ONE HUNDRED YEARS FROM ENCINAS’ INITIATION
Descripción del Articulo
In the 20th century there were several innovations in education. The New School had several proposals: create in the child an interest for learning, personalize the education depending on the needs of the student, preservation of freedom, stimulate intellectual interests, affective and moral needs....
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3626 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3626 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Innovation education New School personalized education needs of the student interests of the student teacher as a leader Innovación Educación Escuela Nueva Educación Personalizada Necesidades del Alumno Intereses del Alumno Maestro como Lider |
Sumario: | In the 20th century there were several innovations in education. The New School had several proposals: create in the child an interest for learning, personalize the education depending on the needs of the student, preservation of freedom, stimulate intellectual interests, affective and moral needs. In Peru, Encinas, a key figure in education, develops admirably these ideas. These are Encinas proposals: learning must be pertinent and useful, the teacher has to assure a meaningful learning, maturation stages have to be taken into account, the teacher must be a leader capable of orienting others |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).