Evaluation of the understanding of link-line formulas in a university organic chemistry course
Descripción del Articulo
The level of understanding of the line-link formulas was determined for the representation of molecular formulas of organic compounds. The research was observational, descriptive and cross-sectional, and the sample was 53 students from the Polytechnic Amazonian University of Bagua Grande, enrolled i...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revista UCV-HACER |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2506 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/2506 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
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Evaluation of the understanding of link-line formulas in a university organic chemistry course Evaluación de la comprensión de las fórmulas enlace-línea en un curso de química orgánica universitaria |
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The level of understanding of the line-link formulas was determined for the representation of molecular formulas of organic compounds. The research was observational, descriptive and cross-sectional, and the sample was 53 students from the Polytechnic Amazonian University of Bagua Grande, enrolled in the organic chemistry course of the 2018-I cycle, intentionally selected. Of the total students located in the high group, 100% (13) corresponded to Agronomic Engineering, while at this same level 82% (18) of section A and 89% (16) of section B of Nursing were located. The lowest level of hits corresponded to the order of the elements in the molecular formula, followed by the number of hydrogens. It was concluded that the students had a high percentage of correct answers when writing the molecular formulas as a result of a high level of understanding of the line- link formulas.Keywords: learning, molecular formulas, organic compounds, higher education. Se determinó el nivel de comprensión de las fórmulas enlace-línea para la representación de fórmulas moleculares de compuestos orgánicos. La investigación fue observacional, descriptiva y transversal, y la muestra 53 alumnos de la Universidad Politécnica Amazónica de Bagua Grande, matriculados en la asignatura de química orgánica del ciclo 2018-I, seleccionados intencionalmente. Del total de estudiantes ubicados en el grupo de alto, 100 % (13) correspondió a Ingeniería Agronómica, mientras que en este mismo nivel se ubicaron 82 % (18) de la sección A y 89 % (16) de la sección B de Enfermería. El menor nivel de aciertos correspondió al orden de los elementos en la fórmula molecular, seguido por el número de hidrógenos. Se concluyó que los estudiantes tuvieron un alto porcentaje de aciertos al escribir las fórmulas moleculares como resultado de un alto nivel de comprensión de las fórmulas enlace línea.Palabras clave: aprendizaje, fórmulas moleculares, compuestos orgánicos, educación superior. |
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The level of understanding of the line-link formulas was determined for the representation of molecular formulas of organic compounds. The research was observational, descriptive and cross-sectional, and the sample was 53 students from the Polytechnic Amazonian University of Bagua Grande, enrolled in the organic chemistry course of the 2018-I cycle, intentionally selected. Of the total students located in the high group, 100% (13) corresponded to Agronomic Engineering, while at this same level 82% (18) of section A and 89% (16) of section B of Nursing were located. The lowest level of hits corresponded to the order of the elements in the molecular formula, followed by the number of hydrogens. It was concluded that the students had a high percentage of correct answers when writing the molecular formulas as a result of a high level of understanding of the line- link formulas.Keywords: learning, molecular formulas, organic compounds, higher education. |
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Derechos de autor 2020 Nelson César SANTISTEBAN SALAZAR, Mirtha Yvis SANTISTEBAN SALAZAR, María LLASHAG ADÁN, Magnolia Anacarina ARRASCO BARRENECHEA http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
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Evaluation of the understanding of link-line formulas in a university organic chemistry courseEvaluación de la comprensión de las fórmulas enlace-línea en un curso de química orgánica universitariaSANTISTEBAN SALAZAR, Nelson CésarSANTISTEBAN SALAZAR, Mirtha YvisLLASHAG ADÁN, MaríaARRASCO BARRENECHEA, Magnolia AnacarinaThe level of understanding of the line-link formulas was determined for the representation of molecular formulas of organic compounds. The research was observational, descriptive and cross-sectional, and the sample was 53 students from the Polytechnic Amazonian University of Bagua Grande, enrolled in the organic chemistry course of the 2018-I cycle, intentionally selected. Of the total students located in the high group, 100% (13) corresponded to Agronomic Engineering, while at this same level 82% (18) of section A and 89% (16) of section B of Nursing were located. 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