Using Wearable Devices to Stimulate Students Motor of Physical Activity and Consequence Physcological Responce
Descripción del Articulo
They presented the results of qualitative and quantitative indicator study concerning the motor activity of schoolchildren of both sexes, obtained by using individual wearable devices-fitness trackers. It was found that 8.2% of students, regardless of gender and age, are characterized by low values...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/510 |
Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/510 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Fitness Tracker; Physical Activity; Aerobic Zone; Anaerobic Zone; Maximum Oxygen Consumption. Fitness Tracker; Physical Activity; Aerobic Zone; Anaerobic Zone; Maximum Oxygen Consumption |
Sumario: | They presented the results of qualitative and quantitative indicator study concerning the motor activity of schoolchildren of both sexes, obtained by using individual wearable devices-fitness trackers. It was found that 8.2% of students, regardless of gender and age, are characterized by low values of this indicator; 3.4% demonstrate high values of the indicator relative to the hygiene norm. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).