Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas
Descripción del Articulo
This research work was carried out with the objective of demonstrating how the use of the internet affects the quality standards of learning in the area of Natural Sciences of the students of the 5th year, Arenillas High School, Province of Oro-Ecuador. It is a descriptive level investigation and...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Repositorio: | Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/684 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/684 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | internet estandartes de calidad aprendizaje ciencia naturales |
id |
1995-445X_ee8876585196f0382c89c8116a9f52d0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/684 |
network_acronym_str |
1995-445X |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
spelling |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in ArenillasInternet y estándares de calidad de aprendizaje en Ciencias Naturales en un colegio de ArenillasMaldonado-Ramirez, Raymon L.internetestandartes de calidadaprendizajeciencia naturalesThis research work was carried out with the objective of demonstrating how the use of the internet affects the quality standards of learning in the area of Natural Sciences of the students of the 5th year, Arenillas High School, Province of Oro-Ecuador. It is a descriptive level investigation and assumes the correlational design. The population and sample consisted of 92 members of the mentioned institution. Two instruments were applied: the survey technique and the instrument the structured questionnaire to measure the first variable; The other measuring instrument was an evaluation of the students to measure the quality standards of the area of natural sciences. To measure the correlation that exists between these two variables, the Pearson ratio coefficient was used, which shows that there is a correlation of 0.857, which shows that there is a significant incidence between the use of the internet and the quality standards of Learning in the studied population. Then, it is stated with a level of confidence of 95% that significant incidence between both variables, therefore, the use of the internet improves student learning.El presente trabajo de investigación se realizó con el objetivo de demostrar cómo el uso de internet incide en los estándares de calidad del aprendizaje del área de ciencias Naturales de los estudiantes del 5to año, colegio del Bachillerato Arenillas, Provincia del Oro- Ecuador. Es una investigación de nivel descriptivo y asume el diseño correlacional. La población y muestra estuvo conformada por 92 miembros de la mencionada institución. Se aplicaron dos instrumentos: la técnica de la encuesta y el instrumento el cuestionario estructurado para medir la primera variable; el otro instrumento de medición fue una evaluación a los estudiantes para medir los estándares de calidad del área de ciencias naturales. Para medir la correlación que existe entre estas dos variables, se utilizó el coeficiente de relación de Pearson, en el que se observa que existe una correlación de 0.857, donde demuestra que existe una incidencia significativa entre el uso del internet y los estándares de calidad de aprendizaje en la población estudiada. Entonces, se afirma con un nivel de confianza del 95% que incidencia significativa entre ambas variables, por ende, el uso del internet mejora el aprendizaje de los estudiantes.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2020-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/68410.33554/riv.14.3.684Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 119-128Investigación Valdizana; Vol 14 No 3 (2020); 119-128Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 119-1281995-445X1994-1420reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizaninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/684/643http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/684/659Derechos de autor 2020 Raymon L. Maldonado-Ramirezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T15:25:20Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas Internet y estándares de calidad de aprendizaje en Ciencias Naturales en un colegio de Arenillas |
title |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas |
spellingShingle |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas Maldonado-Ramirez, Raymon L. internet estandartes de calidad aprendizaje ciencia naturales |
title_short |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas |
title_full |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas |
title_fullStr |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas |
title_full_unstemmed |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas |
title_sort |
Internet and quality standards of learning in Natural Sciences in a school in Arenillas |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Maldonado-Ramirez, Raymon L. |
author |
Maldonado-Ramirez, Raymon L. |
author_facet |
Maldonado-Ramirez, Raymon L. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
internet estandartes de calidad aprendizaje ciencia naturales |
topic |
internet estandartes de calidad aprendizaje ciencia naturales |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This research work was carried out with the objective of demonstrating how the use of the internet affects the quality standards of learning in the area of Natural Sciences of the students of the 5th year, Arenillas High School, Province of Oro-Ecuador. It is a descriptive level investigation and assumes the correlational design. The population and sample consisted of 92 members of the mentioned institution. Two instruments were applied: the survey technique and the instrument the structured questionnaire to measure the first variable; The other measuring instrument was an evaluation of the students to measure the quality standards of the area of natural sciences. To measure the correlation that exists between these two variables, the Pearson ratio coefficient was used, which shows that there is a correlation of 0.857, which shows that there is a significant incidence between the use of the internet and the quality standards of Learning in the studied population. Then, it is stated with a level of confidence of 95% that significant incidence between both variables, therefore, the use of the internet improves student learning. El presente trabajo de investigación se realizó con el objetivo de demostrar cómo el uso de internet incide en los estándares de calidad del aprendizaje del área de ciencias Naturales de los estudiantes del 5to año, colegio del Bachillerato Arenillas, Provincia del Oro- Ecuador. Es una investigación de nivel descriptivo y asume el diseño correlacional. La población y muestra estuvo conformada por 92 miembros de la mencionada institución. Se aplicaron dos instrumentos: la técnica de la encuesta y el instrumento el cuestionario estructurado para medir la primera variable; el otro instrumento de medición fue una evaluación a los estudiantes para medir los estándares de calidad del área de ciencias naturales. Para medir la correlación que existe entre estas dos variables, se utilizó el coeficiente de relación de Pearson, en el que se observa que existe una correlación de 0.857, donde demuestra que existe una incidencia significativa entre el uso del internet y los estándares de calidad de aprendizaje en la población estudiada. Entonces, se afirma con un nivel de confianza del 95% que incidencia significativa entre ambas variables, por ende, el uso del internet mejora el aprendizaje de los estudiantes. |
description |
This research work was carried out with the objective of demonstrating how the use of the internet affects the quality standards of learning in the area of Natural Sciences of the students of the 5th year, Arenillas High School, Province of Oro-Ecuador. It is a descriptive level investigation and assumes the correlational design. The population and sample consisted of 92 members of the mentioned institution. Two instruments were applied: the survey technique and the instrument the structured questionnaire to measure the first variable; The other measuring instrument was an evaluation of the students to measure the quality standards of the area of natural sciences. To measure the correlation that exists between these two variables, the Pearson ratio coefficient was used, which shows that there is a correlation of 0.857, which shows that there is a significant incidence between the use of the internet and the quality standards of Learning in the studied population. Then, it is stated with a level of confidence of 95% that significant incidence between both variables, therefore, the use of the internet improves student learning. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/684 10.33554/riv.14.3.684 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/684 |
identifier_str_mv |
10.33554/riv.14.3.684 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/684/643 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/684/659 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Raymon L. Maldonado-Ramirez http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Raymon L. Maldonado-Ramirez http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 119-128 Investigación Valdizana; Vol 14 No 3 (2020); 119-128 Investigación Valdizana; v. 14 n. 3 (2020); 119-128 1995-445X 1994-1420 reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizán instacron:UNHEVAL |
reponame_str |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
collection |
Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701378682747092992 |
score |
13.971837 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).