La permanencia de la lengua quechua en Huaycán

Descripción del Articulo

The present article treats on the survey done in six educative institutions in the locality of Huaycan, on the knowledge and use of Quechua within a scholastic population of these six educative institutions in Huaycan in the district of Ate- Vitarte in the department of Lima. This study is framed in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Sara Lafosse, Mercedes Giesecke
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigaciones Sociales
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/7177
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/7177
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Intercultural Education
Multiculturalism
Cultural Inclusion en Education
Quechua in Public Schools in Lima
Public School in Huaycan
Ate- Vitarte.
Educación interterculturalidad
multiculturalidad
inclusión cultural en la educación
Quechua en las escuelas públicas de Lima
Escuela pública en Huaycán
Ate-Vitarte.
Descripción
Sumario:The present article treats on the survey done in six educative institutions in the locality of Huaycan, on the knowledge and use of Quechua within a scholastic population of these six educative institutions in Huaycan in the district of Ate- Vitarte in the department of Lima. This study is framed in the development of the field work of the investigation on «Multiculturalism and education in Peru» that I come making for my studies from the doctorate in social sciences in the UNMSM. In this occasion I will display the data collected by the work of field.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).