The teaching of Jesus

Descripción del Articulo

There is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first ana...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: M. Rasi, Humberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/293
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Education, didactic, teaching.
Educación
didáctica
enseñanza
id 2304-0335_3369b3e90121d5baa9cc11628da94609
oai_identifier_str oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/293
network_acronym_str 2304-0335
repository_id_str .
network_name_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
spelling The teaching of JesusLa didáctica de Jesús - The teaching of JesusM. Rasi, HumbertoEducation, didactic, teaching.EducacióndidácticaenseñanzaThere is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first analyzes the differences between training, personality and the environment in which Jesus performed his work and the educational context of our contemporary reality. Then he outlined the four models that already existed within the Greek and Hebrew culture, for teachers of his time, but that Jesus did not imitate. Then examines the characteristics of his teaching style. At the core of the paper studies and exemplify seven teaching methods employed by Jesus, who contributed to the success of his mission.Existe un consenso general de que, no obstante su breve ministerio, Jesús fue el maestro de mayor impacto e influencia en la historia de la humanidad. Es natural que los educadores cristianos deseen aprender de su didáctica y aplicarla, en la medida de lo posible, a su propia práctica docente. Este artículo analiza, en primer lugar, las diferencias que existen entre la formación, la personalidad y el ambiente en que Jesús desempeñó su labor y el contexto educacional de nuestra realidad contemporánea. En segundo lugar, se perfilan los cuatro modelos que ya existían, dentro de la cultura griega y hebrea, para los maestros de su época, pero que Jesús no imitó. A continuación se examinan las características de su estilo pedagógico. En la parte medular del ensayo se estudian y ejemplifican siete métodos didácticos empleados por Jesús, que contribuyeron al éxito de su misión.Universidad Peruana Unión2013-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/29310.17162/au.v0i1.293Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 27-382304-03352225-713610.17162/au.v0i1reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitariosinstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293/pdf10.17162/au.v0i1.293.g289Derechos de autor 2013 Humberto M. Rasiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-30T16:15:17Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv The teaching of Jesus
La didáctica de Jesús - The teaching of Jesus
title The teaching of Jesus
spellingShingle The teaching of Jesus
M. Rasi, Humberto
Education, didactic, teaching.
Educación
didáctica
enseñanza
title_short The teaching of Jesus
title_full The teaching of Jesus
title_fullStr The teaching of Jesus
title_full_unstemmed The teaching of Jesus
title_sort The teaching of Jesus
dc.creator.none.fl_str_mv M. Rasi, Humberto
author M. Rasi, Humberto
author_facet M. Rasi, Humberto
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Education, didactic, teaching.
Educación
didáctica
enseñanza
topic Education, didactic, teaching.
Educación
didáctica
enseñanza
dc.description.none.fl_txt_mv There is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first analyzes the differences between training, personality and the environment in which Jesus performed his work and the educational context of our contemporary reality. Then he outlined the four models that already existed within the Greek and Hebrew culture, for teachers of his time, but that Jesus did not imitate. Then examines the characteristics of his teaching style. At the core of the paper studies and exemplify seven teaching methods employed by Jesus, who contributed to the success of his mission.
Existe un consenso general de que, no obstante su breve ministerio, Jesús fue el maestro de mayor impacto e influencia en la historia de la humanidad. Es natural que los educadores cristianos deseen aprender de su didáctica y aplicarla, en la medida de lo posible, a su propia práctica docente. Este artículo analiza, en primer lugar, las diferencias que existen entre la formación, la personalidad y el ambiente en que Jesús desempeñó su labor y el contexto educacional de nuestra realidad contemporánea. En segundo lugar, se perfilan los cuatro modelos que ya existían, dentro de la cultura griega y hebrea, para los maestros de su época, pero que Jesús no imitó. A continuación se examinan las características de su estilo pedagógico. En la parte medular del ensayo se estudian y ejemplifican siete métodos didácticos empleados por Jesús, que contribuyeron al éxito de su misión.
description There is a general consensus that, despite his brief ministry, Jesus was the master of greater impact and influence in the history of mankind. It is natural thatChristian educators wishing to learn from his teaching and apply, as far as possible to their own teaching practice. This article first analyzes the differences between training, personality and the environment in which Jesus performed his work and the educational context of our contemporary reality. Then he outlined the four models that already existed within the Greek and Hebrew culture, for teachers of his time, but that Jesus did not imitate. Then examines the characteristics of his teaching style. At the core of the paper studies and exemplify seven teaching methods employed by Jesus, who contributed to the success of his mission.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-07-14
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293
10.17162/au.v0i1.293
url https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293
identifier_str_mv 10.17162/au.v0i1.293
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/293/pdf
10.17162/au.v0i1.293.g289
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2013 Humberto M. Rasi
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2013 Humberto M. Rasi
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Unión
dc.source.none.fl_str_mv Apuntes Universitarios; Vol. 3 Núm. 1 (2013): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 27-38
2304-0335
2225-7136
10.17162/au.v0i1
reponame:Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname:Universidad Peruana Unión
instacron:UPEU
reponame_str Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
collection Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios
instname_str Universidad Peruana Unión
instacron_str UPEU
institution UPEU
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701200633545097216
score 13.946273
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).