TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE
Descripción del Articulo
Peruvian teachers’ situation in state schools is defined by the magisterial nihilism that is mining the spirit and sense of the educational activity protagonists. Meanwhile, in pedagogy, do we have great and new questions? Great and relevant goals and purposes? Everything has already been said in pe...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/8198 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8198 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | National teaching magisterial nihilism macro determinist explanation vocation educative attitude search for professional self-realization. Magisterio nacional nihilismo magisterial explicación macro determinista vocación actitud educadora búsqueda de autorrealización profesional. |
| id |
1728-5852_41fcad40b89a4074402bfa333f69238b |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/8198 |
| network_acronym_str |
1728-5852 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| spelling |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHEPEDAGOGÍA DEL ETERNO RETORNO: UNA VISIÓN PEDAGÓGICA BASADA EN LA FILOSOFÍA DE FRIEDRICH NIETZSCHEToledo Gutiérrez, CarlosNational teachingmagisterial nihilismmacro determinist explanationvocationeducative attitudesearch for professional self-realization.Magisterio nacionalnihilismo magisterialexplicación macro deterministavocaciónactitud educadorabúsqueda de autorrealización profesional.Peruvian teachers’ situation in state schools is defined by the magisterial nihilism that is mining the spirit and sense of the educational activity protagonists. Meanwhile, in pedagogy, do we have great and new questions? Great and relevant goals and purposes? Everything has already been said in pedagogy? Bioeducation, that is to say, education at the service of a life concept, a concept based in a saying yes to life, yes to our educational reality, to practice the Never-ending return, to build an attitude of educator, of persons former. Training in curriculum, lead by Education Ministry, is qualified as compulsive, the “new faith”. Are we before a slow process of extinction or decomposition of Peruvian teachers and state educational institutions, under the details of the magisterial nihilism illness?La situación del magisterio nacional en las instituciones educativas públicas se define por el nihilismo magisterial que viene minando el ánimo y sentido de los protagonistas de la actividad educativa. Mientras, en pedagogía, ¿tenemos grandes y nuevas interrogantes?, ¿grandes y pertinentes metas y fines?, ¿se ha dicho ya todo en pedagogía? La bioeducación, es decir, la educación al servicio de un concepto de vida, concepto que se basa en un decir sí a la vida, sí a nuestra realidad educativa, practicar el “Eterno retorno”, construir una actitud de educador, de formador de personas. Se califica de compulsiva la capacitación en currículo, liderada por el Ministerio de Educación, “la nueva fe”. ¿Estamos ante los pormenores de un proceso lento de extinción o descomposición del profesorado peruano e instituciones educativas estatales, bajo la enfermedad del nihilismo magisterial?Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8198Investigación Educativa; Vol 17 No 31 (2013); 191 - 200Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 31 (2013); 191 - 2001728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8198/7150Derechos de autor 2014 Carlos Toledo Gutiérrezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:36:09Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE PEDAGOGÍA DEL ETERNO RETORNO: UNA VISIÓN PEDAGÓGICA BASADA EN LA FILOSOFÍA DE FRIEDRICH NIETZSCHE |
| title |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE |
| spellingShingle |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE Toledo Gutiérrez, Carlos National teaching magisterial nihilism macro determinist explanation vocation educative attitude search for professional self-realization. Magisterio nacional nihilismo magisterial explicación macro determinista vocación actitud educadora búsqueda de autorrealización profesional. |
| title_short |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE |
| title_full |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE |
| title_fullStr |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE |
| title_full_unstemmed |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE |
| title_sort |
TEACHING OF ETERNAL RETURN: A VISION BASED TEACHING PHILOSOPHY OF FRIEDRICH NIETZSCHE |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Toledo Gutiérrez, Carlos |
| author |
Toledo Gutiérrez, Carlos |
| author_facet |
Toledo Gutiérrez, Carlos |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
National teaching magisterial nihilism macro determinist explanation vocation educative attitude search for professional self-realization. Magisterio nacional nihilismo magisterial explicación macro determinista vocación actitud educadora búsqueda de autorrealización profesional. |
| topic |
National teaching magisterial nihilism macro determinist explanation vocation educative attitude search for professional self-realization. Magisterio nacional nihilismo magisterial explicación macro determinista vocación actitud educadora búsqueda de autorrealización profesional. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
Peruvian teachers’ situation in state schools is defined by the magisterial nihilism that is mining the spirit and sense of the educational activity protagonists. Meanwhile, in pedagogy, do we have great and new questions? Great and relevant goals and purposes? Everything has already been said in pedagogy? Bioeducation, that is to say, education at the service of a life concept, a concept based in a saying yes to life, yes to our educational reality, to practice the Never-ending return, to build an attitude of educator, of persons former. Training in curriculum, lead by Education Ministry, is qualified as compulsive, the “new faith”. Are we before a slow process of extinction or decomposition of Peruvian teachers and state educational institutions, under the details of the magisterial nihilism illness? La situación del magisterio nacional en las instituciones educativas públicas se define por el nihilismo magisterial que viene minando el ánimo y sentido de los protagonistas de la actividad educativa. Mientras, en pedagogía, ¿tenemos grandes y nuevas interrogantes?, ¿grandes y pertinentes metas y fines?, ¿se ha dicho ya todo en pedagogía? La bioeducación, es decir, la educación al servicio de un concepto de vida, concepto que se basa en un decir sí a la vida, sí a nuestra realidad educativa, practicar el “Eterno retorno”, construir una actitud de educador, de formador de personas. Se califica de compulsiva la capacitación en currículo, liderada por el Ministerio de Educación, “la nueva fe”. ¿Estamos ante los pormenores de un proceso lento de extinción o descomposición del profesorado peruano e instituciones educativas estatales, bajo la enfermedad del nihilismo magisterial? |
| description |
Peruvian teachers’ situation in state schools is defined by the magisterial nihilism that is mining the spirit and sense of the educational activity protagonists. Meanwhile, in pedagogy, do we have great and new questions? Great and relevant goals and purposes? Everything has already been said in pedagogy? Bioeducation, that is to say, education at the service of a life concept, a concept based in a saying yes to life, yes to our educational reality, to practice the Never-ending return, to build an attitude of educator, of persons former. Training in curriculum, lead by Education Ministry, is qualified as compulsive, the “new faith”. Are we before a slow process of extinction or decomposition of Peruvian teachers and state educational institutions, under the details of the magisterial nihilism illness? |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8198 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8198 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/8198/7150 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Toledo Gutiérrez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Toledo Gutiérrez http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 17 No 31 (2013); 191 - 200 Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 31 (2013); 191 - 200 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1701386914532163584 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).