Teacher training at the university

Descripción del Articulo

This article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Barriga Hernández, Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Investigación Educativa
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/5403
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Professional academic training
Formación académico profesional
id 1728-5852_2b954880cf9224c4facbd9cdfa4e23e1
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/5403
network_acronym_str 1728-5852
repository_id_str .
network_name_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
spelling Teacher training at the universityLa formación docente en la universidadBarriga Hernández, CarlosProfessional academic trainingFormación académico profesionalThis article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a specific character compared to other high education centers. This first table of ideas is completed pointing to the three main objectives of the university. On this ideological basis is conducted an analysis of the professional academic training, showing their guidelines and levels, content areas of university education as well as defining what is a profession epistemologically and its implications for education and pedagogy.El presente artículo es el primero de una serie de cuatro que el autor está preparando. Trata el tema de la formación académico profesional en el nivel universitario. Parte formulando una concepción de la Universidad sustentada en tres principios básicos: autonomía, democracia y meritocracia. Esto le confiere a la formación universitaria un carácter específico frente a otros centros de formación superior. Se completa este primer cuadro de ideas señalando los tres grandes objetivos de la Universidad. Sobre esta base ideológica se lleva a cabo un análisis de la formación académico profesional, precisando sus líneas y niveles, las áreas de contenidos de la formación universitaria, definiendo lo que es epistemológicamente una profesión y sus implicaciones para la educación y la pedagogía.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403Investigación Educativa; Vol 15 No 28 (2011); 129-138Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 28 (2011); 129-1381728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403/4639Derechos de autor 2014 Carlos Barriga Hernándezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Teacher training at the university
La formación docente en la universidad
title Teacher training at the university
spellingShingle Teacher training at the university
Barriga Hernández, Carlos
Professional academic training
Formación académico profesional
title_short Teacher training at the university
title_full Teacher training at the university
title_fullStr Teacher training at the university
title_full_unstemmed Teacher training at the university
title_sort Teacher training at the university
dc.creator.none.fl_str_mv Barriga Hernández, Carlos
author Barriga Hernández, Carlos
author_facet Barriga Hernández, Carlos
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Professional academic training
Formación académico profesional
topic Professional academic training
Formación académico profesional
dc.description.none.fl_txt_mv This article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a specific character compared to other high education centers. This first table of ideas is completed pointing to the three main objectives of the university. On this ideological basis is conducted an analysis of the professional academic training, showing their guidelines and levels, content areas of university education as well as defining what is a profession epistemologically and its implications for education and pedagogy.
El presente artículo es el primero de una serie de cuatro que el autor está preparando. Trata el tema de la formación académico profesional en el nivel universitario. Parte formulando una concepción de la Universidad sustentada en tres principios básicos: autonomía, democracia y meritocracia. Esto le confiere a la formación universitaria un carácter específico frente a otros centros de formación superior. Se completa este primer cuadro de ideas señalando los tres grandes objetivos de la Universidad. Sobre esta base ideológica se lleva a cabo un análisis de la formación académico profesional, precisando sus líneas y niveles, las áreas de contenidos de la formación universitaria, definiendo lo que es epistemológicamente una profesión y sus implicaciones para la educación y la pedagogía.
description This article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a specific character compared to other high education centers. This first table of ideas is completed pointing to the three main objectives of the university. On this ideological basis is conducted an analysis of the professional academic training, showing their guidelines and levels, content areas of university education as well as defining what is a profession epistemologically and its implications for education and pedagogy.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403/4639
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Carlos Barriga Hernández
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Carlos Barriga Hernández
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Educativa; Vol 15 No 28 (2011); 129-138
Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 28 (2011); 129-138
1728-5852
reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
reponame_str Revista UNMSM - Investigación Educativa
collection Revista UNMSM - Investigación Educativa
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1701386913413332992
score 13.958958
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).