Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company
Descripción del Articulo
The research had the general objective of proposing a competitive strategy to improve the quality of service of the private company For the practical contribution, Parasuraman's theory is based. The population was made up of all the people who acquire a product or service in the company San Jos...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revista UCV-HACER |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2573 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/2573 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
2414-8695_65dfd2e6b7d9c2360c3e85b7f3da09dc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2573 |
network_acronym_str |
2414-8695 |
repository_id_str |
|
network_name_str |
Revista UCV-HACER |
dc.title.none.fl_str_mv |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company Estrategia competitiva para la mejora de la calidad del servicio de una empresa de telefonía |
title |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company |
spellingShingle |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company RUIZ PAISIG, Juana Ximena |
title_short |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company |
title_full |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company |
title_fullStr |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company |
title_full_unstemmed |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company |
title_sort |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone company |
dc.creator.none.fl_str_mv |
RUIZ PAISIG, Juana Ximena NAUCA TORRES, Enrique Santos CHÁVARRY YSLA, Patricia del Rocio |
author |
RUIZ PAISIG, Juana Ximena |
author_facet |
RUIZ PAISIG, Juana Ximena NAUCA TORRES, Enrique Santos CHÁVARRY YSLA, Patricia del Rocio |
author_role |
author |
author2 |
NAUCA TORRES, Enrique Santos CHÁVARRY YSLA, Patricia del Rocio |
author2_role |
author author |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The research had the general objective of proposing a competitive strategy to improve the quality of service of the private company For the practical contribution, Parasuraman's theory is based. The population was made up of all the people who acquire a product or service in the company San José- Movistar Chiclayo. Considering the indicated, the population is infinite, having as sample 196 clients. The research was descriptive proactive; To determine the instrument's reliability coefficient, it was analyzed using the cronbach alpha, resulting in 0.870; For the procedure, the statistical program SPSS 25.0 and EMP were used. Finding the following results: In table 6, with respect to the quality of services, it is 57%, indicating the quality of the services of the Movistar company, they are not effectively in all aspects, so they evaluate it now the lowest in the aspect of quality, as there is also another part of the clients that evaluate the quality of services of the Movistar company high at a high level, which concludes that the majority of the client population are dissatisfied with the quality of services provided by said company.Keywords: service, quality, strategy, competitive. La investigación tuvo como objetivo general proponer una estrategia competitiva para mejorar la calidad de servicio de la empresa privada. Para el aporte práctico está basada teoría de Parasuraman. La población estuvo conformada por todas las personas que adquieren un producto o servicio en la empresa San José- Movistar Chiclayo. Considerando lo indicado la población es infinita, teniendo como muestra 196 clientes. La investigación fue descriptiva propositiva; para determinar el coeficiente de confiabilidad del instrumento, se analizó mediante el alfa cronbach teniendo como resultado 0.870; para el procedimiento se utilizó el programa estadístico SPSS 25.0 y EMP. Encontrando los siguientes resultados: En la tabla 6 , con respecto a la calidad de servicios es un 57% indica que la calidad de servicios de la empresa Movistar no están eficaz en todos los aspectos es así que lo evalúan ahora lo más bajo en el aspecto de calidad, como también hay otra parte de los clientes que evalúan su calidad de servicios de la empresa Movistar alta, que da la conclusión que la mayoría de la población de clientes están insatisfechos con la calidad de servicios que brinda dicha empresa.Palabras clave: Servicio, Calidad, estrategia, competitividad. |
description |
The research had the general objective of proposing a competitive strategy to improve the quality of service of the private company For the practical contribution, Parasuraman's theory is based. The population was made up of all the people who acquire a product or service in the company San José- Movistar Chiclayo. Considering the indicated, the population is infinite, having as sample 196 clients. The research was descriptive proactive; To determine the instrument's reliability coefficient, it was analyzed using the cronbach alpha, resulting in 0.870; For the procedure, the statistical program SPSS 25.0 and EMP were used. Finding the following results: In table 6, with respect to the quality of services, it is 57%, indicating the quality of the services of the Movistar company, they are not effectively in all aspects, so they evaluate it now the lowest in the aspect of quality, as there is also another part of the clients that evaluate the quality of services of the Movistar company high at a high level, which concludes that the majority of the client population are dissatisfied with the quality of services provided by said company.Keywords: service, quality, strategy, competitive. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-24 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/2573 10.18050/ucv-hacer.v9i3.2573 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/2573 |
identifier_str_mv |
10.18050/ucv-hacer.v9i3.2573 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/2573/2101 /*ref*/Buton, M. (2011). El servicio al cliente y su incidencia en las ventas de la industria La Raiz Del Jean del Cantón Pelileo. Disponible en http://repo.uta.edu.ec/bitstream/handle/123456789/1415/266%20Ing.p df?sequence=1 Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, M. (2010). Metodología de la investigación; México Df, México: Printed in México. Reyes (2014). Calidad del servicio para aumentar la satisfacción del cliente de la asociación share (tesis de grado).Universidad Rafael Landívar. Guatemala. Sandoval, P. (2013). La calidad en el servicio al cliente una ventaja competitiva para las empresas. Disponible en http://jupiter.utm.mx/~tesis_dig/7677.pdf Suárez. (2015). nivel de calidad de servicio en el Centro de Idiomas de la Universidad del Callao durante el periodo 2011 - 2012. Universidad del Callao, Lima. Poveda, H. (2012). El servicio al cliente y su incidencia en las ventas de la industria La Raíz Del Jean del Cantón Pelileo. Disponible en http://repo.uta.edu.ec/bitstream/handle/123456789/1415/266%20Ing.p df?sequence=1 Parasumaran, A., Zeithaml, V., & Berry, L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Retailing, 41-50. |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Juana Ximena RUIZ PAISIG, Enrique Santos NAUCA TORRES, Patricia del Rocio CHÁVARRY YSLA http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Juana Ximena RUIZ PAISIG, Enrique Santos NAUCA TORRES, Patricia del Rocio CHÁVARRY YSLA http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo Campus Chiclayo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad César Vallejo Campus Chiclayo |
dc.source.none.fl_str_mv |
UCV HACER; Vol. 9 Núm. 3 (2020): Julio-Setiembre; 65-72 UCV-HACER; Vol. 9 Núm. 3 (2020): Julio-Setiembre; 65-72 2414-8695 2305-8552 10.18050/ucv-hacer.v9i3 reponame:Revista UCV-HACER instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
reponame_str |
Revista UCV-HACER |
collection |
Revista UCV-HACER |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701653000177582080 |
spelling |
Competitive strategy to improve the quality of service of a telephone companyEstrategia competitiva para la mejora de la calidad del servicio de una empresa de telefoníaRUIZ PAISIG, Juana XimenaNAUCA TORRES, Enrique SantosCHÁVARRY YSLA, Patricia del RocioThe research had the general objective of proposing a competitive strategy to improve the quality of service of the private company For the practical contribution, Parasuraman's theory is based. The population was made up of all the people who acquire a product or service in the company San José- Movistar Chiclayo. Considering the indicated, the population is infinite, having as sample 196 clients. The research was descriptive proactive; To determine the instrument's reliability coefficient, it was analyzed using the cronbach alpha, resulting in 0.870; For the procedure, the statistical program SPSS 25.0 and EMP were used. Finding the following results: In table 6, with respect to the quality of services, it is 57%, indicating the quality of the services of the Movistar company, they are not effectively in all aspects, so they evaluate it now the lowest in the aspect of quality, as there is also another part of the clients that evaluate the quality of services of the Movistar company high at a high level, which concludes that the majority of the client population are dissatisfied with the quality of services provided by said company.Keywords: service, quality, strategy, competitive.La investigación tuvo como objetivo general proponer una estrategia competitiva para mejorar la calidad de servicio de la empresa privada. Para el aporte práctico está basada teoría de Parasuraman. La población estuvo conformada por todas las personas que adquieren un producto o servicio en la empresa San José- Movistar Chiclayo. Considerando lo indicado la población es infinita, teniendo como muestra 196 clientes. La investigación fue descriptiva propositiva; para determinar el coeficiente de confiabilidad del instrumento, se analizó mediante el alfa cronbach teniendo como resultado 0.870; para el procedimiento se utilizó el programa estadístico SPSS 25.0 y EMP. Encontrando los siguientes resultados: En la tabla 6 , con respecto a la calidad de servicios es un 57% indica que la calidad de servicios de la empresa Movistar no están eficaz en todos los aspectos es así que lo evalúan ahora lo más bajo en el aspecto de calidad, como también hay otra parte de los clientes que evalúan su calidad de servicios de la empresa Movistar alta, que da la conclusión que la mayoría de la población de clientes están insatisfechos con la calidad de servicios que brinda dicha empresa.Palabras clave: Servicio, Calidad, estrategia, competitividad.Universidad César Vallejo Campus Chiclayo2020-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/257310.18050/ucv-hacer.v9i3.2573UCV HACER; Vol. 9 Núm. 3 (2020): Julio-Setiembre; 65-72UCV-HACER; Vol. 9 Núm. 3 (2020): Julio-Setiembre; 65-722414-86952305-855210.18050/ucv-hacer.v9i3reponame:Revista UCV-HACERinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/UCV-HACER/article/view/2573/2101/*ref*/Buton, M. (2011). El servicio al cliente y su incidencia en las ventas de la industria La Raiz Del Jean del Cantón Pelileo. Disponible en http://repo.uta.edu.ec/bitstream/handle/123456789/1415/266%20Ing.p df?sequence=1 Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, M. (2010). Metodología de la investigación; México Df, México: Printed in México. Reyes (2014). Calidad del servicio para aumentar la satisfacción del cliente de la asociación share (tesis de grado).Universidad Rafael Landívar. Guatemala. Sandoval, P. (2013). La calidad en el servicio al cliente una ventaja competitiva para las empresas. Disponible en http://jupiter.utm.mx/~tesis_dig/7677.pdf Suárez. (2015). nivel de calidad de servicio en el Centro de Idiomas de la Universidad del Callao durante el periodo 2011 - 2012. Universidad del Callao, Lima. Poveda, H. (2012). El servicio al cliente y su incidencia en las ventas de la industria La Raíz Del Jean del Cantón Pelileo. Disponible en http://repo.uta.edu.ec/bitstream/handle/123456789/1415/266%20Ing.p df?sequence=1 Parasumaran, A., Zeithaml, V., & Berry, L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. Journal of Retailing, 41-50.Derechos de autor 2020 Juana Ximena RUIZ PAISIG, Enrique Santos NAUCA TORRES, Patricia del Rocio CHÁVARRY YSLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-04T16:05:42Zmail@mail.com - |
score |
13.949868 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).