Reduce waiting times in a hospital emergency department using simulation
Descripción del Articulo
A discrete simulation model was developed for the obstetrics-gynecology emergency department of a regional public hospital. It was utilized the software Arena of Rockwell Automation to analyze the flow of patients, identify bottlenecks and propose improvements that reduce patient waiting times. The...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Industrial Data |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6170 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6170 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Simulation discrete event simulation waiting times. Simulación simulación de eventos discretos tiempos de espera. |
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Reduce waiting times in a hospital emergency department using simulationReducir tiempos de espera de pacientes en el departamento de emergencias de un hospital utilizando simulaciónMedina León, SilviaMedina Palomera, AmaliaGonzález Ángeles, ÁlvaroSimulationdiscrete event simulationwaiting times.Simulaciónsimulación de eventos discretostiempos de espera.A discrete simulation model was developed for the obstetrics-gynecology emergency department of a regional public hospital. It was utilized the software Arena of Rockwell Automation to analyze the flow of patients, identify bottlenecks and propose improvements that reduce patient waiting times. The simulation model included from the patient arrival at the information module until the patient leaves the recuperation area in emergency. Scenarios evaluation was utilized to determine improvement proposals giving as result a 76% reduction of total waiting times.Se desarrolló un modelo de simulación discreta del departamento de Obstetricia-Ginecología de emergencias de un hospital público de la región. Se utilizó el software Arena de Rockwell Automation para analizar el flujo de pacientes, identificar los cuellos de botella y proponer mejoras que reduzcan los tiempos de espera de los pacientes durante su estancia. El modelo de simulación cubrió desde la llegada del paciente al módulo de información hasta la salida del área de recuperación. Se utilizó la evaluación de escenarios para determinar las propuestas de mejora obteniéndose una reducción de un 76% en tiempos de espera totalFacultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2010-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/617010.15381/idata.v13i1.6170Industrial Data; Vol. 13 Núm. 1 (2010); 067-076Industrial Data; Vol 13 No 1 (2010); 067-0761810-99931560-9146reponame:Revista UNMSM - Industrial Datainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6170/5359Derechos de autor 2010 Silvia Medina León, Amalia Medina Palomera, Álvaro González Ángeleshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:25:44Zmail@mail.com - |
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A discrete simulation model was developed for the obstetrics-gynecology emergency department of a regional public hospital. It was utilized the software Arena of Rockwell Automation to analyze the flow of patients, identify bottlenecks and propose improvements that reduce patient waiting times. The simulation model included from the patient arrival at the information module until the patient leaves the recuperation area in emergency. Scenarios evaluation was utilized to determine improvement proposals giving as result a 76% reduction of total waiting times. Se desarrolló un modelo de simulación discreta del departamento de Obstetricia-Ginecología de emergencias de un hospital público de la región. Se utilizó el software Arena de Rockwell Automation para analizar el flujo de pacientes, identificar los cuellos de botella y proponer mejoras que reduzcan los tiempos de espera de los pacientes durante su estancia. El modelo de simulación cubrió desde la llegada del paciente al módulo de información hasta la salida del área de recuperación. Se utilizó la evaluación de escenarios para determinar las propuestas de mejora obteniéndose una reducción de un 76% en tiempos de espera total |
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A discrete simulation model was developed for the obstetrics-gynecology emergency department of a regional public hospital. It was utilized the software Arena of Rockwell Automation to analyze the flow of patients, identify bottlenecks and propose improvements that reduce patient waiting times. The simulation model included from the patient arrival at the information module until the patient leaves the recuperation area in emergency. Scenarios evaluation was utilized to determine improvement proposals giving as result a 76% reduction of total waiting times. |
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