The gynecologist, the shepherd of the storks

Descripción del Articulo

Mr Editor. In the year 1504, when Michelangelo Buonarotti was barely 30 years old, Michelangelo Buonarotti presented the highest summit of all time and today is a world heritage site, The David, sculpted in marble, 4.1 meters high, beautiful on all sides, currently displayed in the Galleria dell �...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Palacios Celi, Miguel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Sociedad Peruana de Obstetricia y Ginecología
Repositorio:Revista SPOG - Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.spog:article/2017
Enlace del recurso:http://www.spog.org.pe/web/revista/index.php/RPGO/article/view/2017
Nivel de acceso:acceso abierto
id 2304-5132_8e61f33ddc4f89ded13e0036392983f7
oai_identifier_str oai:ojs.spog:article/2017
network_acronym_str 2304-5132
repository_id_str .
network_name_str Revista SPOG - Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia
spelling The gynecologist, the shepherd of the storksEl ginecólogo, un pastor de cigüeñasPalacios Celi, MiguelMr Editor. In the year 1504, when Michelangelo Buonarotti was barely 30 years old, Michelangelo Buonarotti presented the highest summit of all time and today is a world heritage site, The David, sculpted in marble, 4.1 meters high, beautiful on all sides, currently displayed in the Galleria dell 'Accademia in Florence. The artist received praise from kings, princes and connoisseurs, he only needs to speak! they told him. But with great humility he replied by saying that the best of his works compares nothing to a woman giving birth, which is a true work of living art, unique and extraordinary in all times. And so this multifaceted artist showed his respect and admiration for that moment of life, full of mysteries and esotericism, full of fears and superstitions, full of legends and metaphors.Señor Editor. En 1504, cuando apenas frisaba los 30 años de edad, Miguel Ángel Michelangelo Buonarotti presentaba en sociedad la obra de arte cumbre de todos los tiempos y hoy patrimonio de la humanidad, El David, esculpida en mármol, de 4,1 metros de altura, bellísima por todos los lados, actualmente expuesta en la Galleria dell’ Accademia de Florencia. El artista recibía elogios de reyes, príncipes y entendidos, ¡solo le falta hablar! le decían. Pero, con mucha humildad respondió diciendo que la mejor de sus obras no se compara en nada a una mujer dando a luz, que es una verdadera obra de arte viviente, única y extraordinaria en todos los tiempos. Y así este polifacético artista mostró su respeto y admiración por ese momento cumbre de la vida, lleno de misterios y esoterismo, lleno de miedos y supersticiones, lleno de leyendas y metáforas.Sociedad Peruana de Obstetricia y Ginecología2017-10-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.spog.org.pe/web/revista/index.php/RPGO/article/view/201710.31403/rpgo.v63i2017Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia; Vol. 63, Núm. 3 (2017); 473-4742304-51322304-5124reponame:Revista SPOG - Revista Peruana de Ginecología y Obstetriciainstname:Sociedad Peruana de Obstetricia y Ginecologíainstacron:SPOGspahttp://www.spog.org.pe/web/revista/index.php/RPGO/article/view/2017/pdf_476info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-24T15:50:13Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The gynecologist, the shepherd of the storks
El ginecólogo, un pastor de cigüeñas
title The gynecologist, the shepherd of the storks
spellingShingle The gynecologist, the shepherd of the storks
Palacios Celi, Miguel
title_short The gynecologist, the shepherd of the storks
title_full The gynecologist, the shepherd of the storks
title_fullStr The gynecologist, the shepherd of the storks
title_full_unstemmed The gynecologist, the shepherd of the storks
title_sort The gynecologist, the shepherd of the storks
dc.creator.none.fl_str_mv Palacios Celi, Miguel
author Palacios Celi, Miguel
author_facet Palacios Celi, Miguel
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.description.none.fl_txt_mv Mr Editor. In the year 1504, when Michelangelo Buonarotti was barely 30 years old, Michelangelo Buonarotti presented the highest summit of all time and today is a world heritage site, The David, sculpted in marble, 4.1 meters high, beautiful on all sides, currently displayed in the Galleria dell 'Accademia in Florence. The artist received praise from kings, princes and connoisseurs, he only needs to speak! they told him. But with great humility he replied by saying that the best of his works compares nothing to a woman giving birth, which is a true work of living art, unique and extraordinary in all times. And so this multifaceted artist showed his respect and admiration for that moment of life, full of mysteries and esotericism, full of fears and superstitions, full of legends and metaphors.
Señor Editor. En 1504, cuando apenas frisaba los 30 años de edad, Miguel Ángel Michelangelo Buonarotti presentaba en sociedad la obra de arte cumbre de todos los tiempos y hoy patrimonio de la humanidad, El David, esculpida en mármol, de 4,1 metros de altura, bellísima por todos los lados, actualmente expuesta en la Galleria dell’ Accademia de Florencia. El artista recibía elogios de reyes, príncipes y entendidos, ¡solo le falta hablar! le decían. Pero, con mucha humildad respondió diciendo que la mejor de sus obras no se compara en nada a una mujer dando a luz, que es una verdadera obra de arte viviente, única y extraordinaria en todos los tiempos. Y así este polifacético artista mostró su respeto y admiración por ese momento cumbre de la vida, lleno de misterios y esoterismo, lleno de miedos y supersticiones, lleno de leyendas y metáforas.
description Mr Editor. In the year 1504, when Michelangelo Buonarotti was barely 30 years old, Michelangelo Buonarotti presented the highest summit of all time and today is a world heritage site, The David, sculpted in marble, 4.1 meters high, beautiful on all sides, currently displayed in the Galleria dell 'Accademia in Florence. The artist received praise from kings, princes and connoisseurs, he only needs to speak! they told him. But with great humility he replied by saying that the best of his works compares nothing to a woman giving birth, which is a true work of living art, unique and extraordinary in all times. And so this multifaceted artist showed his respect and admiration for that moment of life, full of mysteries and esotericism, full of fears and superstitions, full of legends and metaphors.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://www.spog.org.pe/web/revista/index.php/RPGO/article/view/2017
10.31403/rpgo.v63i2017
url http://www.spog.org.pe/web/revista/index.php/RPGO/article/view/2017
identifier_str_mv 10.31403/rpgo.v63i2017
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.spog.org.pe/web/revista/index.php/RPGO/article/view/2017/pdf_476
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedad Peruana de Obstetricia y Ginecología
publisher.none.fl_str_mv Sociedad Peruana de Obstetricia y Ginecología
dc.source.none.fl_str_mv Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia; Vol. 63, Núm. 3 (2017); 473-474
2304-5132
2304-5124
reponame:Revista SPOG - Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia
instname:Sociedad Peruana de Obstetricia y Ginecología
instacron:SPOG
reponame_str Revista SPOG - Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia
collection Revista SPOG - Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia
instname_str Sociedad Peruana de Obstetricia y Ginecología
instacron_str SPOG
institution SPOG
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1700655646740840448
score 13.905282
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).