CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS
Descripción del Articulo
During 2011 it has investigated the application of teaching techniques and assessment in undergraduate and graduate courses. For 2012, we have completed the undergraduate info Base 2008 and incorporated information about the art of observation and analysis of Flanders (as amended), as well as interv...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/8195 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8195 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Assessement curriculum assessement curriculum teaching formation. Evaluación evaluación curricular currículo formación docente. |
| id |
1728-5852_e7a7c5eab99905a419b142e69fff90d2 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/8195 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOSAPORTES PARA EVALUAR EL CURRÍCULO EN LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOSDelgado Santa Gadea, KennethAssessementcurriculum assessementcurriculumteaching formation.Evaluaciónevaluación curricularcurrículoformación docente.During 2011 it has investigated the application of teaching techniques and assessment in undergraduate and graduate courses. For 2012, we have completed the undergraduate info Base 2008 and incorporated information about the art of observation and analysis of Flanders (as amended), as well as interviews with teachers of Didactic and Educational Evaluation. This was used as input to determine if there are important conditions to effect or sustantive innovations in design and curriculum development, especially in the case of undergraduate studies are already outdated, as they correspond to a proposal in 2003.Durante el año 2011 se ha investigado sobre la aplicación de las técnicas didácticas y de evaluación en las asignaturas de pregrado y posgrado. Para el año 2012 se ha completado la infomación de pregrado con los datos de la Base 2008 y hemos incorporado información sobre la técnica de observación y análisis de Flanders (versión modificada), además de entrevistas a profesores de Didáctica y Evaluación Educacional. Esto fue utilizado como insumo para averiguar la existencia de condiciones para efectuar innovaciones importantes o sustantivas en el diseño y desarrollo del currículo, especialmente en el caso de los estudios de pregrado que ya están desactualizados, pues corresponden al año 2003.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8195Investigación Educativa; Vol 17 No 31 (2013); 133 - 152Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 31 (2013); 133 - 1521728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8195/7147Derechos de autor 2014 Kenneth Delgado Santa Gadeahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:36:09Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS APORTES PARA EVALUAR EL CURRÍCULO EN LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS |
| title |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS |
| spellingShingle |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS Delgado Santa Gadea, Kenneth Assessement curriculum assessement curriculum teaching formation. Evaluación evaluación curricular currículo formación docente. |
| title_short |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS |
| title_full |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS |
| title_fullStr |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS |
| title_full_unstemmed |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS |
| title_sort |
CONTRIBUTIONS TO EVALUATE THE CURRICULUM IN THE FACULTY OF EDUCATION NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARCOS |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Delgado Santa Gadea, Kenneth |
| author |
Delgado Santa Gadea, Kenneth |
| author_facet |
Delgado Santa Gadea, Kenneth |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Assessement curriculum assessement curriculum teaching formation. Evaluación evaluación curricular currículo formación docente. |
| topic |
Assessement curriculum assessement curriculum teaching formation. Evaluación evaluación curricular currículo formación docente. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
During 2011 it has investigated the application of teaching techniques and assessment in undergraduate and graduate courses. For 2012, we have completed the undergraduate info Base 2008 and incorporated information about the art of observation and analysis of Flanders (as amended), as well as interviews with teachers of Didactic and Educational Evaluation. This was used as input to determine if there are important conditions to effect or sustantive innovations in design and curriculum development, especially in the case of undergraduate studies are already outdated, as they correspond to a proposal in 2003. Durante el año 2011 se ha investigado sobre la aplicación de las técnicas didácticas y de evaluación en las asignaturas de pregrado y posgrado. Para el año 2012 se ha completado la infomación de pregrado con los datos de la Base 2008 y hemos incorporado información sobre la técnica de observación y análisis de Flanders (versión modificada), además de entrevistas a profesores de Didáctica y Evaluación Educacional. Esto fue utilizado como insumo para averiguar la existencia de condiciones para efectuar innovaciones importantes o sustantivas en el diseño y desarrollo del currículo, especialmente en el caso de los estudios de pregrado que ya están desactualizados, pues corresponden al año 2003. |
| description |
During 2011 it has investigated the application of teaching techniques and assessment in undergraduate and graduate courses. For 2012, we have completed the undergraduate info Base 2008 and incorporated information about the art of observation and analysis of Flanders (as amended), as well as interviews with teachers of Didactic and Educational Evaluation. This was used as input to determine if there are important conditions to effect or sustantive innovations in design and curriculum development, especially in the case of undergraduate studies are already outdated, as they correspond to a proposal in 2003. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8195 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8195 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8195/7147 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Kenneth Delgado Santa Gadea http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Kenneth Delgado Santa Gadea http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 17 No 31 (2013); 133 - 152 Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 31 (2013); 133 - 152 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386914524823552 |
| score |
13.945474 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).