MARKETING ESTRATÉGICO Y COSTOS EN LA GLOBALIZACIÓN DE LOS MERCADOS.
Descripción del Articulo
In the global marketplace that live micro-enterprise, small, medium or large, whatever its size, it has to be competitive. To achieve this objective, marketers go to tools such as Auditing and Costs. This is how appears a new discipline: Strategic Marketing, based on the principle stated by Peter Dr...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2009 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenio |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/8907 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/8907 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Global Marketplace Auditing Costs. Mercado Global Auditoría Costos. |
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MARKETING ESTRATÉGICO Y COSTOS EN LA GLOBALIZACIÓN DE LOS MERCADOS.MARKETING ESTRATÉGICO Y COSTOS EN LA GLOBALIZACIÓN DE LOS MERCADOS.Mayuri Barrón, Jorge V.Global MarketplaceAuditingCosts.Mercado GlobalAuditoríaCostos.In the global marketplace that live micro-enterprise, small, medium or large, whatever its size, it has to be competitive. To achieve this objective, marketers go to tools such as Auditing and Costs. This is how appears a new discipline: Strategic Marketing, based on the principle stated by Peter Drucker: “Make what you can sell, rather than trying to sell what you can make”. This article aims to demonstrate the importance of integrating Auditing and Costs disciplines which are communicating vessels working together to be of service to the company to achieve its objectives, making a warning call to managers, accountants and economists to be interested on these current issues.En el mercado global que vive la empresa -micro, pequeña, mediana o grande-, cualquiera que sea su volumen, tiene que ser competitiva. Para alcanzar este objetivo los marketeros acuden a herramientas tales como la auditoría y los costos. Así aparece un nueva disciplina: el marketing estratégico, basado en el principio enunciado por Peter Drucker: “Fabricad lo que podáis vender, antes que intentar vender lo que podáis fabricar”. En este artículo se pretende demostrar la importancia de la integración de las disciplinas de Auditoría y Costos que, como vasos comunicantes, se amalgaman al servicio de la empresa para ayudarla a alcanzar sus objetivos, haciendo un llamado de advertencia a los administradores, contadores y economistas a interesarse en estos temas de vigente actualidad.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2009-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/890710.15381/gtm.v12i23.8907Gestión en el Tercer Milenio; Vol 12 No 23 (2009); 31 - 35Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 12 Núm. 23 (2009); 31 - 351728-29691560-9081reponame:Revista UNMSM - Gestión del Tercer MIlenioinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/8907/7736Derechos de autor 2009 Jorge V. Mayuri Barrónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-31T16:15:27Zmail@mail.com - |
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In the global marketplace that live micro-enterprise, small, medium or large, whatever its size, it has to be competitive. To achieve this objective, marketers go to tools such as Auditing and Costs. This is how appears a new discipline: Strategic Marketing, based on the principle stated by Peter Drucker: “Make what you can sell, rather than trying to sell what you can make”. This article aims to demonstrate the importance of integrating Auditing and Costs disciplines which are communicating vessels working together to be of service to the company to achieve its objectives, making a warning call to managers, accountants and economists to be interested on these current issues. |
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