Business strategies of cultural industries in the context of economic growth: a qualitative analysis of the cultural sector development in Peru 2005-2015

Descripción del Articulo

The article examines the relationship between economy and culture, especially how they impact each other. From this perspective, it analyzes the behavior and the business strategies of five cultural industries’ sub-sectors in Peru (publishing, film, radio, television and phonographic industries) in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Paredes Izquierdo, Juan Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Revista USMP - Turismo y Patrimonio
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.ojs.revistaturismoypatrimonio.com:article/26
Enlace del recurso:http://ojs.revistaturismoypatrimonio.com/index.php/typ/article/view/26
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Industrias culturales
Industrias creativas
Industrias de contenidos
Industrias protegidas por los derechos de autor
Producción cultural
Industria editorial
Cine
Radio
Televisión
Fonografía
Perú
Descripción
Sumario:The article examines the relationship between economy and culture, especially how they impact each other. From this perspective, it analyzes the behavior and the business strategies of five cultural industries’ sub-sectors in Peru (publishing, film, radio, television and phonographic industries) in a sustained economic growth setting.  
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