A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS

Descripción del Articulo

In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodríguez del Solar, Natalia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6823
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Innovations
Higher education
Curricula
Andragology
Gerontology.
Innovaciones
Educación Superior
Planes Curriculares
Andragogía
Gerontogogía.
Descripción
Sumario:In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).