An appetite for cases

Descripción del Articulo

Case usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Ca...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vega, Gina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revista UPC - Review of Global Management
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/774
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Case methodology
learning effectiveness
English learning
Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
id 2662-0286_826cd571528a2c69cc704d948767e52f
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/774
network_acronym_str 2662-0286
repository_id_str
network_name_str Revista UPC - Review of Global Management
spelling An appetite for casesVega, GinaCase methodologylearning effectivenessEnglish learningMetodología de casosefectividad en la enseñanzaaprendizaje de inglésCase usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Cases study analysis is mainly established in the English language, a fact which can generate difficulties in its learning, especially if in the Latin-American countries there is a poor level of English as a second language. The International Journal of Instructional Cases is a publication that presents case studies with enough information for due analysis and the learning adequacy.El uso de estudios de casos en las escuelas de negocio fue introducido originalmente por la Universidad de Harvard. El estilo de enseñanza ha cambiado desde un enfoque en el profesor, hacia un enfoque en el estudiante, como lo refuerza la metodología denominada “clase invertida”. Se presentan las características del desempeño docente en clase. El análisis de los estudios de caso está principalmente en inglés y esto puede generar dificultades en su aprendizaje, sobre todo si en los países de Latinoamérica el nivel de inglés no está lo suficientemente desarrollado. El International Journal of Instructional Cases es una publicación que entrega estudios de casos con suficiente información de análisis para permitir un adecuado aprendizaje de la situación planteada.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2018-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEnsayos cortosapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/77410.19083/rgm.v3i2.774Review of Global Management; Vol. 3 Núm. 2 (2017); 25-282662-02862517-9314reponame:Revista UPC - Review of Global Managementinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774/770info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-02T16:55:23Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv An appetite for cases
title An appetite for cases
spellingShingle An appetite for cases
Vega, Gina
Case methodology
learning effectiveness
English learning
Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
title_short An appetite for cases
title_full An appetite for cases
title_fullStr An appetite for cases
title_full_unstemmed An appetite for cases
title_sort An appetite for cases
dc.creator.none.fl_str_mv Vega, Gina
author Vega, Gina
author_facet Vega, Gina
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Case methodology
learning effectiveness
English learning
Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
topic Case methodology
learning effectiveness
English learning
Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
dc.description.none.fl_txt_mv Case usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Cases study analysis is mainly established in the English language, a fact which can generate difficulties in its learning, especially if in the Latin-American countries there is a poor level of English as a second language. The International Journal of Instructional Cases is a publication that presents case studies with enough information for due analysis and the learning adequacy.
El uso de estudios de casos en las escuelas de negocio fue introducido originalmente por la Universidad de Harvard. El estilo de enseñanza ha cambiado desde un enfoque en el profesor, hacia un enfoque en el estudiante, como lo refuerza la metodología denominada “clase invertida”. Se presentan las características del desempeño docente en clase. El análisis de los estudios de caso está principalmente en inglés y esto puede generar dificultades en su aprendizaje, sobre todo si en los países de Latinoamérica el nivel de inglés no está lo suficientemente desarrollado. El International Journal of Instructional Cases es una publicación que entrega estudios de casos con suficiente información de análisis para permitir un adecuado aprendizaje de la situación planteada.
description Case usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Cases study analysis is mainly established in the English language, a fact which can generate difficulties in its learning, especially if in the Latin-American countries there is a poor level of English as a second language. The International Journal of Instructional Cases is a publication that presents case studies with enough information for due analysis and the learning adequacy.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Ensayos cortos
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774
10.19083/rgm.v3i2.774
url https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774
identifier_str_mv 10.19083/rgm.v3i2.774
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774/770
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
dc.source.none.fl_str_mv Review of Global Management; Vol. 3 Núm. 2 (2017); 25-28
2662-0286
2517-9314
reponame:Revista UPC - Review of Global Management
instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron:UPC
reponame_str Revista UPC - Review of Global Management
collection Revista UPC - Review of Global Management
instname_str Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron_str UPC
institution UPC
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701474940433203200
score 13.938129
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).