THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
Descripción del Articulo
The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities.
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3837 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | University higher education access study models. Universidad Ingreso Educación superior Estudios Modelos. |
id |
1728-5852_ae6c1c123fba331a9eeb4fd22f6df63c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/3837 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITYLA PROBLEMÁTICA DEL ACCESO A LA EDUCACIÓN SUPERIOR A LA REALIDAD CUBANAHaramboure Gómez, RaisaUniversityhigher educationaccessstudymodels.UniversidadIngresoEducación superiorEstudiosModelos.The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities.El siguiente trabajo resume la experiencia de más de 20 años dirigiendo el Ingreso en la Educación Superior en Cuba, partiendo de las experiencias internacionales más positivas. En ese caso se analizan las principales funciones, modelos y otros aspectos importantes que rigen el acceso a las Universidades.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837Investigación Educativa; Vol 10 No 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 144Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 1441728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837/3071Derechos de autor 2014 Raisa Haramboure Gómezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY LA PROBLEMÁTICA DEL ACCESO A LA EDUCACIÓN SUPERIOR A LA REALIDAD CUBANA |
title |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY |
spellingShingle |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY Haramboure Gómez, Raisa University higher education access study models. Universidad Ingreso Educación superior Estudios Modelos. |
title_short |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY |
title_full |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY |
title_fullStr |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY |
title_full_unstemmed |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY |
title_sort |
THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Haramboure Gómez, Raisa |
author |
Haramboure Gómez, Raisa |
author_facet |
Haramboure Gómez, Raisa |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
University higher education access study models. Universidad Ingreso Educación superior Estudios Modelos. |
topic |
University higher education access study models. Universidad Ingreso Educación superior Estudios Modelos. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities. El siguiente trabajo resume la experiencia de más de 20 años dirigiendo el Ingreso en la Educación Superior en Cuba, partiendo de las experiencias internacionales más positivas. En ese caso se analizan las principales funciones, modelos y otros aspectos importantes que rigen el acceso a las Universidades. |
description |
The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837/3071 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Raisa Haramboure Gómez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Raisa Haramboure Gómez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 10 No 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 144 Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 144 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386912742244352 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).