. Data were analyzed both quantitatively and qualitatively. RESULTS: It was demonstrated that 95% of the sample agreed that teaching techniques help meet the removable partial denture. CONCLUSION: It has been determined that the use of teaching techniques, learning favorably affect the course of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University.
OBJETIVOS: Determinar si el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes. MÉTODOS: La presente investigación de tipo descriptivo y nivel aplicativo, se realizó en una población de 130 estudiantes del VII ciclo de la Facultad de Odontología del curso de Prótesis Dental de la UPLA durante el período 2011-2012; la muestra fue 97 estudiantes los mismos que fueron seleccionados de manera aleatoria. Primero se analizaron las técnicas de enseñanza en estudiantes de Odontología de la UPLA, luego se trabajó la prótesis parcial removible también aplicados a dichos estudiantes, para lo cual se empleó una encuesta. El instrumento utilizado fue un cuestionario de 15 preguntas cerradas. Los datos se analizaron cuantitativamente y cualitativamente. RESULTADOS: Se evidenció que un 95% de la muestra está de acuerdo que las técnicas de enseñanza ayudan a conocer la prótesis parcial removible. CONCLUSIÓN: Se ha determinado que el empleo de las técnicas de enseñanza, inciden favorablemente en el aprendizaje de la asignatura de la prótesis parcial removible en estudiantes del VII ciclo de odontología de la Universidad Peruana Los Andes.
description OBJECTIVES: To determine whether the use of teaching techniques, affect the learning of the subject of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University. METHODS: This descriptive research and application level, was conducted in a population of 130 students in the seventh cycle of the Faculty of Dentistry Dental Prosthetics course of UPLA during 2011-2012, the sample was 97 students the same who were selected randomly. First teaching techniques discussed in Dentistry students at Peruvian Andes University, then the removable partial denture also applied to these students, for which a survey was used worked.The instrument used was a questionnaire of 15 closed questions. Data were analyzed both quantitatively and qualitatively. RESULTS: It was demonstrated that 95% of the sample agreed that teaching techniques help meet the removable partial denture. CONCLUSION: It has been determined that the use of teaching techniques, learning favorably affect the course of the removable partial denture in cycle VII students of dentistry at Peruvian Andes University.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41
10.47186/visct.v2i2.41
url https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41
identifier_str_mv 10.47186/visct.v2i2.41
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/52
https://revistas.uroosevelt.edu.pe/index.php/VISCT/article/view/41/118
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Visionarios en ciencia y tecnología
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Visionarios en ciencia y tecnología
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt
publisher.none.fl_str_mv Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt
dc.source.none.fl_str_mv Visionarios en ciencia y tecnología; Vol. 2 Núm. 2 (2017): Julio - Diciembre; 22-25
2708-6372
2308-2496
reponame:Revista ROOSEVELT - Visionarios
instname:Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt
instacron:ROOSEVELT
reponame_str Revista ROOSEVELT - Visionarios
collection Revista ROOSEVELT - Visionarios
instname_str Universidad Privada de Huancayo Franklin Roosevelt
instacron_str ROOSEVELT
institution ROOSEVELT
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701562999756554240
score 13.871716
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).