Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020
Descripción del Articulo
The COVID-19 pandemic has forced public and private universities to adopt emergency instructional facilities. The impossibility of presence has forced distance learning and the adaptation of evaluation methods. It could be hypothesized that these changes could lead to a decrease in the academic perf...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/689 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/689 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Academic achievement, Adventist universities, innovative strategies, university education, higher education Rendimiento académico, universidades adventistas, estrategias innovadoras, educación universitaria, educación superior |
id |
2304-0335_970987dc0ed8d38dd7dbabd994b9f57d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/689 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
spelling |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020Desempeño académico en la Universidad Adventista de Chile durante COVID-19. Un análisis comparativo 2019-2020Franco, Eduardo Gonzalez, Cristian Falconier, Marcelo Academic achievement, Adventist universities, innovative strategies, university education, higher educationRendimiento académico, universidades adventistas, estrategias innovadoras, educación universitaria, educación superiorThe COVID-19 pandemic has forced public and private universities to adopt emergency instructional facilities. The impossibility of presence has forced distance learning and the adaptation of evaluation methods. It could be hypothesized that these changes could lead to a decrease in the academic performance of students. This work analyzes through a descriptive study the academic performance in the first semesters of 2019 and 2020 among the first-year students of the Adventist University of Chile with a sample of 641 students in specialty courses. Contrary to what was predicted by the researchers, the average academic performance improved in 2020 compared to 2019, this may be due to the innovative methodological strategies and flexibility policies adopted by the university.La pandemia por COVID-19 ha obligado a las universidades públicas y privadas a adoptar medios de instrucción de emergencia. La imposibilidad de presencialidad ha forzado la enseñanza remota y la adaptación de los métodos de evaluación. Se podría hipotetizar que estos cambios podrían producir un descenso en el rendimiento académico de los alumnos. Este trabajo analiza a través de un estudio descriptivo el rendimiento académico en los primeros semestres de 2019 y 2020 entre los estudiantes de primer año de la Universidad Adventista de Chile con una muestra de 641 alumnos en asignaturas de especialidad. Contrario a lo previsto por los investigadores, el rendimiento académico en promedio mejoró el 2020 en relación al 2019, esto puede deberse a las estrategias metodológicas innovadoras y políticas de flexibilidad adoptada por la universidad.Universidad Peruana Unión2021-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/68910.17162/au.v11i3.689Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 1 - 122304-03352225-713610.17162/au.v11i3reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/689/766Derechos de autor 2021 Eduardo Franco, Cristian Gonzalez, Marcelo Falconierhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 Desempeño académico en la Universidad Adventista de Chile durante COVID-19. Un análisis comparativo 2019-2020 |
title |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 |
spellingShingle |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 Franco, Eduardo Academic achievement, Adventist universities, innovative strategies, university education, higher education Rendimiento académico, universidades adventistas, estrategias innovadoras, educación universitaria, educación superior |
title_short |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 |
title_full |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 |
title_fullStr |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 |
title_full_unstemmed |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 |
title_sort |
Academic performance at Adventist University of Chile during COVID-19: a comparative analysis 2019-2020 |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Franco, Eduardo Gonzalez, Cristian Falconier, Marcelo |
author |
Franco, Eduardo |
author_facet |
Franco, Eduardo Gonzalez, Cristian Falconier, Marcelo |
author_role |
author |
author2 |
Gonzalez, Cristian Falconier, Marcelo |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Academic achievement, Adventist universities, innovative strategies, university education, higher education Rendimiento académico, universidades adventistas, estrategias innovadoras, educación universitaria, educación superior |
topic |
Academic achievement, Adventist universities, innovative strategies, university education, higher education Rendimiento académico, universidades adventistas, estrategias innovadoras, educación universitaria, educación superior |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The COVID-19 pandemic has forced public and private universities to adopt emergency instructional facilities. The impossibility of presence has forced distance learning and the adaptation of evaluation methods. It could be hypothesized that these changes could lead to a decrease in the academic performance of students. This work analyzes through a descriptive study the academic performance in the first semesters of 2019 and 2020 among the first-year students of the Adventist University of Chile with a sample of 641 students in specialty courses. Contrary to what was predicted by the researchers, the average academic performance improved in 2020 compared to 2019, this may be due to the innovative methodological strategies and flexibility policies adopted by the university. La pandemia por COVID-19 ha obligado a las universidades públicas y privadas a adoptar medios de instrucción de emergencia. La imposibilidad de presencialidad ha forzado la enseñanza remota y la adaptación de los métodos de evaluación. Se podría hipotetizar que estos cambios podrían producir un descenso en el rendimiento académico de los alumnos. Este trabajo analiza a través de un estudio descriptivo el rendimiento académico en los primeros semestres de 2019 y 2020 entre los estudiantes de primer año de la Universidad Adventista de Chile con una muestra de 641 alumnos en asignaturas de especialidad. Contrario a lo previsto por los investigadores, el rendimiento académico en promedio mejoró el 2020 en relación al 2019, esto puede deberse a las estrategias metodológicas innovadoras y políticas de flexibilidad adoptada por la universidad. |
description |
The COVID-19 pandemic has forced public and private universities to adopt emergency instructional facilities. The impossibility of presence has forced distance learning and the adaptation of evaluation methods. It could be hypothesized that these changes could lead to a decrease in the academic performance of students. This work analyzes through a descriptive study the academic performance in the first semesters of 2019 and 2020 among the first-year students of the Adventist University of Chile with a sample of 641 students in specialty courses. Contrary to what was predicted by the researchers, the average academic performance improved in 2020 compared to 2019, this may be due to the innovative methodological strategies and flexibility policies adopted by the university. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-13 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/689 10.17162/au.v11i3.689 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/689 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v11i3.689 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/689/766 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Eduardo Franco, Cristian Gonzalez, Marcelo Falconier https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Eduardo Franco, Cristian Gonzalez, Marcelo Falconier https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 1 - 12 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v11i3 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701200634455261184 |
score |
13.926056 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).