THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY

Descripción del Articulo

The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities.
Detalles Bibliográficos
Autor: Haramboure Gómez, Raisa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/3837
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:University
higher education
access
study
models.
Universidad
Ingreso
Educación superior
Estudios
Modelos.
id 1728-5852_ae6c1c123fba331a9eeb4fd22f6df63c
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/3837
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITYLA PROBLEMÁTICA DEL ACCESO A LA EDUCACIÓN SUPERIOR A LA REALIDAD CUBANAHaramboure Gómez, RaisaUniversityhigher educationaccessstudymodels.UniversidadIngresoEducación superiorEstudiosModelos.The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities.El siguiente trabajo resume la experiencia de más de 20 años dirigiendo el Ingreso en la Educación Superior en Cuba, partiendo de las experiencias internacionales más positivas. En ese caso se analizan las principales funciones, modelos y otros aspectos importantes que rigen el acceso a las Universidades.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837Investigación Educativa; Vol 10 No 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 144Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 1441728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837/3071Derechos de autor 2014 Raisa Haramboure Gómezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
LA PROBLEMÁTICA DEL ACCESO A LA EDUCACIÓN SUPERIOR A LA REALIDAD CUBANA
title THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
spellingShingle THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
Haramboure Gómez, Raisa
University
higher education
access
study
models.
Universidad
Ingreso
Educación superior
Estudios
Modelos.
title_short THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
title_full THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
title_fullStr THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
title_full_unstemmed THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
title_sort THE PROBLEMATIC OF ACCESS TO SUPERIOR EDUCATION. AN APPROACH TO THE CUBAN REALITY
dc.creator.none.fl_str_mv Haramboure Gómez, Raisa
author Haramboure Gómez, Raisa
author_facet Haramboure Gómez, Raisa
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv University
higher education
access
study
models.
Universidad
Ingreso
Educación superior
Estudios
Modelos.
topic University
higher education
access
study
models.
Universidad
Ingreso
Educación superior
Estudios
Modelos.
dc.description.none.fl_txt_mv The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities.
El siguiente trabajo resume la experiencia de más de 20 años dirigiendo el Ingreso en la Educación Superior en Cuba, partiendo de las experiencias internacionales más positivas. En ese caso se analizan las principales funciones, modelos y otros aspectos importantes que rigen el acceso a las Universidades.
description The following article involves more than 20 years experience in the direction of accessing the Higher Education in Cuba, based on the most outstanding international cases. We analyse the main functions, models and many other important topics that rule the access to universities.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3837/3071
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Raisa Haramboure Gómez
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Raisa Haramboure Gómez
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 10 No 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 144
Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 135 - 144
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386912742244352
score 13.958958
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).