Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
Descripción del Articulo
        In the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2018 | 
| Institución: | Universidad César Vallejo | 
| Repositorio: | Revista UCV-HACER | 
| Lenguaje: | español inglés | 
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1617 | 
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| id | 2414-8695_ec6ba01a20ce20827cc9d86cd0f80576 | 
|---|---|
| oai_identifier_str | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1617 | 
| network_acronym_str | 2414-8695 | 
| repository_id_str |  | 
| network_name_str | Revista UCV-HACER | 
| spelling | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz GalloProducción científica asociada con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz GalloEcheverrería Jara, José FociónIn the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of scientific knowledge in their training. For these aspects, this study is important, because it will serve to assess the production Scientific research of the specialist teachers and link them with the fields of action of the administrator that is formed at the National University Pedro Ruiz Gallo. The problem was defined as follows: Is there an association between scientific production and Action of the administrator that form in the National University Pedro Ruiz Gallo?, As hypothesis was considered "The scientific production of the professors specialists of the professional career of administration is disconnected with the fields of action of the administrator in formation, making of the unscientific formative process Already systemic". Key words: Scientific Production, Specialist Professors, Fields of Action  En la carrera profesional de Administración, los profesores especialistas tienen limitada producción científica de poca relación con los campos de acción de la carrera profesional; los estudiantes participan escasamente en investigación, situación que no permite reforzar el conocimiento científico en su formación. Por tales aspectos, es importante este estudio, debido a que servirá para valorar la producción científica de los profesores especialistas y vincularlas con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo. El problema quedó definido así: ¿Existe asociación entre la producción científica con los campos de acción del administrador que se forman en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo?, como hipótesis se consideró “La producción científica de los profesores especialistas de la carrera profesional de administración está desvinculada con los campos de acción del administrador en formación, haciendo del proceso formativo acientífico y a sistémico”.  Palabras claves: Producción Científica, Profesores Especialistas, Campos de Acción.Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2018-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/161710.18050/ucv-hacer.v5i2.1617UCV HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 91UCV-HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 912414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v5i2reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspaenghttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1308http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1528Derechos de autor 2018 UCV-HACERhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com - | 
| dc.title.none.fl_str_mv | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo Producción científica asociada con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo | 
| title | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo | 
| spellingShingle | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo Echeverrería Jara, José Foción | 
| title_short | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo | 
| title_full | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo | 
| title_fullStr | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo | 
| title_full_unstemmed | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo | 
| title_sort | Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo | 
| dc.creator.none.fl_str_mv | Echeverrería Jara, José Foción | 
| author | Echeverrería Jara, José Foción | 
| author_facet | Echeverrería Jara, José Foción | 
| author_role | author | 
| dc.description.none.fl_txt_mv | In the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of scientific knowledge in their training. For these aspects, this study is important, because it will serve to assess the production Scientific research of the specialist teachers and link them with the fields of action of the administrator that is formed at the National University Pedro Ruiz Gallo. The problem was defined as follows: Is there an association between scientific production and Action of the administrator that form in the National University Pedro Ruiz Gallo?, As hypothesis was considered "The scientific production of the professors specialists of the professional career of administration is disconnected with the fields of action of the administrator in formation, making of the unscientific formative process Already systemic". Key words: Scientific Production, Specialist Professors, Fields of Action   En la carrera profesional de Administración, los profesores especialistas tienen limitada producción científica de poca relación con los campos de acción de la carrera profesional; los estudiantes participan escasamente en investigación, situación que no permite reforzar el conocimiento científico en su formación. Por tales aspectos, es importante este estudio, debido a que servirá para valorar la producción científica de los profesores especialistas y vincularlas con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo. El problema quedó definido así: ¿Existe asociación entre la producción científica con los campos de acción del administrador que se forman en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo?, como hipótesis se consideró “La producción científica de los profesores especialistas de la carrera profesional de administración está desvinculada con los campos de acción del administrador en formación, haciendo del proceso formativo acientífico y a sistémico”.  Palabras claves: Producción Científica, Profesores Especialistas, Campos de Acción. | 
| description | In the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of scientific knowledge in their training. For these aspects, this study is important, because it will serve to assess the production Scientific research of the specialist teachers and link them with the fields of action of the administrator that is formed at the National University Pedro Ruiz Gallo. The problem was defined as follows: Is there an association between scientific production and Action of the administrator that form in the National University Pedro Ruiz Gallo?, As hypothesis was considered "The scientific production of the professors specialists of the professional career of administration is disconnected with the fields of action of the administrator in formation, making of the unscientific formative process Already systemic". Key words: Scientific Production, Specialist Professors, Fields of Action   | 
| publishDate | 2018 | 
| dc.date.none.fl_str_mv | 2018-09-20 | 
| dc.type.none.fl_str_mv | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion | 
| format | article | 
| status_str | publishedVersion | 
| dc.identifier.none.fl_str_mv | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617 10.18050/ucv-hacer.v5i2.1617 | 
| url | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617 | 
| identifier_str_mv | 10.18050/ucv-hacer.v5i2.1617 | 
| dc.language.none.fl_str_mv | spa eng | 
| language | spa eng | 
| dc.relation.none.fl_str_mv | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1308 http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1528 | 
| dc.rights.none.fl_str_mv | Derechos de autor 2018 UCV-HACER http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess | 
| rights_invalid_str_mv | Derechos de autor 2018 UCV-HACER http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 | 
| eu_rights_str_mv | openAccess | 
| dc.format.none.fl_str_mv | application/pdf application/pdf | 
| dc.publisher.none.fl_str_mv | Universidad César Vallejo Campus Chiclayo | 
| publisher.none.fl_str_mv | Universidad César Vallejo Campus Chiclayo | 
| dc.source.none.fl_str_mv | UCV HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 91 UCV-HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 91 2414-8695 2305-8552 10.18050/ucv-hacer.v5i2 reponame:Revista UCV-HACER instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV | 
| reponame_str | Revista UCV-HACER | 
| collection | Revista UCV-HACER | 
| instname_str | Universidad César Vallejo | 
| instacron_str | UCV | 
| institution | UCV | 
| repository.name.fl_str_mv | - | 
| repository.mail.fl_str_mv | mail@mail.com | 
| _version_ | 1701652999650148352 | 
| score | 13.931935 | 
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            