Study of the reaction time to an external stimulus and its influence on math and verbal ability for Santa Ana high school students of Bellavista - Callao
Descripción del Articulo
This paper show results of quantitative study in a first approximation, of the reaction time to an external stimulus and its influence on math and verbal ability for Santa Ana high school students of Bellavista – Callao. Finding evidence of an inverse relationship of two variables, which are conclud...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4186 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/4186 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Reaction time math and verbal ability physical equations Tiempo de reacción Aptitud Matemática y Verbal Bellavista Callao. |
Sumario: | This paper show results of quantitative study in a first approximation, of the reaction time to an external stimulus and its influence on math and verbal ability for Santa Ana high school students of Bellavista – Callao. Finding evidence of an inverse relationship of two variables, which are concluded by multivariate statistical methods. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).