Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation
Descripción del Articulo
The purpose of this study was to develop and test a methodological approach to optimizing the business processes of the leather industry company of the Republic of Iraq on the basis of a series of sequential steps, including both assessing the individual parameters of the differentiation of the comp...
| Autores: | , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/697 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/697 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Differentiation parameters analysis, competitiveness parameters, strategic management, competitive strategy, process approach, business-processes optimization análisis de parámetros de diferenciación, parámetros de competitividad, gestión estratégica, estrategia competitiva, enfoque de procesos, optimización de procesos de negocio. |
| id |
2304-0335_6533d16f96185ef71d95cf2a46875fbc |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/697 |
| network_acronym_str |
2304-0335 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| spelling |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiationMetodología para optimizar procesos de negocio basado en base a los parámetros de diferenciaciónE. Plakhin, Andrey Mahmeed Al-Ogaili, Saad Musa V. Kochergina, Tatiana I. Guseva, Tatiana V. Selezneva, Maria Differentiation parameters analysis, competitiveness parameters, strategic management, competitive strategy, process approach, business-processes optimizationanálisis de parámetros de diferenciación, parámetros de competitividad, gestión estratégica, estrategia competitiva, enfoque de procesos, optimización de procesos de negocio.The purpose of this study was to develop and test a methodological approach to optimizing the business processes of the leather industry company of the Republic of Iraq on the basis of a series of sequential steps, including both assessing the individual parameters of the differentiation of the competitive strategy and identifying problem areas for further setting up business processes. The results of the study are expressed in the form of developing an author's algorithm for identifying competitiveness parameters in accordance with the type of competitive strategy, as well as in the form of developing a matrix for determining a competitive strategy. By summarizing the scientific research, the authors presented for scientific consideration the main parameters of differentiation of the business model of leather products, as well as the analytical scheme of cost analysis in relation to their research object. The methodology presented in this work can be used both to build an effective system of state support measures, and can be used in the educational process of higher educational institutions as didactic and practical material.La relevancia del estudio se debe a la importancia de desarrollar y probar un enfoque metodológico para optimizar los procesos comerciales de la empresa de la industria del cuero de la República del Iraq sobre la base de una serie de pasos secuenciales, que incluyen tanto la evaluación de los parámetros individuales de la diferenciación del competitivo estrategia e identificación de áreas problemáticas para configurar aún más los procesos comerciales. Los resultados del estudio se expresan en la forma de desarrollar un algoritmo de autor para identificar parámetros de competitividad de acuerdo con el tipo de estrategia competitiva, así como en la forma de desarrollar una matriz para determinar una estrategia competitiva. Al resumir la investigación científica, los autores presentaron para consideración científica los principales parámetros de diferenciación del modelo de negocio de los productos de cuero, así como el esquema analítico de análisis de costos en relación a su objeto de investigación. La metodología presentada en este trabajo se puede utilizar tanto para construir un sistema efectivo de medidas de apoyo estatal, como puede ser utilizada en el proceso educativo de las instituciones de educación superior como material didáctico y práctico.Universidad Peruana Unión2021-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/69710.17162/au.v11i3.697Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 114 - 1322304-03352225-713610.17162/au.v11i3reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/697/773Derechos de autor 2021 Andrey E. Plakhin, Saad Musa Mahmeed Al-Ogaili, Tatiana V. Kochergina, Tatiana I. Guseva, Maria V. Seleznevahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:26Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation Metodología para optimizar procesos de negocio basado en base a los parámetros de diferenciación |
| title |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation |
| spellingShingle |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation E. Plakhin, Andrey Differentiation parameters analysis, competitiveness parameters, strategic management, competitive strategy, process approach, business-processes optimization análisis de parámetros de diferenciación, parámetros de competitividad, gestión estratégica, estrategia competitiva, enfoque de procesos, optimización de procesos de negocio. |
| title_short |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation |
| title_full |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation |
| title_fullStr |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation |
| title_full_unstemmed |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation |
| title_sort |
Methodology for optimizing business processes based on the parameters of differentiation |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
E. Plakhin, Andrey Mahmeed Al-Ogaili, Saad Musa V. Kochergina, Tatiana I. Guseva, Tatiana V. Selezneva, Maria |
| author |
E. Plakhin, Andrey |
| author_facet |
E. Plakhin, Andrey Mahmeed Al-Ogaili, Saad Musa V. Kochergina, Tatiana I. Guseva, Tatiana V. Selezneva, Maria |
| author_role |
author |
| author2 |
Mahmeed Al-Ogaili, Saad Musa V. Kochergina, Tatiana I. Guseva, Tatiana V. Selezneva, Maria |
| author2_role |
author author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Differentiation parameters analysis, competitiveness parameters, strategic management, competitive strategy, process approach, business-processes optimization análisis de parámetros de diferenciación, parámetros de competitividad, gestión estratégica, estrategia competitiva, enfoque de procesos, optimización de procesos de negocio. |
| topic |
Differentiation parameters analysis, competitiveness parameters, strategic management, competitive strategy, process approach, business-processes optimization análisis de parámetros de diferenciación, parámetros de competitividad, gestión estratégica, estrategia competitiva, enfoque de procesos, optimización de procesos de negocio. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The purpose of this study was to develop and test a methodological approach to optimizing the business processes of the leather industry company of the Republic of Iraq on the basis of a series of sequential steps, including both assessing the individual parameters of the differentiation of the competitive strategy and identifying problem areas for further setting up business processes. The results of the study are expressed in the form of developing an author's algorithm for identifying competitiveness parameters in accordance with the type of competitive strategy, as well as in the form of developing a matrix for determining a competitive strategy. By summarizing the scientific research, the authors presented for scientific consideration the main parameters of differentiation of the business model of leather products, as well as the analytical scheme of cost analysis in relation to their research object. The methodology presented in this work can be used both to build an effective system of state support measures, and can be used in the educational process of higher educational institutions as didactic and practical material. La relevancia del estudio se debe a la importancia de desarrollar y probar un enfoque metodológico para optimizar los procesos comerciales de la empresa de la industria del cuero de la República del Iraq sobre la base de una serie de pasos secuenciales, que incluyen tanto la evaluación de los parámetros individuales de la diferenciación del competitivo estrategia e identificación de áreas problemáticas para configurar aún más los procesos comerciales. Los resultados del estudio se expresan en la forma de desarrollar un algoritmo de autor para identificar parámetros de competitividad de acuerdo con el tipo de estrategia competitiva, así como en la forma de desarrollar una matriz para determinar una estrategia competitiva. Al resumir la investigación científica, los autores presentaron para consideración científica los principales parámetros de diferenciación del modelo de negocio de los productos de cuero, así como el esquema analítico de análisis de costos en relación a su objeto de investigación. La metodología presentada en este trabajo se puede utilizar tanto para construir un sistema efectivo de medidas de apoyo estatal, como puede ser utilizada en el proceso educativo de las instituciones de educación superior como material didáctico y práctico. |
| description |
The purpose of this study was to develop and test a methodological approach to optimizing the business processes of the leather industry company of the Republic of Iraq on the basis of a series of sequential steps, including both assessing the individual parameters of the differentiation of the competitive strategy and identifying problem areas for further setting up business processes. The results of the study are expressed in the form of developing an author's algorithm for identifying competitiveness parameters in accordance with the type of competitive strategy, as well as in the form of developing a matrix for determining a competitive strategy. By summarizing the scientific research, the authors presented for scientific consideration the main parameters of differentiation of the business model of leather products, as well as the analytical scheme of cost analysis in relation to their research object. The methodology presented in this work can be used both to build an effective system of state support measures, and can be used in the educational process of higher educational institutions as didactic and practical material. |
| publishDate |
2021 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-13 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/697 10.17162/au.v11i3.697 |
| url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/697 |
| identifier_str_mv |
10.17162/au.v11i3.697 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/697/773 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Andrey E. Plakhin, Saad Musa Mahmeed Al-Ogaili, Tatiana V. Kochergina, Tatiana I. Guseva, Maria V. Selezneva https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Andrey E. Plakhin, Saad Musa Mahmeed Al-Ogaili, Tatiana V. Kochergina, Tatiana I. Guseva, Maria V. Selezneva https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 114 - 132 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v11i3 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
| reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| instname_str |
Universidad Peruana Unión |
| instacron_str |
UPEU |
| institution |
UPEU |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701200634487767040 |
| score |
13.955691 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).