Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards
Descripción del Articulo
The present article is a topic´s revision and it pretends to give a general vision of the recollected data about the use of interactive digital boards in the sessions of teaching-learning process´ development that takes as a determinant factor the teacher´s motivation. It has been made an examinatio...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/228 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Education and Technology; Teacher´s Influence; Motivation; TIC; Technological Resources Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
| id |
2310-4635_2ac4fae988094be1d507e6177e41127b |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/228 |
| network_acronym_str |
2310-4635 |
| network_name_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| spelling |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive WhiteboardsRevisión de la influencia de la motivación docente en el empleo de las pizarras digitales interactivasRojas Segovia, Miriam M.Romero-Varela, Douglas Y.Education and Technology; Teacher´s Influence; Motivation; TIC; Technological ResourcesEducación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicosThe present article is a topic´s revision and it pretends to give a general vision of the recollected data about the use of interactive digital boards in the sessions of teaching-learning process´ development that takes as a determinant factor the teacher´s motivation. It has been made an examination of the available literature online to elaborate an analysis of the actual situation of this innovating didactic tool and its relation with the teacher´s predisposition, as part of the final project for the Academic Investigation subject in the Technological University of Peru. After the investigation, it concluded, until the edition’s date, there are no enough researches that center their attention in the teacher´s attitude, especially in Peru, so it can´t be determined if there is a direct relation between these aspects and it´s recommended to develop projects that gives relevance to the educator in the efficient use of the technology with the purpose of achieve a qualified education that is adapted to the emergent information society´s standards.El presente artículo corresponde a la revisión de un tema que pretende otorgar una visión general acerca de los datos recabados sobre el uso de las pizarras digitales interactivas en el desarrollo de las sesiones de enseñanza-aprendizaje que toman como factor determinante la motivación de los docentes. Se realizó una examinación de la literatura disponible en línea para elaborar un análisis de la situación actual de esta innovadora herramienta didáctica y su relación con la predisposición del pedagogo que la emplea, como parte del proyecto final para la asignatura de Investigación Académica en la Universidad Tecnológica del Perú. Luego de la investigación, se llegó a la conclusión de que, a la fecha de edición, no existen suficientes investigaciones que centren su atención en la actitud del profesor, sobre todo en el Perú, por lo que no se puede determinar a cabalidad que exista una relación directa entre ambos aspectos y se incentiva a desarrollar proyectos que consideren la relevancia del educador en el empleo eficiente de la tecnología con el fin de lograr una educación de calidad y adaptada a los estándares de la sociedad de la información emergente.Universidad San Ignacio de Loyola S.A.2019-03-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/22810.20511/pyr2019.v7n2.228Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 516-535Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 516-535Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 516-5352310-46352307-799910.20511/pyr2019.v7n2reponame:Revista USIL - Propósitos y Representacionesinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/566http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/684http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/851http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/853Copyright (c) 2019 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-08T18:35:31Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards Revisión de la influencia de la motivación docente en el empleo de las pizarras digitales interactivas |
| title |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards |
| spellingShingle |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards Rojas Segovia, Miriam M. Education and Technology; Teacher´s Influence; Motivation; TIC; Technological Resources Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
| title_short |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards |
| title_full |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards |
| title_fullStr |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards |
| title_full_unstemmed |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards |
| title_sort |
Review of the Influence of Teacher Motivation on the Use of Interactive Whiteboards |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Rojas Segovia, Miriam M. Romero-Varela, Douglas Y. |
| author |
Rojas Segovia, Miriam M. |
| author_facet |
Rojas Segovia, Miriam M. Romero-Varela, Douglas Y. |
| author_role |
author |
| author2 |
Romero-Varela, Douglas Y. |
| author2_role |
author |
| dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Education and Technology; Teacher´s Influence; Motivation; TIC; Technological Resources Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
| topic |
Education and Technology; Teacher´s Influence; Motivation; TIC; Technological Resources Educación y tecnología; Influencia del profesor; Motivación; TIC, Recursos tecnológicos |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The present article is a topic´s revision and it pretends to give a general vision of the recollected data about the use of interactive digital boards in the sessions of teaching-learning process´ development that takes as a determinant factor the teacher´s motivation. It has been made an examination of the available literature online to elaborate an analysis of the actual situation of this innovating didactic tool and its relation with the teacher´s predisposition, as part of the final project for the Academic Investigation subject in the Technological University of Peru. After the investigation, it concluded, until the edition’s date, there are no enough researches that center their attention in the teacher´s attitude, especially in Peru, so it can´t be determined if there is a direct relation between these aspects and it´s recommended to develop projects that gives relevance to the educator in the efficient use of the technology with the purpose of achieve a qualified education that is adapted to the emergent information society´s standards. El presente artículo corresponde a la revisión de un tema que pretende otorgar una visión general acerca de los datos recabados sobre el uso de las pizarras digitales interactivas en el desarrollo de las sesiones de enseñanza-aprendizaje que toman como factor determinante la motivación de los docentes. Se realizó una examinación de la literatura disponible en línea para elaborar un análisis de la situación actual de esta innovadora herramienta didáctica y su relación con la predisposición del pedagogo que la emplea, como parte del proyecto final para la asignatura de Investigación Académica en la Universidad Tecnológica del Perú. Luego de la investigación, se llegó a la conclusión de que, a la fecha de edición, no existen suficientes investigaciones que centren su atención en la actitud del profesor, sobre todo en el Perú, por lo que no se puede determinar a cabalidad que exista una relación directa entre ambos aspectos y se incentiva a desarrollar proyectos que consideren la relevancia del educador en el empleo eficiente de la tecnología con el fin de lograr una educación de calidad y adaptada a los estándares de la sociedad de la información emergente. |
| description |
The present article is a topic´s revision and it pretends to give a general vision of the recollected data about the use of interactive digital boards in the sessions of teaching-learning process´ development that takes as a determinant factor the teacher´s motivation. It has been made an examination of the available literature online to elaborate an analysis of the actual situation of this innovating didactic tool and its relation with the teacher´s predisposition, as part of the final project for the Academic Investigation subject in the Technological University of Peru. After the investigation, it concluded, until the edition’s date, there are no enough researches that center their attention in the teacher´s attitude, especially in Peru, so it can´t be determined if there is a direct relation between these aspects and it´s recommended to develop projects that gives relevance to the educator in the efficient use of the technology with the purpose of achieve a qualified education that is adapted to the emergent information society´s standards. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-03-12 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228 10.20511/pyr2019.v7n2.228 |
| url |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228 |
| identifier_str_mv |
10.20511/pyr2019.v7n2.228 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
| language |
spa eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/566 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/684 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/851 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/228/853 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 516-535 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 516-535 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 516-535 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2019.v7n2 reponame:Revista USIL - Propósitos y Representaciones instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
| reponame_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| collection |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
| instacron_str |
USIL |
| institution |
USIL |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1684465319376060416 |
| score |
13.937372 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).