Teacher training at the university
Descripción del Articulo
This article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5403 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Professional academic training Formación académico profesional |
id |
1728-5852_2b954880cf9224c4facbd9cdfa4e23e1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5403 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
Teacher training at the universityLa formación docente en la universidadBarriga Hernández, CarlosProfessional academic trainingFormación académico profesionalThis article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a specific character compared to other high education centers. This first table of ideas is completed pointing to the three main objectives of the university. On this ideological basis is conducted an analysis of the professional academic training, showing their guidelines and levels, content areas of university education as well as defining what is a profession epistemologically and its implications for education and pedagogy.El presente artículo es el primero de una serie de cuatro que el autor está preparando. Trata el tema de la formación académico profesional en el nivel universitario. Parte formulando una concepción de la Universidad sustentada en tres principios básicos: autonomía, democracia y meritocracia. Esto le confiere a la formación universitaria un carácter específico frente a otros centros de formación superior. Se completa este primer cuadro de ideas señalando los tres grandes objetivos de la Universidad. Sobre esta base ideológica se lleva a cabo un análisis de la formación académico profesional, precisando sus líneas y niveles, las áreas de contenidos de la formación universitaria, definiendo lo que es epistemológicamente una profesión y sus implicaciones para la educación y la pedagogía.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403Investigación Educativa; Vol 15 No 28 (2011); 129-138Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 28 (2011); 129-1381728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403/4639Derechos de autor 2014 Carlos Barriga Hernándezhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher training at the university La formación docente en la universidad |
title |
Teacher training at the university |
spellingShingle |
Teacher training at the university Barriga Hernández, Carlos Professional academic training Formación académico profesional |
title_short |
Teacher training at the university |
title_full |
Teacher training at the university |
title_fullStr |
Teacher training at the university |
title_full_unstemmed |
Teacher training at the university |
title_sort |
Teacher training at the university |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Barriga Hernández, Carlos |
author |
Barriga Hernández, Carlos |
author_facet |
Barriga Hernández, Carlos |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Professional academic training Formación académico profesional |
topic |
Professional academic training Formación académico profesional |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a specific character compared to other high education centers. This first table of ideas is completed pointing to the three main objectives of the university. On this ideological basis is conducted an analysis of the professional academic training, showing their guidelines and levels, content areas of university education as well as defining what is a profession epistemologically and its implications for education and pedagogy. El presente artículo es el primero de una serie de cuatro que el autor está preparando. Trata el tema de la formación académico profesional en el nivel universitario. Parte formulando una concepción de la Universidad sustentada en tres principios básicos: autonomía, democracia y meritocracia. Esto le confiere a la formación universitaria un carácter específico frente a otros centros de formación superior. Se completa este primer cuadro de ideas señalando los tres grandes objetivos de la Universidad. Sobre esta base ideológica se lleva a cabo un análisis de la formación académico profesional, precisando sus líneas y niveles, las áreas de contenidos de la formación universitaria, definiendo lo que es epistemológicamente una profesión y sus implicaciones para la educación y la pedagogía. |
description |
This article is the first in a series the author is preparing. It addresses the issue of professional academic training at university level. In part it formulates a conception of the university based on three basic principles: autonomy, democracy and meritocracy. This gives to university training a specific character compared to other high education centers. This first table of ideas is completed pointing to the three main objectives of the university. On this ideological basis is conducted an analysis of the professional academic training, showing their guidelines and levels, content areas of university education as well as defining what is a profession epistemologically and its implications for education and pedagogy. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5403/4639 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Barriga Hernández http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Carlos Barriga Hernández http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 15 No 28 (2011); 129-138 Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 28 (2011); 129-138 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386913413332992 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).