Virtual Communities of Collaborative Learning for Higher Education

Descripción del Articulo

This article aims to outline and project three new learning scenarios for Higher Education that, after the emergence of ICT and communication through the Network-lnternet, have come under the generic name of virtual communities. To that end, we start from a previous conceptual analysis on collaborat...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sotomayor, Gilda E.
Formato: artículo revisión
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revista USIL - Propósitos y Representaciones
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/64
Enlace del recurso:http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/64
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Collaborative learning; Cooperative learning; Knowledge, Social construction of knowledge; virtual communities; Learning; Knowledge society
Aprendizaje colaborativo; aprendizaje cooperativo; conocimiento; construcción social de conocimiento; comunidades virtuales; aprendizaje; sociedad del conocimiento
Aprendizaje colaborativo; Aprendizaje cooperativo; Conocimiento; Construcción social de conocimiento; Comunidades virtuales; Aprendizaje; Sociedad del conocimiento
Descripción
Sumario:This article aims to outline and project three new learning scenarios for Higher Education that, after the emergence of ICT and communication through the Network-lnternet, have come under the generic name of virtual communities. To that end, we start from a previous conceptual analysis on collaborative learning, cooperative learning and related concepts taking place in these communities and serving as a basis for sorting them into three types in particular: communities of educational work of professional practice and scientific knowledge. Virtual communities where the activities undertaken and skills acquired are set as important parts of our personal learning development, wich are necessary to build the Knowledge Society.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).