A NEED FOR ADULT AND GERONTOLOGICAL EDUCATION IN THE PREPARATION OF PERUVIAN TEACHERS
Descripción del Articulo
In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6823 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6823 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Innovations Higher education Curricula Andragology Gerontology. Innovaciones Educación Superior Planes Curriculares Andragogía Gerontogogía. |
Sumario: | In order to educate outstanding future educators for the country, we have incorporated innovations to our curricular plans stemming from the sciences of Andragology (educating adults) and Gerontology (educating mature adults). At present, Peruvian universities focus on preparing specialized teachers for elementary (children) and high school (adolescents) levels. However, there is a lack of preparing teachers to educate adults and mature adults. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).