“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”.
Descripción del Articulo
We face a new world society :civilization of knowledge and technology, simbolic culture, free time increment, increase of scholarization, multiculturalization, and apparently, the absence of values that present a body blow to the human being in all his dimensions: afective, ethical social, esthetic...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/7271 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7271 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Values cornerstones of Education. Valores pilares fundamentales de la Educación. |
id |
1728-5852_1174522b0fd01c58185ad8959300356f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/7271 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”."VALORES, PILARES FUNDAMENTALES DE LA EDUCACION PERUANA PARA CREAR UN PAIS DEL PRIMER MUNDO”.Rodriguez Del Solar, NataliaValuescornerstones of Education.Valorespilares fundamentales de la Educación.We face a new world society :civilization of knowledge and technology, simbolic culture, free time increment, increase of scholarization, multiculturalization, and apparently, the absence of values that present a body blow to the human being in all his dimensions: afective, ethical social, esthetic and phisical. In the face of great challenges, we must improve our National Development Plan with the use of Educational Planification in order to enhance our Educational System. It engages the mother before giving birth, education of the baby, the child, the adolescent, the adult and the third age, having as the ultimate common denominator: Fundamental Values.Nos encontramos frente a los escenarios de la sociedad contemporánea: la civilización de la máquina, la cultura simbólica, el aumento del tiempo libre, la explosión de la escolarización, la irrupción de la multiculturalidad y la ausencia de valores que repercuten en las vertientes multidimensionales de la persona tales como la afectiva, ético-social, estética y física. Frente a estos retos educativos requerimos recurrir a la Planificación Educativa como la socia principal para elaborar el Plan Nacional de Desarrollo que necesitamos, fortalecer el Sistema Educativo que comprenda desde la madre gestante, la educación del púber, el niño, el adolescente, adulto yFacultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7271Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 11 - 20Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 11 - 201728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7271/6388Derechos de autor 2014 Natalia Rodriguez Del Solarhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:55Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. "VALORES, PILARES FUNDAMENTALES DE LA EDUCACION PERUANA PARA CREAR UN PAIS DEL PRIMER MUNDO”. |
title |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. |
spellingShingle |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. Rodriguez Del Solar, Natalia Values cornerstones of Education. Valores pilares fundamentales de la Educación. |
title_short |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. |
title_full |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. |
title_fullStr |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. |
title_full_unstemmed |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. |
title_sort |
“VALUES, PERUVIAN EDUCATION FUNDAMENTAL PILLARS FOR THE CREATION OF A FIRST WORLD NATION ”. |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodriguez Del Solar, Natalia |
author |
Rodriguez Del Solar, Natalia |
author_facet |
Rodriguez Del Solar, Natalia |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Values cornerstones of Education. Valores pilares fundamentales de la Educación. |
topic |
Values cornerstones of Education. Valores pilares fundamentales de la Educación. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
We face a new world society :civilization of knowledge and technology, simbolic culture, free time increment, increase of scholarization, multiculturalization, and apparently, the absence of values that present a body blow to the human being in all his dimensions: afective, ethical social, esthetic and phisical. In the face of great challenges, we must improve our National Development Plan with the use of Educational Planification in order to enhance our Educational System. It engages the mother before giving birth, education of the baby, the child, the adolescent, the adult and the third age, having as the ultimate common denominator: Fundamental Values. Nos encontramos frente a los escenarios de la sociedad contemporánea: la civilización de la máquina, la cultura simbólica, el aumento del tiempo libre, la explosión de la escolarización, la irrupción de la multiculturalidad y la ausencia de valores que repercuten en las vertientes multidimensionales de la persona tales como la afectiva, ético-social, estética y física. Frente a estos retos educativos requerimos recurrir a la Planificación Educativa como la socia principal para elaborar el Plan Nacional de Desarrollo que necesitamos, fortalecer el Sistema Educativo que comprenda desde la madre gestante, la educación del púber, el niño, el adolescente, adulto y |
description |
We face a new world society :civilization of knowledge and technology, simbolic culture, free time increment, increase of scholarization, multiculturalization, and apparently, the absence of values that present a body blow to the human being in all his dimensions: afective, ethical social, esthetic and phisical. In the face of great challenges, we must improve our National Development Plan with the use of Educational Planification in order to enhance our Educational System. It engages the mother before giving birth, education of the baby, the child, the adolescent, the adult and the third age, having as the ultimate common denominator: Fundamental Values. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7271 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7271 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/7271/6388 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Natalia Rodriguez Del Solar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Natalia Rodriguez Del Solar http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 16 No 29 (2012); 11 - 20 Investigación Educativa; Vol. 16 Núm. 29 (2012); 11 - 20 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386913830666240 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).