Model to evaluate teachers performance in university teaching functions
Descripción del Articulo
The goal of this investigation is to develop a model forthe evaluation for performance evaluation in the teachingfunction. The research consisted in characterizing anevaluation model, as well as the construction and designof four scales focused in students, immediate authorities,colleagues and teach...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/3867 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/3867 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Scales evaluation teacher performance university teaching escalas evaluación desempeño docente docencia universitaria |
Sumario: | The goal of this investigation is to develop a model forthe evaluation for performance evaluation in the teachingfunction. The research consisted in characterizing anevaluation model, as well as the construction and designof four scales focused in students, immediate authorities,colleagues and teachers. A pilot study was applied using apopulation census conformed by the active professors andtheir attending students at the moment of the application.The scales were put under validation of content byjudgment of experts. The collected data was analyzedusing Factorial Analysis and Discriminant Validity to provethe validity; also, the Alpha of Cronbach was used for itsreliability for obtaining definitive instruments. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).