Relation between the curricular execution and the teaching performance

Descripción del Articulo

The present research tried to demonstrate how the curricular execution is related to the teaching performance regarding the fulfillment of what is programmed in the respective university syllables and in the different thematic areas according to a schedule, methodology, materials and evaluation. The...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Garcia-Conislla, Maria V.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Repositorio:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/698
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/698
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:ejecución curricular
desempeño docente
id 1995-445X_39441b58741b7eb7fc7f60e792aa071c
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/698
network_acronym_str 1995-445X
repository_id_str .
network_name_str Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan
spelling Relation between the curricular execution and the teaching performanceRelación entre la ejecución curricular y el desempeño docenteGarcia-Conislla, Maria V.ejecución curriculardesempeño docenteThe present research tried to demonstrate how the curricular execution is related to the teaching performance regarding the fulfillment of what is programmed in the respective university syllables and in the different thematic areas according to a schedule, methodology, materials and evaluation. The methodology used is to basic type, non-experimental design of hypothesis contrast level, descriptive - correlational, because a relationship is established between the variables of Curriculum Execution and Teaching Performance, according to the perspective of the students of the Faculty of Education. The technique used was the survey. The sample consisted of 80 students; the sampling was carried out by random selection. The results were, p = 0.000. So there is enough statistical evidence to reject H0. Consequently, it was shown that there is a relationship between the variables and not random. Therefore, it is concluded that there is a significant relationship between curriculum execution and teaching performance, according to university vocational training students. (r = 0.895 and p = 0.000); it is important because the better the curriculum execution, the better the teaching performance.El presente trabajo de investigación pretendió demostrar como la Ejecución curricular se relaciona con el desempeño docente en cuanto al cumplimiento de lo programado en los respectivos sílabos universitarios y en las diversas áreas temáticas de acuerdo a un cronograma, metodología, materiales, evaluación. La metodología utilizada es de Tipo Básico, Diseño no experimental de Nivel de contraste de Hipótesis descriptiva - correlacional, porque se establece una relación entre las variables Ejecución curricular y Desempeño docente, según la perspectiva de los propios estudiantes de la Facultad de educación. La técnica empleada fue la encuesta. La muestra estuvo conformada por 80 estudiantes, el muestreo se efectuó por selección aleatoria. Los resultados fueron, p=0.000. Entonces, existe suficiente evidencia estadística para rechazar la H0. En consecuencia, se demostró que existe relación entre las variables y no al azar. Por lo tanto, se concluye que existe una relación significativa entre la Ejecución curricular y el Desempeño docente, según los estudiantes de formación profesional universitaria. (r=0,895 y p=0,000); es decir, a mejor Ejecución curricular mejor Desempeño docente.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2020-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/69810.33554/riv.14.2.698Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 2 (2020); 103-111Investigación Valdizana; Vol 14 No 2 (2020); 103-111Investigación Valdizana; v. 14 n. 2 (2020); 103-1111995-445X1994-1420reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizaninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/698/592http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/698/605Derechos de autor 2020 Maria V. Garcia-Conisllahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T15:25:20Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Relation between the curricular execution and the teaching performance
Relación entre la ejecución curricular y el desempeño docente
title Relation between the curricular execution and the teaching performance
spellingShingle Relation between the curricular execution and the teaching performance
Garcia-Conislla, Maria V.
ejecución curricular
desempeño docente
title_short Relation between the curricular execution and the teaching performance
title_full Relation between the curricular execution and the teaching performance
title_fullStr Relation between the curricular execution and the teaching performance
title_full_unstemmed Relation between the curricular execution and the teaching performance
title_sort Relation between the curricular execution and the teaching performance
dc.creator.none.fl_str_mv Garcia-Conislla, Maria V.
author Garcia-Conislla, Maria V.
author_facet Garcia-Conislla, Maria V.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv ejecución curricular
desempeño docente
topic ejecución curricular
desempeño docente
dc.description.none.fl_txt_mv The present research tried to demonstrate how the curricular execution is related to the teaching performance regarding the fulfillment of what is programmed in the respective university syllables and in the different thematic areas according to a schedule, methodology, materials and evaluation. The methodology used is to basic type, non-experimental design of hypothesis contrast level, descriptive - correlational, because a relationship is established between the variables of Curriculum Execution and Teaching Performance, according to the perspective of the students of the Faculty of Education. The technique used was the survey. The sample consisted of 80 students; the sampling was carried out by random selection. The results were, p = 0.000. So there is enough statistical evidence to reject H0. Consequently, it was shown that there is a relationship between the variables and not random. Therefore, it is concluded that there is a significant relationship between curriculum execution and teaching performance, according to university vocational training students. (r = 0.895 and p = 0.000); it is important because the better the curriculum execution, the better the teaching performance.
El presente trabajo de investigación pretendió demostrar como la Ejecución curricular se relaciona con el desempeño docente en cuanto al cumplimiento de lo programado en los respectivos sílabos universitarios y en las diversas áreas temáticas de acuerdo a un cronograma, metodología, materiales, evaluación. La metodología utilizada es de Tipo Básico, Diseño no experimental de Nivel de contraste de Hipótesis descriptiva - correlacional, porque se establece una relación entre las variables Ejecución curricular y Desempeño docente, según la perspectiva de los propios estudiantes de la Facultad de educación. La técnica empleada fue la encuesta. La muestra estuvo conformada por 80 estudiantes, el muestreo se efectuó por selección aleatoria. Los resultados fueron, p=0.000. Entonces, existe suficiente evidencia estadística para rechazar la H0. En consecuencia, se demostró que existe relación entre las variables y no al azar. Por lo tanto, se concluye que existe una relación significativa entre la Ejecución curricular y el Desempeño docente, según los estudiantes de formación profesional universitaria. (r=0,895 y p=0,000); es decir, a mejor Ejecución curricular mejor Desempeño docente.
description The present research tried to demonstrate how the curricular execution is related to the teaching performance regarding the fulfillment of what is programmed in the respective university syllables and in the different thematic areas according to a schedule, methodology, materials and evaluation. The methodology used is to basic type, non-experimental design of hypothesis contrast level, descriptive - correlational, because a relationship is established between the variables of Curriculum Execution and Teaching Performance, according to the perspective of the students of the Faculty of Education. The technique used was the survey. The sample consisted of 80 students; the sampling was carried out by random selection. The results were, p = 0.000. So there is enough statistical evidence to reject H0. Consequently, it was shown that there is a relationship between the variables and not random. Therefore, it is concluded that there is a significant relationship between curriculum execution and teaching performance, according to university vocational training students. (r = 0.895 and p = 0.000); it is important because the better the curriculum execution, the better the teaching performance.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-04-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/698
10.33554/riv.14.2.698
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/698
identifier_str_mv 10.33554/riv.14.2.698
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/698/592
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/698/605
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Maria V. Garcia-Conislla
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Maria V. Garcia-Conislla
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Valdizana; Vol. 14 Núm. 2 (2020); 103-111
Investigación Valdizana; Vol 14 No 2 (2020); 103-111
Investigación Valdizana; v. 14 n. 2 (2020); 103-111
1995-445X
1994-1420
reponame:Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instacron:UNHEVAL
reponame_str Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan
collection Revista UNHEVAL - Revista Investigación Valdizan
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701378682754433024
score 13.7211075
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).