“Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language

Descripción del Articulo

The purpose of this research was to determine the effectiveness of the “Oral Expression in the Classroom”program in the development of the Oral Expression and Comprehension of the English language in the second year of secondary education. This research is basic of a quantitatively approach, which d...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ferro Quintanilla, Daisy Rebeca, Del Pozo Gamarra, Ester Grelte, Saboya Ríos, Nemías
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/191
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/191
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:oral expression
oral comprehension
program and English
expresión oral
comprensión oral
programa e inglés.
id 2304-0335_5948ed535eaebbdaeb46b0a1d4a7955f
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/191
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English LanguagePrograma “Oral expression in the classroom” para el desarrollo de la expresión y comprensión oral del idioma inglésFerro Quintanilla, Daisy RebecaDel Pozo Gamarra, Ester GrelteSaboya Ríos, Nemíasoral expressionoral comprehensionprogram and Englishexpresión oralcomprensión oralprograma e inglés.The purpose of this research was to determine the effectiveness of the “Oral Expression in the Classroom”program in the development of the Oral Expression and Comprehension of the English language in the second year of secondary education. This research is basic of a quantitatively approach, which design was pre-experimental, and participants were 14 students. For this study’s development, it was necessary to elaborate an instrument which was validated by experts in this area. The analysis of the results through the “T”test showed significant differences (p <0.05) in the Oral Expression and Comprehension Variable, where results were obtained, with an average of an early 28.07 compared to 51.79 later, which average difference is 23.714. These results corroborate the effectiveness of the program, showing that participants improved significantly in pronunciation, grammatical and lexical accuracy, oral interaction, body language and communicative understanding, to communicate in English. Also, all the above-mentioned results showed that the students were able to interact with their classmates and to develop easily the communication process.El propósito de la investigación fue determinar la efectividad del Programa “Oral expression in the classroom” en el desarrollo de la expresión y comprensión oral del idioma inglés del segundo año de educación secundaria. El tipo de investigación fue básica de enfoque cuantitativo, el diseño fue pre-experimental y los participantes fueron 14 estudiantes. Para el desarrollo del estudio se elaboró un instrumento que fue validado por expertos. El análisis de los resultados a través de la prueba t demostró que existen diferencias significativas (p<0,05) en la variable expresión y comprensión oral donde se obtuvo una media de 28,07 antes frente a un 51,79 después, con una diferencia promedio de 23,714. Estos resultados corroboran la efectividad del programa, demostrando que los participantes mejoraron de manera significativa en la pronunciación, la precisión gramatical y lexical, la interacción, la expresión corporal y la comprensión comunicativa al comunicarse en el idioma inglés. Asimismo, todos los resultados mencionados anteriormente demostraron que los estudiantes lograron interactuar con sus compañeros y desarrollar con facilidad el proceso comunicativoUniversidad Peruana Unión2017-09-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/19110.17162/au.v7i2.191Apuntes Universitarios; Vol. 7 Núm. 2 (2017): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 2-112304-03352225-713610.17162/au.v7i2reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/191/pdf10.17162/au.v7i2.191.g187Derechos de autor 2017 Apuntes Universitariosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:12Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
Programa “Oral expression in the classroom” para el desarrollo de la expresión y comprensión oral del idioma inglés
title “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
spellingShingle “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
Ferro Quintanilla, Daisy Rebeca
oral expression
oral comprehension
program and English
expresión oral
comprensión oral
programa e inglés.
title_short “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
title_full “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
title_fullStr “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
title_full_unstemmed “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
title_sort “Oral Expression in the classroom”Program for the development of oral expression and comprehension of the English Language
dc.creator.none.fl_str_mv Ferro Quintanilla, Daisy Rebeca
Del Pozo Gamarra, Ester Grelte
Saboya Ríos, Nemías
author Ferro Quintanilla, Daisy Rebeca
author_facet Ferro Quintanilla, Daisy Rebeca
Del Pozo Gamarra, Ester Grelte
Saboya Ríos, Nemías
author_role author
author2 Del Pozo Gamarra, Ester Grelte
Saboya Ríos, Nemías
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv oral expression
oral comprehension
program and English
expresión oral
comprensión oral
programa e inglés.
topic oral expression
oral comprehension
program and English
expresión oral
comprensión oral
programa e inglés.
dc.description.none.fl_txt_mv The purpose of this research was to determine the effectiveness of the “Oral Expression in the Classroom”program in the development of the Oral Expression and Comprehension of the English language in the second year of secondary education. This research is basic of a quantitatively approach, which design was pre-experimental, and participants were 14 students. For this study’s development, it was necessary to elaborate an instrument which was validated by experts in this area. The analysis of the results through the “T”test showed significant differences (p <0.05) in the Oral Expression and Comprehension Variable, where results were obtained, with an average of an early 28.07 compared to 51.79 later, which average difference is 23.714. These results corroborate the effectiveness of the program, showing that participants improved significantly in pronunciation, grammatical and lexical accuracy, oral interaction, body language and communicative understanding, to communicate in English. Also, all the above-mentioned results showed that the students were able to interact with their classmates and to develop easily the communication process.
El propósito de la investigación fue determinar la efectividad del Programa “Oral expression in the classroom” en el desarrollo de la expresión y comprensión oral del idioma inglés del segundo año de educación secundaria. El tipo de investigación fue básica de enfoque cuantitativo, el diseño fue pre-experimental y los participantes fueron 14 estudiantes. Para el desarrollo del estudio se elaboró un instrumento que fue validado por expertos. El análisis de los resultados a través de la prueba t demostró que existen diferencias significativas (p<0,05) en la variable expresión y comprensión oral donde se obtuvo una media de 28,07 antes frente a un 51,79 después, con una diferencia promedio de 23,714. Estos resultados corroboran la efectividad del programa, demostrando que los participantes mejoraron de manera significativa en la pronunciación, la precisión gramatical y lexical, la interacción, la expresión corporal y la comprensión comunicativa al comunicarse en el idioma inglés. Asimismo, todos los resultados mencionados anteriormente demostraron que los estudiantes lograron interactuar con sus compañeros y desarrollar con facilidad el proceso comunicativo
description The purpose of this research was to determine the effectiveness of the “Oral Expression in the Classroom”program in the development of the Oral Expression and Comprehension of the English language in the second year of secondary education. This research is basic of a quantitatively approach, which design was pre-experimental, and participants were 14 students. For this study’s development, it was necessary to elaborate an instrument which was validated by experts in this area. The analysis of the results through the “T”test showed significant differences (p <0.05) in the Oral Expression and Comprehension Variable, where results were obtained, with an average of an early 28.07 compared to 51.79 later, which average difference is 23.714. These results corroborate the effectiveness of the program, showing that participants improved significantly in pronunciation, grammatical and lexical accuracy, oral interaction, body language and communicative understanding, to communicate in English. Also, all the above-mentioned results showed that the students were able to interact with their classmates and to develop easily the communication process.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-25
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/191
10.17162/au.v7i2.191
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/191
identifier_str_mv 10.17162/au.v7i2.191
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/191/pdf
10.17162/au.v7i2.191.g187
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Apuntes Universitarios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Apuntes Universitarios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 7 Núm. 2 (2017): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 2-11
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v7i2
reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
collection Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701200632980963328
score 13.7211075
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).