Virtual Communities of Collaborative Learning for Higher Education
Descripción del Articulo
This article aims to outline and project three new learning scenarios for Higher Education that, after the emergence of ICT and communication through the Network-lnternet, have come under the generic name of virtual communities. To that end, we start from a previous conceptual analysis on collaborat...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo revisión |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/64 |
Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/64 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Collaborative learning; Cooperative learning; Knowledge, Social construction of knowledge; virtual communities; Learning; Knowledge society Aprendizaje colaborativo; aprendizaje cooperativo; conocimiento; construcción social de conocimiento; comunidades virtuales; aprendizaje; sociedad del conocimiento Aprendizaje colaborativo; Aprendizaje cooperativo; Conocimiento; Construcción social de conocimiento; Comunidades virtuales; Aprendizaje; Sociedad del conocimiento |
Sumario: | This article aims to outline and project three new learning scenarios for Higher Education that, after the emergence of ICT and communication through the Network-lnternet, have come under the generic name of virtual communities. To that end, we start from a previous conceptual analysis on collaborative learning, cooperative learning and related concepts taking place in these communities and serving as a basis for sorting them into three types in particular: communities of educational work of professional practice and scientific knowledge. Virtual communities where the activities undertaken and skills acquired are set as important parts of our personal learning development, wich are necessary to build the Knowledge Society. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).