Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014

Descripción del Articulo

Objective: This research was  conducted in order to establish the  influence of Teaching Performance  in the formation of Professional  Accountants in the Professional  School of Accounting and Finance of  the Private University of Tacna, in&...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Peñaloza Arana, Eloyna Lucia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Privada de Tacna
Repositorio:Revista UPT - Veritas et Scientia
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.172.30.101.191:article/221
Enlace del recurso:http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/221
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2617-0639_10f4705cfb6cad20a0e963dfa0f1ebc0
oai_identifier_str oai:ojs2.172.30.101.191:article/221
network_acronym_str 2617-0639
repository_id_str
network_name_str Revista UPT - Veritas et Scientia
spelling Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014El desempeño docente y la formación de profesionales en la Escuela Profesional de Ciencias Contables y Financieras de la UPT, 2014Peñaloza Arana, Eloyna LuciaObjective: This research was  conducted in order to establish the  influence of Teaching Performance  in the formation of Professional  Accountants in the Professional  School of Accounting and Finance of  the Private University of Tacna, in  2014. Method: The research was carried  out basic research, whose design is  the relational descriptive. For this  purpose the information obtained  through the application of the  measurement instument of the  questionnaire for assessing teacher  performance and training of  Professional Accountants, which  were applied to graduates and  students of the last cycle, the survey  technique was considered , using a  Likert scale. Results: After the phase of analysis  and interpretation of results  established that there is a significant  relationship between teacher  performance and training of  Professional Accountants in the  Professional School of Accounting  and Financeof the Private University  of Tacna, in 2014. Conclusions: Teachers of the  Professional School of Accounting  and Finance of the Private University  of Tacna have a regular teacher  performance level; and the formation  of Professional Accountants in the  Professional School of Accounting  and Finance of the Private University of Tacna is acceptableObjetivo: El presente trabajo de  investigación se llevó a cabo con el  propósito de establecerla influencia  del Desempeño Docente en la  formación de Profesionales  Contables en la Escuela Profesional  de Ciencias Contables y Financieras  de la Universidad Privada de Tacna,  en el año 2014. Método: El trabajo corresponde a  una investigación básica, cuyo  diseño es el descriptivo relacional.  Para tal propósito se consideró la  información obtenida a través de la  aplicación del instrumento de  medición del cuestionario para  evaluar el desempeño docente y la  formación de Profesionales  Contables, los cuales fueron  aplicados a los egresados y alumnos  del último ciclo, con la técnica de la  encuesta, utilizándose la escala de  Likert.  Resultados: Finalizada la fase de  análisis e interpretación de los  resultados se estableció que existe  una relación significativa entre el  desempeño docente y la formación  de Profesionales Contables en la  Escuela Profesional de Ciencias  Contables y Financieras de la  Universidad Privada de Tacna, en el  año 2014. Conclusiones: Los docentes de la  Escuela Profesional de Ciencias  Contables y Financieras de la  Universidad Privada de Tacna  presentan un nivel de desempeño  docente regular; y, la formación de  Profesionales Contables en la  Escuela Profesional de Ciencias  Contables y Financieras de la  Universidad Privada de Tacna es  aceptableUniversidad Privada de Tacna2015-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/22110.47796/ves.v4i2.221REVISTA VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 48 - 62JOURNAL VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol 4 No 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 48 - 622617-06392307-513910.47796/ves.v4i2reponame:Revista UPT - Veritas et Scientiainstname:Universidad Privada de Tacnainstacron:UPTspahttp://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/221/204Derechos de autor 2015 Eloyna Lucia Peñaloza Aranahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:25:14Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
El desempeño docente y la formación de profesionales en la Escuela Profesional de Ciencias Contables y Financieras de la UPT, 2014
title Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
spellingShingle Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
Peñaloza Arana, Eloyna Lucia
title_short Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
title_full Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
title_fullStr Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
title_full_unstemmed Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
title_sort Teaching performance and professional training at the UPT Professional School of Accounting and Financial Sciences, 2014
dc.creator.none.fl_str_mv Peñaloza Arana, Eloyna Lucia
author Peñaloza Arana, Eloyna Lucia
author_facet Peñaloza Arana, Eloyna Lucia
author_role author
dc.description.none.fl_txt_mv Objective: This research was  conducted in order to establish the  influence of Teaching Performance  in the formation of Professional  Accountants in the Professional  School of Accounting and Finance of  the Private University of Tacna, in  2014. Method: The research was carried  out basic research, whose design is  the relational descriptive. For this  purpose the information obtained  through the application of the  measurement instument of the  questionnaire for assessing teacher  performance and training of  Professional Accountants, which  were applied to graduates and  students of the last cycle, the survey  technique was considered , using a  Likert scale. Results: After the phase of analysis  and interpretation of results  established that there is a significant  relationship between teacher  performance and training of  Professional Accountants in the  Professional School of Accounting  and Financeof the Private University  of Tacna, in 2014. Conclusions: Teachers of the  Professional School of Accounting  and Finance of the Private University  of Tacna have a regular teacher  performance level; and the formation  of Professional Accountants in the  Professional School of Accounting  and Finance of the Private University of Tacna is acceptable
Objetivo: El presente trabajo de  investigación se llevó a cabo con el  propósito de establecerla influencia  del Desempeño Docente en la  formación de Profesionales  Contables en la Escuela Profesional  de Ciencias Contables y Financieras  de la Universidad Privada de Tacna,  en el año 2014. Método: El trabajo corresponde a  una investigación básica, cuyo  diseño es el descriptivo relacional.  Para tal propósito se consideró la  información obtenida a través de la  aplicación del instrumento de  medición del cuestionario para  evaluar el desempeño docente y la  formación de Profesionales  Contables, los cuales fueron  aplicados a los egresados y alumnos  del último ciclo, con la técnica de la  encuesta, utilizándose la escala de  Likert.  Resultados: Finalizada la fase de  análisis e interpretación de los  resultados se estableció que existe  una relación significativa entre el  desempeño docente y la formación  de Profesionales Contables en la  Escuela Profesional de Ciencias  Contables y Financieras de la  Universidad Privada de Tacna, en el  año 2014. Conclusiones: Los docentes de la  Escuela Profesional de Ciencias  Contables y Financieras de la  Universidad Privada de Tacna  presentan un nivel de desempeño  docente regular; y, la formación de  Profesionales Contables en la  Escuela Profesional de Ciencias  Contables y Financieras de la  Universidad Privada de Tacna es  aceptable
description Objective: This research was  conducted in order to establish the  influence of Teaching Performance  in the formation of Professional  Accountants in the Professional  School of Accounting and Finance of  the Private University of Tacna, in  2014. Method: The research was carried  out basic research, whose design is  the relational descriptive. For this  purpose the information obtained  through the application of the  measurement instument of the  questionnaire for assessing teacher  performance and training of  Professional Accountants, which  were applied to graduates and  students of the last cycle, the survey  technique was considered , using a  Likert scale. Results: After the phase of analysis  and interpretation of results  established that there is a significant  relationship between teacher  performance and training of  Professional Accountants in the  Professional School of Accounting  and Financeof the Private University  of Tacna, in 2014. Conclusions: Teachers of the  Professional School of Accounting  and Finance of the Private University  of Tacna have a regular teacher  performance level; and the formation  of Professional Accountants in the  Professional School of Accounting  and Finance of the Private University of Tacna is acceptable
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-31
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/221
10.47796/ves.v4i2.221
url http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/221
identifier_str_mv 10.47796/ves.v4i2.221
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/221/204
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2015 Eloyna Lucia Peñaloza Arana
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2015 Eloyna Lucia Peñaloza Arana
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Privada de Tacna
publisher.none.fl_str_mv Universidad Privada de Tacna
dc.source.none.fl_str_mv REVISTA VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol. 4 Núm. 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 48 - 62
JOURNAL VERITAS ET SCIENTIA - UPT; Vol 4 No 2 (2015): Veritas et Scientia; pp. 48 - 62
2617-0639
2307-5139
10.47796/ves.v4i2
reponame:Revista UPT - Veritas et Scientia
instname:Universidad Privada de Tacna
instacron:UPT
reponame_str Revista UPT - Veritas et Scientia
collection Revista UPT - Veritas et Scientia
instname_str Universidad Privada de Tacna
instacron_str UPT
institution UPT
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701654248062713856
score 13.95103
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).