La permanencia de la lengua quechua en Huaycán
Descripción del Articulo
The present article treats on the survey done in six educative institutions in the locality of Huaycan, on the knowledge and use of Quechua within a scholastic population of these six educative institutions in Huaycan in the district of Ate- Vitarte in the department of Lima. This study is framed in...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigaciones Sociales |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7177 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/7177 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Intercultural Education Multiculturalism Cultural Inclusion en Education Quechua in Public Schools in Lima Public School in Huaycan Ate- Vitarte. Educación interterculturalidad multiculturalidad inclusión cultural en la educación Quechua en las escuelas públicas de Lima Escuela pública en Huaycán Ate-Vitarte. |
Sumario: | The present article treats on the survey done in six educative institutions in the locality of Huaycan, on the knowledge and use of Quechua within a scholastic population of these six educative institutions in Huaycan in the district of Ate- Vitarte in the department of Lima. This study is framed in the development of the field work of the investigation on «Multiculturalism and education in Peru» that I come making for my studies from the doctorate in social sciences in the UNMSM. In this occasion I will display the data collected by the work of field. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).