Problem-based learning and the development of critical thinking skills
Descripción del Articulo
This text is part of a research paper called: "The influence of ABP on the development of critical thinking skills." Taking into consideration the main foundations established by Barrows (1982) regarding the ABP methodology, this pedagogical practice is introduced as a means to promote PC...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/130 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/130 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | aprendizaje colaborativo autorregulación formativa práctica docente metodología activa pensamiento crítico |
Sumario: | This text is part of a research paper called: "The influence of ABP on the development of critical thinking skills." Taking into consideration the main foundations established by Barrows (1982) regarding the ABP methodology, this pedagogical practice is introduced as a means to promote PC skills in higher education students. Likewise, the text serves as a reference for the teaching community in its search for the application of new active learning strategies that generate in its students formative aspects of a socio-critical nature with respect to their environment. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).