Competitividad y Marca de Destinos Turísticos en el Perú: Una Propuesta de Desarrollo 2019-2021

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En términos de la actividad turística la competitividad se suele reflejar en medio de una serie de elementos materiales y no materiales que determinan la calidad y diferenciación del producto turístico dentro de un área determinada, cuyo propósito mayor es el de satisfacer las necesidades de confort...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cueto Luna, María Guislena
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/16953
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/16953
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Tourism competitiveness
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Competitividad turística
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In terms of tourism activity, competitiveness is usually reflected in the midst of a series of material and non-material elements that determine the quality and differentiation of the tourism product within a given area, whose main purpose is to meet the needs of comfort and well-being of tourists, which must represent an effort of government authorities, business associations and academics in their treatment, proposing viable and sustainable tourism business models not only economically but socially, culturally and environmentally; since all tourism development options must have an effective impact on the improvement of the quality of life of the tourist destination population. In the current globalized markets, the establishment of destination brands helps to identify and differentiate the great diversity of tourist products, form a position and have it as a strategy of generating wealth not only serve to manage the brand value but to preserve the value of the socio-cultural heritage of the targeted areas, avoiding their politicization and maintaining the attraction of travelers and investors should be a path that we must not lose sight of.
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