New scenarios for the university development strategy in the international educational space

Descripción del Articulo

The objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scien...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Mamedov, Agamali K., Lipatova, Maria E., Korkiya, Eka D.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/636
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Globalization
university mission
education
knowledge society
university
Globalización
misión universitaria
educación
sociedad del conocimiento
universidad
id 2304-0335_952cddd16b29e96cb9ec5d079de31a56
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/636
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
dc.title.none.fl_str_mv New scenarios for the university development strategy in the international educational space
Nuevos escenarios para la estrategia de desarrollo universitario en el espacio educativo internacional
title New scenarios for the university development strategy in the international educational space
spellingShingle New scenarios for the university development strategy in the international educational space
Mamedov, Agamali K.
Globalization
university mission
education
knowledge society
university
Globalización
misión universitaria
educación
sociedad del conocimiento
universidad
title_short New scenarios for the university development strategy in the international educational space
title_full New scenarios for the university development strategy in the international educational space
title_fullStr New scenarios for the university development strategy in the international educational space
title_full_unstemmed New scenarios for the university development strategy in the international educational space
title_sort New scenarios for the university development strategy in the international educational space
dc.creator.none.fl_str_mv Mamedov, Agamali K.
Lipatova, Maria E.
Korkiya, Eka D.
author Mamedov, Agamali K.
author_facet Mamedov, Agamali K.
Lipatova, Maria E.
Korkiya, Eka D.
author_role author
author2 Lipatova, Maria E.
Korkiya, Eka D.
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Globalization
university mission
education
knowledge society
university
Globalización
misión universitaria
educación
sociedad del conocimiento
universidad
topic Globalization
university mission
education
knowledge society
university
Globalización
misión universitaria
educación
sociedad del conocimiento
universidad
dc.description.none.fl_txt_mv The objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scientists and specialists, the methods of theoretical generalization and analysis, method of systematization, interdisciplinary and comparative analysis of sociological, philosophical, cultural, and economic works in the field of higher education, and expert assessments and analysis of the secondary data. As a result, main trends in the development of universities and the socio-cultural determinants of the universities’ transformation were identified. The erosion of traditional university formats and the transition to digital forms of educational and scientific communication were analyzed. Despite the current socio-cultural transformations and the emergence of new models of the university, the university solves its principal tasks of forming a thinking person and trains high-level specialists. However, these processes force the university to revise the traditional structures and principles of existence, as well as to be more attentive to the process of new knowledge and information increment, so as not to fall into the extremes of staying exclusively in education or science.
El objetivo de esta investigación fue mostrar cómo diversos enfoques para comprender el papel, el lugar y la misión de la universidad han sufrido cambios en el contexto de la retrospectiva histórica y la sociedad moderna. La base metodológica del estudio son los trabajos clásicos y modernos de científicos y especialistas rusos y extranjeros, los métodos de generalización y análisis teóricos, el método de sistematización, el análisis interdisciplinario y comparativo de trabajos sociológicos, filosóficos, culturales y económicos en el campo de la educación superior. educación, y evaluaciones de expertos y análisis de los datos secundarios. Como resultado, se identificaron las principales tendencias en el desarrollo de las universidades y los determinantes socioculturales de la transformación de las universidades. Se analizó la erosión de los formatos universitarios tradicionales y la transición a formas digitales de comunicación educativa y científica. A pesar de las transformaciones socioculturales actuales y la aparición de nuevos modelos de universidad, la universidad resuelve sus principales tareas de formar una persona pensante y formar especialistas de alto nivel. Sin embargo, estos procesos obligan a la universidad a revisar las estructuras y principios tradicionales de existencia, así como a estar más atenta al proceso de incremento de nuevos conocimientos e información, para no caer en los extremos de quedarse exclusivamente en la educación o la ciencia.
description The objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scientists and specialists, the methods of theoretical generalization and analysis, method of systematization, interdisciplinary and comparative analysis of sociological, philosophical, cultural, and economic works in the field of higher education, and expert assessments and analysis of the secondary data. As a result, main trends in the development of universities and the socio-cultural determinants of the universities’ transformation were identified. The erosion of traditional university formats and the transition to digital forms of educational and scientific communication were analyzed. Despite the current socio-cultural transformations and the emergence of new models of the university, the university solves its principal tasks of forming a thinking person and trains high-level specialists. However, these processes force the university to revise the traditional structures and principles of existence, as well as to be more attentive to the process of new knowledge and information increment, so as not to fall into the extremes of staying exclusively in education or science.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636
10.17162/au.v11i2.636
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636
identifier_str_mv 10.17162/au.v11i2.636
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/724
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/733
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Agamali K. Mamedov, Maria E. Lipatova, Eka D. Korkiya
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Agamali K. Mamedov, Maria E. Lipatova, Eka D. Korkiya
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 2 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 129 - 143
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v11i2
reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
collection Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701200634396540928
spelling New scenarios for the university development strategy in the international educational spaceNuevos escenarios para la estrategia de desarrollo universitario en el espacio educativo internacional Mamedov, Agamali K.Lipatova, Maria E. Korkiya, Eka D. Globalizationuniversity missioneducationknowledge societyuniversityGlobalizaciónmisión universitariaeducaciónsociedad del conocimientouniversidadThe objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scientists and specialists, the methods of theoretical generalization and analysis, method of systematization, interdisciplinary and comparative analysis of sociological, philosophical, cultural, and economic works in the field of higher education, and expert assessments and analysis of the secondary data. As a result, main trends in the development of universities and the socio-cultural determinants of the universities’ transformation were identified. The erosion of traditional university formats and the transition to digital forms of educational and scientific communication were analyzed. Despite the current socio-cultural transformations and the emergence of new models of the university, the university solves its principal tasks of forming a thinking person and trains high-level specialists. However, these processes force the university to revise the traditional structures and principles of existence, as well as to be more attentive to the process of new knowledge and information increment, so as not to fall into the extremes of staying exclusively in education or science.El objetivo de esta investigación fue mostrar cómo diversos enfoques para comprender el papel, el lugar y la misión de la universidad han sufrido cambios en el contexto de la retrospectiva histórica y la sociedad moderna. La base metodológica del estudio son los trabajos clásicos y modernos de científicos y especialistas rusos y extranjeros, los métodos de generalización y análisis teóricos, el método de sistematización, el análisis interdisciplinario y comparativo de trabajos sociológicos, filosóficos, culturales y económicos en el campo de la educación superior. educación, y evaluaciones de expertos y análisis de los datos secundarios. Como resultado, se identificaron las principales tendencias en el desarrollo de las universidades y los determinantes socioculturales de la transformación de las universidades. Se analizó la erosión de los formatos universitarios tradicionales y la transición a formas digitales de comunicación educativa y científica. A pesar de las transformaciones socioculturales actuales y la aparición de nuevos modelos de universidad, la universidad resuelve sus principales tareas de formar una persona pensante y formar especialistas de alto nivel. Sin embargo, estos procesos obligan a la universidad a revisar las estructuras y principios tradicionales de existencia, así como a estar más atenta al proceso de incremento de nuevos conocimientos e información, para no caer en los extremos de quedarse exclusivamente en la educación o la ciencia.Universidad Peruana Unión2021-01-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/63610.17162/au.v11i2.636Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 2 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 129 - 1432304-03352225-713610.17162/au.v11i2reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/724https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/733Derechos de autor 2021 Agamali K. Mamedov, Maria E. Lipatova, Eka D. Korkiyahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:26Zmail@mail.com -
score 13.959468
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).