Basis and foundation in the process and result of educational research
Descripción del Articulo
In social historical development, the base and foundation categories make up two different issues, but in turn, intrinsically connected. There is no object, field or social dimension beyond its reach. Perhaps, metaphorically speaking, base and foundation make up the seal and face of the same coin. T...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/34 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/34 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Investigación Educacion |
id |
2617-0337_bf9ccf7a49d5c91e293980e9e9e8dc6c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.umch.edu.pe:article/34 |
network_acronym_str |
2617-0337 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UMCH - Educa |
spelling |
Basis and foundation in the process and result of educational researchBase y fundamento en el proceso y resultado de la investigación educacionalAguirre Chávez, FelipeInvestigaciónEducacionIn social historical development, the base and foundation categories make up two different issues, but in turn, intrinsically connected. There is no object, field or social dimension beyond its reach. Perhaps, metaphorically speaking, base and foundation make up the seal and face of the same coin. The variables, categories, concepts, definitions, assumptions, judgments, reasoning and arguments are determined by their bases and foundations. In this article we intend to answer the questions What do we call base? And what do we call foundation? Two essential issues important for educational scientific research.En el desarrollo histórico social, las categorías base y fundamento conforman dos cuestiones diferentes, pero a su vez, intrínsecamente, conectadas. No hay objeto, campo o dimensión social fuera de su alcance. Tal vez, metafóricamente hablando, base y fundamento conforman el sello y la cara de una misma moneda. Las variables, categorías, conceptos, definiciones, supuestos, juicios, razonamientos y argumentos están determinados por sus bases y fundamentos. En el presente artículo pretendemos responder a las cuestiones ¿A qué llamamos base? y ¿A qué llamamos fundamento? Dos cuestiones esenciales importantes para la investigación científica educacional.Universidad Marcelino Champagnat2017-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/3410.35756/educaumch.201709.34EDUCA UMCH Journal; No 09 (2017): Journal Educa - UMCH N°09 2017 (january - june); 97-104Revista EDUCA UMCH; Núm. 09 (2017): Revista Educa - UMCH N°09 2017 (enero - junio); 97-1042617-03372617-808710.35756/educaumch.201709reponame:Revista UMCH - Educainstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/34/3010.35756/educaumch.201709.34.30Copyright (c) 2017 Revista EDUCA UMCHhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-03T15:45:17Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Basis and foundation in the process and result of educational research Base y fundamento en el proceso y resultado de la investigación educacional |
title |
Basis and foundation in the process and result of educational research |
spellingShingle |
Basis and foundation in the process and result of educational research Aguirre Chávez, Felipe Investigación Educacion |
title_short |
Basis and foundation in the process and result of educational research |
title_full |
Basis and foundation in the process and result of educational research |
title_fullStr |
Basis and foundation in the process and result of educational research |
title_full_unstemmed |
Basis and foundation in the process and result of educational research |
title_sort |
Basis and foundation in the process and result of educational research |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Aguirre Chávez, Felipe |
author |
Aguirre Chávez, Felipe |
author_facet |
Aguirre Chávez, Felipe |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Investigación Educacion |
topic |
Investigación Educacion |
dc.description.none.fl_txt_mv |
In social historical development, the base and foundation categories make up two different issues, but in turn, intrinsically connected. There is no object, field or social dimension beyond its reach. Perhaps, metaphorically speaking, base and foundation make up the seal and face of the same coin. The variables, categories, concepts, definitions, assumptions, judgments, reasoning and arguments are determined by their bases and foundations. In this article we intend to answer the questions What do we call base? And what do we call foundation? Two essential issues important for educational scientific research. En el desarrollo histórico social, las categorías base y fundamento conforman dos cuestiones diferentes, pero a su vez, intrínsecamente, conectadas. No hay objeto, campo o dimensión social fuera de su alcance. Tal vez, metafóricamente hablando, base y fundamento conforman el sello y la cara de una misma moneda. Las variables, categorías, conceptos, definiciones, supuestos, juicios, razonamientos y argumentos están determinados por sus bases y fundamentos. En el presente artículo pretendemos responder a las cuestiones ¿A qué llamamos base? y ¿A qué llamamos fundamento? Dos cuestiones esenciales importantes para la investigación científica educacional. |
description |
In social historical development, the base and foundation categories make up two different issues, but in turn, intrinsically connected. There is no object, field or social dimension beyond its reach. Perhaps, metaphorically speaking, base and foundation make up the seal and face of the same coin. The variables, categories, concepts, definitions, assumptions, judgments, reasoning and arguments are determined by their bases and foundations. In this article we intend to answer the questions What do we call base? And what do we call foundation? Two essential issues important for educational scientific research. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-04 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/34 10.35756/educaumch.201709.34 |
url |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/34 |
identifier_str_mv |
10.35756/educaumch.201709.34 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/34/30 10.35756/educaumch.201709.34.30 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista EDUCA UMCH http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista EDUCA UMCH http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA UMCH Journal; No 09 (2017): Journal Educa - UMCH N°09 2017 (january - june); 97-104 Revista EDUCA UMCH; Núm. 09 (2017): Revista Educa - UMCH N°09 2017 (enero - junio); 97-104 2617-0337 2617-8087 10.35756/educaumch.201709 reponame:Revista UMCH - Educa instname:Universidad Marcelino Champagnat instacron:UMCH |
reponame_str |
Revista UMCH - Educa |
collection |
Revista UMCH - Educa |
instname_str |
Universidad Marcelino Champagnat |
instacron_str |
UMCH |
institution |
UMCH |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701561133213679616 |
score |
13.960035 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).