The teaching of Jesus
Descripción del Articulo
There is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first ana...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/293 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Education, didactic, teaching. Educación didáctica enseñanza |
| id |
2304-0335_3369b3e90121d5baa9cc11628da94609 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/293 |
| network_acronym_str |
2304-0335 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| spelling |
The teaching of JesusLa didáctica de Jesús - The teaching of JesusM. Rasi, HumbertoEducation, didactic, teaching.EducacióndidácticaenseñanzaThere is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first analyzes the differences between training, personality and the environment in which Jesus performed his work and the educational context of our contemporary reality. Then he outlined the four models that already existed within the Greek and Hebrew culture, for teachers of his time, but that Jesus did not imitate. Then examines the characteristics of his teaching style. At the core of the paper studies and exemplify seven teaching methods employed by Jesus, who contributed to the success of his mission.Existe un consenso general de que, no obstante su breve ministerio, Jesús fue el maestro de mayor impacto e influencia en la historia de la humanidad. Es natural que los educadores cristianos deseen aprender de su didáctica y aplicarla, en la medida de lo posible, a su propia práctica docente. Este artículo analiza, en primer lugar, las diferencias que existen entre la formación, la personalidad y el ambiente en que Jesús desempeñó su labor y el contexto educacional de nuestra realidad contemporánea. En segundo lugar, se perfilan los cuatro modelos que ya existían, dentro de la cultura griega y hebrea, para los maestros de su época, pero que Jesús no imitó. A continuación se examinan las características de su estilo pedagógico. En la parte medular del ensayo se estudian y ejemplifican siete métodos didácticos empleados por Jesús, que contribuyeron al éxito de su misión.Universidad Peruana Unión2013-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/29310.17162/au.v0i1.293Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 27-382304-03352225-713610.17162/au.v0i1reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293/pdf10.17162/au.v0i1.293.g289Derechos de autor 2013 Humberto M. Rasiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:17Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The teaching of Jesus La didáctica de Jesús - The teaching of Jesus |
| title |
The teaching of Jesus |
| spellingShingle |
The teaching of Jesus M. Rasi, Humberto Education, didactic, teaching. Educación didáctica enseñanza |
| title_short |
The teaching of Jesus |
| title_full |
The teaching of Jesus |
| title_fullStr |
The teaching of Jesus |
| title_full_unstemmed |
The teaching of Jesus |
| title_sort |
The teaching of Jesus |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
M. Rasi, Humberto |
| author |
M. Rasi, Humberto |
| author_facet |
M. Rasi, Humberto |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Education, didactic, teaching. Educación didáctica enseñanza |
| topic |
Education, didactic, teaching. Educación didáctica enseñanza |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
There is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first analyzes the differences between training, personality and the environment in which Jesus performed his work and the educational context of our contemporary reality. Then he outlined the four models that already existed within the Greek and Hebrew culture, for teachers of his time, but that Jesus did not imitate. Then examines the characteristics of his teaching style. At the core of the paper studies and exemplify seven teaching methods employed by Jesus, who contributed to the success of his mission. Existe un consenso general de que, no obstante su breve ministerio, Jesús fue el maestro de mayor impacto e influencia en la historia de la humanidad. Es natural que los educadores cristianos deseen aprender de su didáctica y aplicarla, en la medida de lo posible, a su propia práctica docente. Este artículo analiza, en primer lugar, las diferencias que existen entre la formación, la personalidad y el ambiente en que Jesús desempeñó su labor y el contexto educacional de nuestra realidad contemporánea. En segundo lugar, se perfilan los cuatro modelos que ya existían, dentro de la cultura griega y hebrea, para los maestros de su época, pero que Jesús no imitó. A continuación se examinan las características de su estilo pedagógico. En la parte medular del ensayo se estudian y ejemplifican siete métodos didácticos empleados por Jesús, que contribuyeron al éxito de su misión. |
| description |
There is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first analyzes the differences between training, personality and the environment in which Jesus performed his work and the educational context of our contemporary reality. Then he outlined the four models that already existed within the Greek and Hebrew culture, for teachers of his time, but that Jesus did not imitate. Then examines the characteristics of his teaching style. At the core of the paper studies and exemplify seven teaching methods employed by Jesus, who contributed to the success of his mission. |
| publishDate |
2013 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-14 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293 10.17162/au.v0i1.293 |
| url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293 |
| identifier_str_mv |
10.17162/au.v0i1.293 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293/pdf 10.17162/au.v0i1.293.g289 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2013 Humberto M. Rasi info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2013 Humberto M. Rasi |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 27-38 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v0i1 reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
| reponame_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| collection |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| instname_str |
Universidad Peruana Unión |
| instacron_str |
UPEU |
| institution |
UPEU |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701200633545097216 |
| score |
13.946273 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).