CHALLENGES OF TEACHER'S ACTIVITY IN TECHNOLOGICAL CREATION DYNAMICS
Descripción del Articulo
This article discusses the new challenges for the teacher and the pedagogical activity in the globalization context, with a special focus on technological expansion, informatics and digital era. In the first section the global positioning of the knowledge society is analyzed. Then, we focus on the i...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4779 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4779 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Quality education knowledge society globalization teaching-learning process teacher challenges. Educación de calidad sociedad del conocimiento globalización proceso de enseñanza-aprendizaje desafíos del docente. |
| Sumario: | This article discusses the new challenges for the teacher and the pedagogical activity in the globalization context, with a special focus on technological expansion, informatics and digital era. In the first section the global positioning of the knowledge society is analyzed. Then, we focus on the importance of technology products and tools necessary for an adequate and effective teaching-learning process in the classroom. Also, there will be a detailed analysis on the characteristics of current technology creation, with a special focus on the teacher and the students creative performance. Finally, we discuss seven challenges for the teacher of the new century with the intention of enabling an effective impact on the educational process in the dynamics of the global village. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).