THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM)
Descripción del Articulo
The project titled: The Professional Profile of Education UNMSM, propose a study of the professional academic profile in the specialities: Mathematics and Physics, Language and Literature; History and Geography, Biology and Chemistry; English; Philosophy; Social sciences, in secondary education. The...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3805 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3805 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Professional profile curriculum education professional quality. Profesional currículo educación calidad profesional. |
id |
1728-5852_8d36337250ad78898994dcd80fcd7c50 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/3805 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM)EL PERFIL PROFESIONAL EN EDUCACIÓN UNMSMNúñez Flores, María IsabelProfessional profilecurriculumeducationprofessional quality.Profesionalcurrículoeducacióncalidad profesional.The project titled: The Professional Profile of Education UNMSM, propose a study of the professional academic profile in the specialities: Mathematics and Physics, Language and Literature; History and Geography, Biology and Chemistry; English; Philosophy; Social sciences, in secondary education. The study of curriculum and its effects in the professional profile, imply to establish a relation with the scientific and philosophical conception of education, towards the professional profile. From this theoretical foundation and curricular doctrine, it is inferred the curriculum coher the student, take form in the graduate student as a product of proffessional quality and efficiency. In such way we formulat the following problem: What effects are produced by the Education curriculum in the professional academic profile of students of the Faculty of Education of the UNMSM?El proyecto titulado: El Perfil Profesional en Educación UNMSM, se propone hacer un estudio del perfil académico profesional de las especialidades de: Matemáticas y Física, Lengua y Literatura; Historia y Geografía, Biología y Química; Inglés; Filosofía; Tutoría y Ciencias Sociales, de la especialidad de secundaria. El estudio del currículum y sus efectos en el perfil profesional, implica establecer una relación con la concepción científica y filosófica de la educación, que oriente el perfil profesional. De este fundamento teórico y de la doctrina curricular, se infiere la coherencia del currículum y el perfil profesional. En tanto el perfil se determina en un conjunto de capacidades, habilidades, destrezas, actitudes y valores; rasgos y características formados o adquiridos por el estudiante, que se logran concretar en el egresado como producto y previsión de eficiencia y calidad profesional. En este sentido, planteamos el siguiente problema: ¿Qué efectos produce el currículo de Educación en el perfil académico profesional del estudiante de la Facultad de Educación de la UNMSM?Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3805Investigación Educativa; Vol 10 No 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 69 - 90Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 69 - 901728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3805/3057Derechos de autor 2014 María Isabel Núñez Floreshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:26Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) EL PERFIL PROFESIONAL EN EDUCACIÓN UNMSM |
title |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) |
spellingShingle |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) Núñez Flores, María Isabel Professional profile curriculum education professional quality. Profesional currículo educación calidad profesional. |
title_short |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) |
title_full |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) |
title_fullStr |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) |
title_full_unstemmed |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) |
title_sort |
THE PROFESSIONAL PROFILE OF THE FACULTY OF EDUCATION, AT THE UNIVERSIDAD NACIONAL MAYOR DE SAN MARCOS (UNMSM) |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Núñez Flores, María Isabel |
author |
Núñez Flores, María Isabel |
author_facet |
Núñez Flores, María Isabel |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Professional profile curriculum education professional quality. Profesional currículo educación calidad profesional. |
topic |
Professional profile curriculum education professional quality. Profesional currículo educación calidad profesional. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
The project titled: The Professional Profile of Education UNMSM, propose a study of the professional academic profile in the specialities: Mathematics and Physics, Language and Literature; History and Geography, Biology and Chemistry; English; Philosophy; Social sciences, in secondary education. The study of curriculum and its effects in the professional profile, imply to establish a relation with the scientific and philosophical conception of education, towards the professional profile. From this theoretical foundation and curricular doctrine, it is inferred the curriculum coher the student, take form in the graduate student as a product of proffessional quality and efficiency. In such way we formulat the following problem: What effects are produced by the Education curriculum in the professional academic profile of students of the Faculty of Education of the UNMSM? El proyecto titulado: El Perfil Profesional en Educación UNMSM, se propone hacer un estudio del perfil académico profesional de las especialidades de: Matemáticas y Física, Lengua y Literatura; Historia y Geografía, Biología y Química; Inglés; Filosofía; Tutoría y Ciencias Sociales, de la especialidad de secundaria. El estudio del currículum y sus efectos en el perfil profesional, implica establecer una relación con la concepción científica y filosófica de la educación, que oriente el perfil profesional. De este fundamento teórico y de la doctrina curricular, se infiere la coherencia del currículum y el perfil profesional. En tanto el perfil se determina en un conjunto de capacidades, habilidades, destrezas, actitudes y valores; rasgos y características formados o adquiridos por el estudiante, que se logran concretar en el egresado como producto y previsión de eficiencia y calidad profesional. En este sentido, planteamos el siguiente problema: ¿Qué efectos produce el currículo de Educación en el perfil académico profesional del estudiante de la Facultad de Educación de la UNMSM? |
description |
The project titled: The Professional Profile of Education UNMSM, propose a study of the professional academic profile in the specialities: Mathematics and Physics, Language and Literature; History and Geography, Biology and Chemistry; English; Philosophy; Social sciences, in secondary education. The study of curriculum and its effects in the professional profile, imply to establish a relation with the scientific and philosophical conception of education, towards the professional profile. From this theoretical foundation and curricular doctrine, it is inferred the curriculum coher the student, take form in the graduate student as a product of proffessional quality and efficiency. In such way we formulat the following problem: What effects are produced by the Education curriculum in the professional academic profile of students of the Faculty of Education of the UNMSM? |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3805 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3805 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3805/3057 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 María Isabel Núñez Flores http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 María Isabel Núñez Flores http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 10 No 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 69 - 90 Investigación Educativa; Vol. 10 Núm. 18 (2006): La Investigación Educacional Universitaria; 69 - 90 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386912731758592 |
score |
13.919782 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).