Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students
Descripción del Articulo
The main purpose of this article is to understand the importance of Social Sciences as a base for an integral and transforming education in our society. First of all, we will provide a clear and relevant definition of Social Sciences; the basic principle of its unity is strengthened in the variety o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4144 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4144 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Social Sciences Education Relevant Meaningful Didactic National Curricula Design Ciencias Sociales Educación Pertinente Didáctica significativa Diseño Curricular Nacional |
id |
1728-5852_f2dcfe33d68c245dd2b0e1233dedb119 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4144 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative studentsLas Ciencias Sociales y su enseñanza: formemos estudiantes creativos, críticos y cooperativosOcaña Fernández, YolviSocial SciencesEducationRelevantMeaningful DidacticNational Curricula DesignCiencias SocialesEducaciónPertinenteDidáctica significativaDiseño Curricular NacionalThe main purpose of this article is to understand the importance of Social Sciences as a base for an integral and transforming education in our society. First of all, we will provide a clear and relevant definition of Social Sciences; the basic principle of its unity is strengthened in the variety of knowledge and scientific background. In the second part we mention the value of Social Sciences contribution to education, beginning with the concept; it is necessary to have a meaningful and transcendental didactic, if we want to fulfill the purposes of the National Curricula Design.El presente artículo tiene por finalidad dar a conocer la importancia de las Ciencias Sociales como eje de una educación integral y transformadora de nuestra sociedad. El punto de partida es dar un concepto claro y pertinente de las Ciencias Sociales, el principio básico de su unidad cimentada en la diversidad de conocimientos y su carácter científico. En la segunda parte, se valora el aporte de las Ciencias Sociales a la educación, partiendo de la idea de que es necesaria una didáctica significativa y trascendente si queremos que estas cumplan los propósitos que el Diseño Curricular Nacional exige de ella.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4144Investigación Educativa; Vol 13 No 24 (2009); 179-185Investigación Educativa; Vol. 13 Núm. 24 (2009); 179-1851728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4144/3304Derechos de autor 2014 Yolvi Ocaña Fernándezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students Las Ciencias Sociales y su enseñanza: formemos estudiantes creativos, críticos y cooperativos |
title |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students |
spellingShingle |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students Ocaña Fernández, Yolvi Social Sciences Education Relevant Meaningful Didactic National Curricula Design Ciencias Sociales Educación Pertinente Didáctica significativa Diseño Curricular Nacional |
title_short |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students |
title_full |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students |
title_fullStr |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students |
title_full_unstemmed |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students |
title_sort |
Teaching Social Sciences: forming creative, critical and coperative students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ocaña Fernández, Yolvi |
author |
Ocaña Fernández, Yolvi |
author_facet |
Ocaña Fernández, Yolvi |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Social Sciences Education Relevant Meaningful Didactic National Curricula Design Ciencias Sociales Educación Pertinente Didáctica significativa Diseño Curricular Nacional |
topic |
Social Sciences Education Relevant Meaningful Didactic National Curricula Design Ciencias Sociales Educación Pertinente Didáctica significativa Diseño Curricular Nacional |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The main purpose of this article is to understand the importance of Social Sciences as a base for an integral and transforming education in our society. First of all, we will provide a clear and relevant definition of Social Sciences; the basic principle of its unity is strengthened in the variety of knowledge and scientific background. In the second part we mention the value of Social Sciences contribution to education, beginning with the concept; it is necessary to have a meaningful and transcendental didactic, if we want to fulfill the purposes of the National Curricula Design. El presente artículo tiene por finalidad dar a conocer la importancia de las Ciencias Sociales como eje de una educación integral y transformadora de nuestra sociedad. El punto de partida es dar un concepto claro y pertinente de las Ciencias Sociales, el principio básico de su unidad cimentada en la diversidad de conocimientos y su carácter científico. En la segunda parte, se valora el aporte de las Ciencias Sociales a la educación, partiendo de la idea de que es necesaria una didáctica significativa y trascendente si queremos que estas cumplan los propósitos que el Diseño Curricular Nacional exige de ella. |
description |
The main purpose of this article is to understand the importance of Social Sciences as a base for an integral and transforming education in our society. First of all, we will provide a clear and relevant definition of Social Sciences; the basic principle of its unity is strengthened in the variety of knowledge and scientific background. In the second part we mention the value of Social Sciences contribution to education, beginning with the concept; it is necessary to have a meaningful and transcendental didactic, if we want to fulfill the purposes of the National Curricula Design. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4144 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4144 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4144/3304 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Yolvi Ocaña Fernández http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Yolvi Ocaña Fernández http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 13 No 24 (2009); 179-185 Investigación Educativa; Vol. 13 Núm. 24 (2009); 179-185 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386912792576000 |
score |
13.894945 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).