AHP-ENHANCED SWOT MATRIX TEACHING STRATEGY
Descripción del Articulo
The SWOT matrix is the quintessential analysis tool for business purposes, and is taught both in undergraduate and postgraduate courses. However, it is widely understood that the selection of the critical success factors (CSFs) that are included for analysis in the matrix is a very subjective and un...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Peruana de ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revista UPC - La Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria (RIDU) |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/445 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/445 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | SWOT matrix AHP teaching strategy matriz FODA proceso analítico jerárquico estrategia de enseñanza análise FOFA processo analítico hierárquico estratégia de ensino |
Sumario: | The SWOT matrix is the quintessential analysis tool for business purposes, and is taught both in undergraduate and postgraduate courses. However, it is widely understood that the selection of the critical success factors (CSFs) that are included for analysis in the matrix is a very subjective and unstructured process, leaving room for bias and arbitrariness. One way to give a better foundation and support to the analysis results is by utilizing Analytic Hierarchical Process (AHP) in order to weigh the importance of CSFs in the SWOT matrix and increase reliability of the output. This paper contains the design of a strategy to teach this topic in a marketing planning course, with the addition of a useful technique to overcome the limitations of the tool. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).