From theory to praxis: a reading project with university students
Descripción del Articulo
The experience of a reading project addressed to seventh grade students of a school of the Department of Education of Puerto Rico during the years 2013-2015 is presented. University students, teachers in formation of the secondary Spanish Program of the University of Puerto Rico, offered Spanish cla...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/78 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/78 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estudiantes universitarios Proyecto Estrategias |
id |
2617-0337_75ab97cf0faa8b86ff270d3c8a92dc6f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.umch.edu.pe:article/78 |
network_acronym_str |
2617-0337 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UMCH - Educa |
spelling |
From theory to praxis: a reading project with university studentsDe la teoría a la praxis: un proyecto de lectura con estudiantes universitariosPortalatín Rivera, NannettePuente Ferreras, AníbalEstudiantes universitariosProyectoEstrategiasThe experience of a reading project addressed to seventh grade students of a school of the Department of Education of Puerto Rico during the years 2013-2015 is presented. University students, teachers in formation of the secondary Spanish Program of the University of Puerto Rico, offered Spanish classes through an active and contextualized methodology and used different strategies in order to improve school climate and academic achievement. In addition, they carried out projects of the International Education and Resource Network (IEARN), which allowed to strengthen the communication skills of adolescents and establish a learning community with several countries.Se presenta la experiencia de un proyecto de lectura dirigido a estudiantes de séptimo grado de una escuela del Departamento de Educación de Puerto Rico durante los años 2013-2015. Los estudiantes universitarios, maestros en formación del Programa de Español secundario de la Universidad de Puerto Rico, ofrecieron clases de Español mediante una metodología activa y contextualizada y emplearon diversas estrategias con el fin mejorar el clima escolar y el aprovechamiento académico. Además, realizaron proyectos de International Education and Resource Network (IEARN), los cuales permitieron reforzar las competencias comunicativas de los adolescentes y establecer una comunidad de aprendizaje con varios países.Universidad Marcelino Champagnat2018-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/7810.35756/educaumch.201812.78EDUCA UMCH Journal; No 12 (2018): Journal EDUCA UMCH N°12 2018 (july - december); pág. 11-30Revista EDUCA UMCH; Núm. 12 (2018): Revista EDUCA UMCH N°12 2018 (julio - diciembre); pág. 11-302617-03372617-808710.35756/educaumch.201812reponame:Revista UMCH - Educainstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/78/6910.35756/educaumch.201812.78.69Copyright (c) 2018 Revista EDUCA UMCHhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-03T15:45:27Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
From theory to praxis: a reading project with university students De la teoría a la praxis: un proyecto de lectura con estudiantes universitarios |
title |
From theory to praxis: a reading project with university students |
spellingShingle |
From theory to praxis: a reading project with university students Portalatín Rivera, Nannette Estudiantes universitarios Proyecto Estrategias |
title_short |
From theory to praxis: a reading project with university students |
title_full |
From theory to praxis: a reading project with university students |
title_fullStr |
From theory to praxis: a reading project with university students |
title_full_unstemmed |
From theory to praxis: a reading project with university students |
title_sort |
From theory to praxis: a reading project with university students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Portalatín Rivera, Nannette Puente Ferreras, Aníbal |
author |
Portalatín Rivera, Nannette |
author_facet |
Portalatín Rivera, Nannette Puente Ferreras, Aníbal |
author_role |
author |
author2 |
Puente Ferreras, Aníbal |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Estudiantes universitarios Proyecto Estrategias |
topic |
Estudiantes universitarios Proyecto Estrategias |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The experience of a reading project addressed to seventh grade students of a school of the Department of Education of Puerto Rico during the years 2013-2015 is presented. University students, teachers in formation of the secondary Spanish Program of the University of Puerto Rico, offered Spanish classes through an active and contextualized methodology and used different strategies in order to improve school climate and academic achievement. In addition, they carried out projects of the International Education and Resource Network (IEARN), which allowed to strengthen the communication skills of adolescents and establish a learning community with several countries. Se presenta la experiencia de un proyecto de lectura dirigido a estudiantes de séptimo grado de una escuela del Departamento de Educación de Puerto Rico durante los años 2013-2015. Los estudiantes universitarios, maestros en formación del Programa de Español secundario de la Universidad de Puerto Rico, ofrecieron clases de Español mediante una metodología activa y contextualizada y emplearon diversas estrategias con el fin mejorar el clima escolar y el aprovechamiento académico. Además, realizaron proyectos de International Education and Resource Network (IEARN), los cuales permitieron reforzar las competencias comunicativas de los adolescentes y establecer una comunidad de aprendizaje con varios países. |
description |
The experience of a reading project addressed to seventh grade students of a school of the Department of Education of Puerto Rico during the years 2013-2015 is presented. University students, teachers in formation of the secondary Spanish Program of the University of Puerto Rico, offered Spanish classes through an active and contextualized methodology and used different strategies in order to improve school climate and academic achievement. In addition, they carried out projects of the International Education and Resource Network (IEARN), which allowed to strengthen the communication skills of adolescents and establish a learning community with several countries. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-05 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/78 10.35756/educaumch.201812.78 |
url |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/78 |
identifier_str_mv |
10.35756/educaumch.201812.78 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/78/69 10.35756/educaumch.201812.78.69 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista EDUCA UMCH http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista EDUCA UMCH http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA UMCH Journal; No 12 (2018): Journal EDUCA UMCH N°12 2018 (july - december); pág. 11-30 Revista EDUCA UMCH; Núm. 12 (2018): Revista EDUCA UMCH N°12 2018 (julio - diciembre); pág. 11-30 2617-0337 2617-8087 10.35756/educaumch.201812 reponame:Revista UMCH - Educa instname:Universidad Marcelino Champagnat instacron:UMCH |
reponame_str |
Revista UMCH - Educa |
collection |
Revista UMCH - Educa |
instname_str |
Universidad Marcelino Champagnat |
instacron_str |
UMCH |
institution |
UMCH |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701561133298614272 |
score |
13.894945 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).