Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo

Descripción del Articulo

In the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Echeverrería Jara, José Foción
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revista UCV-HACER
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1617
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2414-8695_ec6ba01a20ce20827cc9d86cd0f80576
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1617
network_acronym_str 2414-8695
repository_id_str
network_name_str Revista UCV-HACER
spelling Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz GalloProducción científica asociada con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz GalloEcheverrería Jara, José FociónIn the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of scientific knowledge in their training. For these aspects, this study is important, because it will serve to assess the production Scientific research of the specialist teachers and link them with the fields of action of the administrator that is formed at the National University Pedro Ruiz Gallo. The problem was defined as follows: Is there an association between scientific production and Action of the administrator that form in the National University Pedro Ruiz Gallo?, As hypothesis was considered "The scientific production of the professors specialists of the professional career of administration is disconnected with the fields of action of the administrator in formation, making of the unscientific formative process Already systemic". Key words: Scientific Production, Specialist Professors, Fields of Action  En la carrera profesional de Administración, los profesores especialistas tienen limitada producción científica de poca relación con los campos de acción de la carrera profesional; los estudiantes participan escasamente en investigación, situación que no permite reforzar el conocimiento científico en su formación. Por tales aspectos, es importante este estudio, debido a que servirá para valorar la producción científica de los profesores especialistas y vincularlas con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo. El problema quedó definido así: ¿Existe asociación entre la producción científica con los campos de acción del administrador que se forman en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo?, como hipótesis se consideró “La producción científica de los profesores especialistas de la carrera profesional de administración está desvinculada con los campos de acción del administrador en formación, haciendo del proceso formativo acientífico y a sistémico”.  Palabras claves: Producción Científica, Profesores Especialistas, Campos de Acción.Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2018-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/161710.18050/ucv-hacer.v5i2.1617UCV HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 91UCV-HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 912414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v5i2reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspaenghttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1308http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1528Derechos de autor 2018 UCV-HACERhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:35Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
Producción científica asociada con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo
title Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
spellingShingle Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
Echeverrería Jara, José Foción
title_short Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
title_full Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
title_fullStr Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
title_full_unstemmed Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
title_sort Scientific production associated with the fields of action formed administrator at the National University Pedro Ruiz Gallo
dc.creator.none.fl_str_mv Echeverrería Jara, José Foción
author Echeverrería Jara, José Foción
author_facet Echeverrería Jara, José Foción
author_role author
dc.description.none.fl_txt_mv In the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of scientific knowledge in their training. For these aspects, this study is important, because it will serve to assess the production Scientific research of the specialist teachers and link them with the fields of action of the administrator that is formed at the National University Pedro Ruiz Gallo. The problem was defined as follows: Is there an association between scientific production and Action of the administrator that form in the National University Pedro Ruiz Gallo?, As hypothesis was considered "The scientific production of the professors specialists of the professional career of administration is disconnected with the fields of action of the administrator in formation, making of the unscientific formative process Already systemic". Key words: Scientific Production, Specialist Professors, Fields of Action  
En la carrera profesional de Administración, los profesores especialistas tienen limitada producción científica de poca relación con los campos de acción de la carrera profesional; los estudiantes participan escasamente en investigación, situación que no permite reforzar el conocimiento científico en su formación. Por tales aspectos, es importante este estudio, debido a que servirá para valorar la producción científica de los profesores especialistas y vincularlas con los campos de acción del administrador que se forma en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo. El problema quedó definido así: ¿Existe asociación entre la producción científica con los campos de acción del administrador que se forman en la Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo?, como hipótesis se consideró “La producción científica de los profesores especialistas de la carrera profesional de administración está desvinculada con los campos de acción del administrador en formación, haciendo del proceso formativo acientífico y a sistémico”.  Palabras claves: Producción Científica, Profesores Especialistas, Campos de Acción.
description In the professional career of Administration, the specialist teachers have limited production Scientific perspective of little relation with the fields of action of the professional race; Students are poorly involved in research, a situation that does not allow the reinforcement of scientific knowledge in their training. For these aspects, this study is important, because it will serve to assess the production Scientific research of the specialist teachers and link them with the fields of action of the administrator that is formed at the National University Pedro Ruiz Gallo. The problem was defined as follows: Is there an association between scientific production and Action of the administrator that form in the National University Pedro Ruiz Gallo?, As hypothesis was considered "The scientific production of the professors specialists of the professional career of administration is disconnected with the fields of action of the administrator in formation, making of the unscientific formative process Already systemic". Key words: Scientific Production, Specialist Professors, Fields of Action  
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617
10.18050/ucv-hacer.v5i2.1617
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617
identifier_str_mv 10.18050/ucv-hacer.v5i2.1617
dc.language.none.fl_str_mv spa
eng
language spa
eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1308
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/1617/1528
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 UCV-HACER
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 UCV-HACER
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
publisher.none.fl_str_mv Universidad César Vallejo Campus Chiclayo
dc.source.none.fl_str_mv UCV HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 91
UCV-HACER; Vol. 5 Núm. 2 (2016): Julio - diciembre; 84 - 91
2414-8695
2305-8552
10.18050/ucv-hacer.v5i2
reponame:Revista UCV-HACER
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
reponame_str Revista UCV-HACER
collection Revista UCV-HACER
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701652999650148352
score 13.931935
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).