ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM
Descripción del Articulo
This article intends to inform that in recent years, research in the tributary field has made a significant progress; the tax culture must be based on values that tend to the common good, and in the educational system it seeks to raise awareness in teachers and students of the practice of these valu...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6410 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6410 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Tax Culture teacher training tax obligations citizenship Curriculum Structure Regular Basic education conscientious tax. Cultura Tributaria capacitación docente obligaciones tributarias ciudadanía Estructura Curricular Educación Básica Regular conciencia tributaria. |
id |
1728-5852_05ef508d5bdc921733cd114d352c9e95 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6410 |
network_acronym_str |
1728-5852 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
spelling |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEMLA DIFUSIÓN DE LA CULTURA TRIBUTARIA Y SU INFLUENCIA EN EL SISTEMA EDUCATIVO PERUANOGómez Gallardo, Luz Marina MarinaMacedo Buleje, Julio CésarTax Cultureteacher trainingtax obligationscitizenshipCurriculum StructureRegular Basic educationconscientious tax.Cultura Tributariacapacitación docenteobligaciones tributariasciudadaníaEstructura CurricularEducación Básica Regularconciencia tributaria.This article intends to inform that in recent years, research in the tributary field has made a significant progress; the tax culture must be based on values that tend to the common good, and in the educational system it seeks to raise awareness in teachers and students of the practice of these values; for that, the school must make a commitment to train citizens able to define, defend and enforce standards of living in Peru; as well as create a country in which every Peruvian feels and knows that it is possible to fulfill personal and social aspirations. This conviction leads us to combine our efforts towards the formation of the children and future critical and participatory citizens, responsible, creative, tolerant and transparent in their actions, so that they will try to make possible a real and profound transformation of the society in which they live.El presente artículo tiene por finalidad dar a conocer que en los últimos años la investigación en el ámbito tributario ha alcanzado un progreso significativo, ya que la cultura tributaria debe sustentarse en valores que tiendan al bien común, y desde el sistema educativo, se pretende concientizar a los maestros y alumnos en la práctica constante de estos valores referidos a la tributación; de manera que la escuela debe asumir el compromiso de formar ciudadanos capaces de definir, defender y hacer cumplir normas de convivencia, para tener un país en el cual cada peruano sienta y sepa que puede realizar sus aspiraciones personales y sociales. Esta convicción nos lleva a sumar esfuerzos hacia la formación de un niño y futuro ciudadano crítico y participativo, con carácter responsable, creativo, tolerante y que sea transparente en sus actos, para que tienda a hacer posible una transformación profunda y real de la sociedad en la que vive.Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2014-10-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6410Investigación Educativa; Vol 12 No 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 143 - 153Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 143 - 1531728-5852reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativainstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6410/5632Derechos de autor 2014 Luz Marina Marina Gómez Gallardo, Julio César Macedo Bulejehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-01T17:35:42Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM LA DIFUSIÓN DE LA CULTURA TRIBUTARIA Y SU INFLUENCIA EN EL SISTEMA EDUCATIVO PERUANO |
title |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM |
spellingShingle |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM Gómez Gallardo, Luz Marina Marina Tax Culture teacher training tax obligations citizenship Curriculum Structure Regular Basic education conscientious tax. Cultura Tributaria capacitación docente obligaciones tributarias ciudadanía Estructura Curricular Educación Básica Regular conciencia tributaria. |
title_short |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM |
title_full |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM |
title_fullStr |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM |
title_full_unstemmed |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM |
title_sort |
ThE DIFFUSION OF THE TAX CULTURE AND ITS INFLUENCE IN ThE PERUVIAN EDUCATIONAL SYSTEM |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gómez Gallardo, Luz Marina Marina Macedo Buleje, Julio César |
author |
Gómez Gallardo, Luz Marina Marina |
author_facet |
Gómez Gallardo, Luz Marina Marina Macedo Buleje, Julio César |
author_role |
author |
author2 |
Macedo Buleje, Julio César |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Tax Culture teacher training tax obligations citizenship Curriculum Structure Regular Basic education conscientious tax. Cultura Tributaria capacitación docente obligaciones tributarias ciudadanía Estructura Curricular Educación Básica Regular conciencia tributaria. |
topic |
Tax Culture teacher training tax obligations citizenship Curriculum Structure Regular Basic education conscientious tax. Cultura Tributaria capacitación docente obligaciones tributarias ciudadanía Estructura Curricular Educación Básica Regular conciencia tributaria. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article intends to inform that in recent years, research in the tributary field has made a significant progress; the tax culture must be based on values that tend to the common good, and in the educational system it seeks to raise awareness in teachers and students of the practice of these values; for that, the school must make a commitment to train citizens able to define, defend and enforce standards of living in Peru; as well as create a country in which every Peruvian feels and knows that it is possible to fulfill personal and social aspirations. This conviction leads us to combine our efforts towards the formation of the children and future critical and participatory citizens, responsible, creative, tolerant and transparent in their actions, so that they will try to make possible a real and profound transformation of the society in which they live. El presente artículo tiene por finalidad dar a conocer que en los últimos años la investigación en el ámbito tributario ha alcanzado un progreso significativo, ya que la cultura tributaria debe sustentarse en valores que tiendan al bien común, y desde el sistema educativo, se pretende concientizar a los maestros y alumnos en la práctica constante de estos valores referidos a la tributación; de manera que la escuela debe asumir el compromiso de formar ciudadanos capaces de definir, defender y hacer cumplir normas de convivencia, para tener un país en el cual cada peruano sienta y sepa que puede realizar sus aspiraciones personales y sociales. Esta convicción nos lleva a sumar esfuerzos hacia la formación de un niño y futuro ciudadano crítico y participativo, con carácter responsable, creativo, tolerante y que sea transparente en sus actos, para que tienda a hacer posible una transformación profunda y real de la sociedad en la que vive. |
description |
This article intends to inform that in recent years, research in the tributary field has made a significant progress; the tax culture must be based on values that tend to the common good, and in the educational system it seeks to raise awareness in teachers and students of the practice of these values; for that, the school must make a commitment to train citizens able to define, defend and enforce standards of living in Peru; as well as create a country in which every Peruvian feels and knows that it is possible to fulfill personal and social aspirations. This conviction leads us to combine our efforts towards the formation of the children and future critical and participatory citizens, responsible, creative, tolerant and transparent in their actions, so that they will try to make possible a real and profound transformation of the society in which they live. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-10-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6410 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6410 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/6410/5632 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Luz Marina Marina Gómez Gallardo, Julio César Macedo Buleje http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Luz Marina Marina Gómez Gallardo, Julio César Macedo Buleje http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Educación, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigación Educativa; Vol 12 No 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 143 - 153 Investigación Educativa; Vol. 12 Núm. 21 (2008): Diseños de Investigación Educativa; 143 - 153 1728-5852 reponame:Revista UNMSM - Investigación Educativa instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
reponame_str |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
collection |
Revista UNMSM - Investigación Educativa |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701386913476247552 |
score |
13.982926 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).