Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction

Descripción del Articulo

The variables institutional image and missionary fulfillment as predictors of student satisfaction are part of a correlational quantitative investigation, applied to 163 students from the 20 Adventist Educational Institutions of the South Colombian Union. The purpose is to know the correlation betwe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pereira Álvarez, Oscar Andrés
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/703
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/703
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Mission; perception; image; student satisfaction.
Misión; percepción; satisfacción estudiantil; imagen.
id 2304-0335_c195822ad8d906b377d474adcaa230e8
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/703
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling Institutional image and missionary development as predictors of school satisfactionLa imagen institucional y el cumplimiento misional como predictores de la satisfacción estudiantilPereira Álvarez, Oscar Andrés Mission; perception; image; student satisfaction.Misión; percepción; satisfacción estudiantil; imagen.The variables institutional image and missionary fulfillment as predictors of student satisfaction are part of a correlational quantitative investigation, applied to 163 students from the 20 Adventist Educational Institutions of the South Colombian Union. The purpose is to know the correlation between student satisfaction as a recipient of the services of the Adventist educational system, and the variables of institutional image and missionary fulfillment, for the purposes of loyalty and retention of current students. A linear regression analysis was carried out by the method of successive steps, by which it was found that the variables, perception of the institutional image and perception of missionary fulfillment explain 47.9% the variance of student satisfaction.Las variables imagen institucional y el cumplimiento misional como predictores de la satisfacción estudiantil, hacen parte de una investigación cuantitativa de tipo correlacional, aplicada a 352 estudiantes de las 20 Instituciones Educativas Adventistas de la Unión Colombiana del Sur. El propósito es conocer la correlación existente entre la satisfacción del estudiante como receptor de los servicios del sistema educativo adventistas, y las variables de imagen institucional y cumplimiento misional, para efectos de fidelización y retención de los estudiantes actuales. Se realizó un análisis de regresión lineal múltiple por el método de pasos sucesivos, mediante el cual se encontró que las variables, percepción de la imagen institucional y percepción del cumplimiento misional explican un 47.9% la varianza de la satisfacción estudiantil.Universidad Peruana Unión2021-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/70310.17162/au.v11i3.703Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 226 - 2402304-03352225-713610.17162/au.v11i3reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/703/779Derechos de autor 2021 Oscar Andrés Pereira Álvarezhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:26Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
La imagen institucional y el cumplimiento misional como predictores de la satisfacción estudiantil
title Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
spellingShingle Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
Pereira Álvarez, Oscar Andrés
Mission; perception; image; student satisfaction.
Misión; percepción; satisfacción estudiantil; imagen.
title_short Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
title_full Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
title_fullStr Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
title_full_unstemmed Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
title_sort Institutional image and missionary development as predictors of school satisfaction
dc.creator.none.fl_str_mv Pereira Álvarez, Oscar Andrés
author Pereira Álvarez, Oscar Andrés
author_facet Pereira Álvarez, Oscar Andrés
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Mission; perception; image; student satisfaction.
Misión; percepción; satisfacción estudiantil; imagen.
topic Mission; perception; image; student satisfaction.
Misión; percepción; satisfacción estudiantil; imagen.
dc.description.none.fl_txt_mv The variables institutional image and missionary fulfillment as predictors of student satisfaction are part of a correlational quantitative investigation, applied to 163 students from the 20 Adventist Educational Institutions of the South Colombian Union. The purpose is to know the correlation between student satisfaction as a recipient of the services of the Adventist educational system, and the variables of institutional image and missionary fulfillment, for the purposes of loyalty and retention of current students. A linear regression analysis was carried out by the method of successive steps, by which it was found that the variables, perception of the institutional image and perception of missionary fulfillment explain 47.9% the variance of student satisfaction.
Las variables imagen institucional y el cumplimiento misional como predictores de la satisfacción estudiantil, hacen parte de una investigación cuantitativa de tipo correlacional, aplicada a 352 estudiantes de las 20 Instituciones Educativas Adventistas de la Unión Colombiana del Sur. El propósito es conocer la correlación existente entre la satisfacción del estudiante como receptor de los servicios del sistema educativo adventistas, y las variables de imagen institucional y cumplimiento misional, para efectos de fidelización y retención de los estudiantes actuales. Se realizó un análisis de regresión lineal múltiple por el método de pasos sucesivos, mediante el cual se encontró que las variables, percepción de la imagen institucional y percepción del cumplimiento misional explican un 47.9% la varianza de la satisfacción estudiantil.
description The variables institutional image and missionary fulfillment as predictors of student satisfaction are part of a correlational quantitative investigation, applied to 163 students from the 20 Adventist Educational Institutions of the South Colombian Union. The purpose is to know the correlation between student satisfaction as a recipient of the services of the Adventist educational system, and the variables of institutional image and missionary fulfillment, for the purposes of loyalty and retention of current students. A linear regression analysis was carried out by the method of successive steps, by which it was found that the variables, perception of the institutional image and perception of missionary fulfillment explain 47.9% the variance of student satisfaction.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/703
10.17162/au.v11i3.703
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/703
identifier_str_mv 10.17162/au.v11i3.703
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/703/779
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Oscar Andrés Pereira Álvarez
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Oscar Andrés Pereira Álvarez
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 226 - 240
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v11i3
reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
collection Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701200634507689984
score 13.754011
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).