New scenarios for the university development strategy in the international educational space
Descripción del Articulo
The objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scien...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/636 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Globalization university mission education knowledge society university Globalización misión universitaria educación sociedad del conocimiento universidad |
id |
2304-0335_952cddd16b29e96cb9ec5d079de31a56 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/636 |
network_acronym_str |
2304-0335 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
dc.title.none.fl_str_mv |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space Nuevos escenarios para la estrategia de desarrollo universitario en el espacio educativo internacional |
title |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space |
spellingShingle |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space Mamedov, Agamali K. Globalization university mission education knowledge society university Globalización misión universitaria educación sociedad del conocimiento universidad |
title_short |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space |
title_full |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space |
title_fullStr |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space |
title_full_unstemmed |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space |
title_sort |
New scenarios for the university development strategy in the international educational space |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Mamedov, Agamali K. Lipatova, Maria E. Korkiya, Eka D. |
author |
Mamedov, Agamali K. |
author_facet |
Mamedov, Agamali K. Lipatova, Maria E. Korkiya, Eka D. |
author_role |
author |
author2 |
Lipatova, Maria E. Korkiya, Eka D. |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Globalization university mission education knowledge society university Globalización misión universitaria educación sociedad del conocimiento universidad |
topic |
Globalization university mission education knowledge society university Globalización misión universitaria educación sociedad del conocimiento universidad |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scientists and specialists, the methods of theoretical generalization and analysis, method of systematization, interdisciplinary and comparative analysis of sociological, philosophical, cultural, and economic works in the field of higher education, and expert assessments and analysis of the secondary data. As a result, main trends in the development of universities and the socio-cultural determinants of the universities’ transformation were identified. The erosion of traditional university formats and the transition to digital forms of educational and scientific communication were analyzed. Despite the current socio-cultural transformations and the emergence of new models of the university, the university solves its principal tasks of forming a thinking person and trains high-level specialists. However, these processes force the university to revise the traditional structures and principles of existence, as well as to be more attentive to the process of new knowledge and information increment, so as not to fall into the extremes of staying exclusively in education or science. El objetivo de esta investigación fue mostrar cómo diversos enfoques para comprender el papel, el lugar y la misión de la universidad han sufrido cambios en el contexto de la retrospectiva histórica y la sociedad moderna. La base metodológica del estudio son los trabajos clásicos y modernos de científicos y especialistas rusos y extranjeros, los métodos de generalización y análisis teóricos, el método de sistematización, el análisis interdisciplinario y comparativo de trabajos sociológicos, filosóficos, culturales y económicos en el campo de la educación superior. educación, y evaluaciones de expertos y análisis de los datos secundarios. Como resultado, se identificaron las principales tendencias en el desarrollo de las universidades y los determinantes socioculturales de la transformación de las universidades. Se analizó la erosión de los formatos universitarios tradicionales y la transición a formas digitales de comunicación educativa y científica. A pesar de las transformaciones socioculturales actuales y la aparición de nuevos modelos de universidad, la universidad resuelve sus principales tareas de formar una persona pensante y formar especialistas de alto nivel. Sin embargo, estos procesos obligan a la universidad a revisar las estructuras y principios tradicionales de existencia, así como a estar más atenta al proceso de incremento de nuevos conocimientos e información, para no caer en los extremos de quedarse exclusivamente en la educación o la ciencia. |
description |
The objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scientists and specialists, the methods of theoretical generalization and analysis, method of systematization, interdisciplinary and comparative analysis of sociological, philosophical, cultural, and economic works in the field of higher education, and expert assessments and analysis of the secondary data. As a result, main trends in the development of universities and the socio-cultural determinants of the universities’ transformation were identified. The erosion of traditional university formats and the transition to digital forms of educational and scientific communication were analyzed. Despite the current socio-cultural transformations and the emergence of new models of the university, the university solves its principal tasks of forming a thinking person and trains high-level specialists. However, these processes force the university to revise the traditional structures and principles of existence, as well as to be more attentive to the process of new knowledge and information increment, so as not to fall into the extremes of staying exclusively in education or science. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-23 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636 10.17162/au.v11i2.636 |
url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636 |
identifier_str_mv |
10.17162/au.v11i2.636 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/724 https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/733 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Agamali K. Mamedov, Maria E. Lipatova, Eka D. Korkiya https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Agamali K. Mamedov, Maria E. Lipatova, Eka D. Korkiya https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 2 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 129 - 143 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v11i2 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
instname_str |
Universidad Peruana Unión |
instacron_str |
UPEU |
institution |
UPEU |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701200634396540928 |
spelling |
New scenarios for the university development strategy in the international educational spaceNuevos escenarios para la estrategia de desarrollo universitario en el espacio educativo internacional Mamedov, Agamali K.Lipatova, Maria E. Korkiya, Eka D. Globalizationuniversity missioneducationknowledge societyuniversityGlobalizaciónmisión universitariaeducaciónsociedad del conocimientouniversidadThe objective of this research was to show how various approaches to understanding the role, place, and mission of the university have been transformed in the historical retrospective and modern society. The methodological basis of the study is classical and modern works of Russian and foreign scientists and specialists, the methods of theoretical generalization and analysis, method of systematization, interdisciplinary and comparative analysis of sociological, philosophical, cultural, and economic works in the field of higher education, and expert assessments and analysis of the secondary data. As a result, main trends in the development of universities and the socio-cultural determinants of the universities’ transformation were identified. The erosion of traditional university formats and the transition to digital forms of educational and scientific communication were analyzed. Despite the current socio-cultural transformations and the emergence of new models of the university, the university solves its principal tasks of forming a thinking person and trains high-level specialists. However, these processes force the university to revise the traditional structures and principles of existence, as well as to be more attentive to the process of new knowledge and information increment, so as not to fall into the extremes of staying exclusively in education or science.El objetivo de esta investigación fue mostrar cómo diversos enfoques para comprender el papel, el lugar y la misión de la universidad han sufrido cambios en el contexto de la retrospectiva histórica y la sociedad moderna. La base metodológica del estudio son los trabajos clásicos y modernos de científicos y especialistas rusos y extranjeros, los métodos de generalización y análisis teóricos, el método de sistematización, el análisis interdisciplinario y comparativo de trabajos sociológicos, filosóficos, culturales y económicos en el campo de la educación superior. educación, y evaluaciones de expertos y análisis de los datos secundarios. Como resultado, se identificaron las principales tendencias en el desarrollo de las universidades y los determinantes socioculturales de la transformación de las universidades. Se analizó la erosión de los formatos universitarios tradicionales y la transición a formas digitales de comunicación educativa y científica. A pesar de las transformaciones socioculturales actuales y la aparición de nuevos modelos de universidad, la universidad resuelve sus principales tareas de formar una persona pensante y formar especialistas de alto nivel. Sin embargo, estos procesos obligan a la universidad a revisar las estructuras y principios tradicionales de existencia, así como a estar más atenta al proceso de incremento de nuevos conocimientos e información, para no caer en los extremos de quedarse exclusivamente en la educación o la ciencia.Universidad Peruana Unión2021-01-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/63610.17162/au.v11i2.636Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 2 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 129 - 1432304-03352225-713610.17162/au.v11i2reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/724https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/636/733Derechos de autor 2021 Agamali K. Mamedov, Maria E. Lipatova, Eka D. Korkiyahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:26Zmail@mail.com - |
score |
13.959468 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).