Construct validity and reliability of an instrument to evaluate attention to student diversity in dance
Descripción del Articulo
The objective of this work was to perform the construct validity and reliability study of the CEADED instrument that evaluates attention to diversity among dance students at the university level. An instrumental study was carried out based on the following steps: 1) determine the validity of the con...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/487 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/487 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | attention to diversity, reliability, sustainable development, educational inclusion, knowledge society, construct validity. diversidad, confiabilidad, desarrollo sostenible, inclusión educativa, sociedad del conocimiento, validez de constructo. |
| Sumario: | The objective of this work was to perform the construct validity and reliability study of the CEADED instrument that evaluates attention to diversity among dance students at the university level. An instrumental study was carried out based on the following steps: 1) determine the validity of the construct through the use of factor analysis; and 2) analyze the reliability of the instrument. The instrument was applied to a sample of 453 dance professional students from various universities in Mexico, and the factorial analysis was carried out using the method of extraction of factorization of principal axes iterated with Oblimin Direct rotation. The factorial analysis showed eight factors that explained 65.260% of the variance and the reliability was of a Cronbach's alpha of 0.957. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).